Metso pitää kuorma-autot liikkeessä Bolidenin Aitik-kaivoksessa Ruotsissa

28.01.2015 21.00

trellex.jpg

Metson innovatiivinen Trellex-kumivuoraus suojaa kuorma-autoja kulumiselta pidentäen niiden käyttöaikaa ja alentaen kunnossapitokustannuksia.

Bolidenin Aitik-kaivos Pohjois-Ruotsissa on solminut Metson kanssa kolmevuotisen sopimuksen, jonka mukaan se toimittaa lavavuoraukset 15:een yrityksen kaikkiaan 30 kuorma-auton kalustosta. Kyseessä on Metson tähän asti suurin yksittäinen tilaus kuorma-auton lavavuorauksille.

Kuorma-auton lavavuorauksia käytetään suojaamaan lavaa ja koko kuorma-auton rakennetta kulumiselta ja vaurioilta kuljetettaessa kiveä kaivoksesta. Metson kumivuoraukset vähentävät lisäksi rasitusta kuorma-auton toimintasyklin kaikissa vaiheissa lastauksesta kuljetukseen ja kippaukseen. Asiakkaiden kannalta tärkein hyöty on niiden pitkä kestoikä verrattuna perinteisiin teräsvuorauksiin: tuloksena on jopa neljä kertaa pidempi käyttöikä ja alhaisemmat kunnossapitokustannukset.

"Olemme arvioineet Metson kuorma-auton lavavuorauksia kahden viime vuoden aikana malleja CAT 793 Flat, CAT 793 DS ja CAT 795 Flat koskevan elinkaaripalvelusopimuksemme perusteella. Kuorma-autojen käyttöasteen lisääntyminen on meille arvokas hyöty. Pidämme suuressa arvossa myös työterveys- ja turvallisuushyötyjä. Kuljettajamme ajavat mieluummin Metson vuorauksilla varustettuja kuorma-autoja niiden alemman melutason ja vähäisemmän tärinän vuoksi", sanoo huollon esimies Magnus Fjellström Bolidenin Aitikin kaivokselta.

"Metso ja Aitik tiivistävät yhteistyötään entisestään kehittämällä Metson lavavuorauksia yhä pidemmälle. Tulokset vahvistavat ratkaisumme edut teräsvuorauksiin verrattuna", sanoo pohjoismaisten huoltokeskusten johtaja Christer Brännström Metsosta.

Pääosa tilauksesta on kirjattu vuoden 2014 kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin, ja osamyynti kirjataan sopimuskaudella.

Metson Trellex-lavavuorausten tärkeimmät edut

  • Alemmat tuotantokustannukset - parempi kannattavuus
    • Suunniteltu vähentämään rasitusta kuorma-auton toimintasyklin kaikissa vaiheissa, mikä vähentää suunnittelemattoman kunnossapidon tarvetta sekä vuorausten ja kuorma-auton muiden osien vaihtotarvetta.
  • Modulaarinen levyjärjestelmä: Helpompi käsitellä kuin teräs
    • Levyt voidaan vaihtaa yksitellen ilman että koko vuorausta tarvitsisi vaihtaa kerralla - kunnossapitoseisokki lyhenee.
    • CE-sertifioitu integroitu nostojärjestelmä
  • Ympäristöystävällinen ja turvallisuutta edistävä
    • Vähentää melua 10-15 desibelillä - melutaso puolittuu.
    • Vähentää tärinää - kuorma-autossa istuessa eron tuntee.  
28.03.2024 15.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2024 helmikuussa 11,4 % vuodentakaisesta
28.03.2024 8.30Sandvik esittelee 800i-sarjan kartiomurskaimet uusilla automaatio-ominaisuuksilla
26.03.2024 9.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
25.03.2024 11.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 10.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
20.03.2024 9.00Terrafame 2023: Liiketulos heikkeni haastavassa markkinassa, perustuotanto jatkui lähellä ennätystasoa
19.03.2024 19.00Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
18.03.2024 11.00Kiinteistön ylläpidon kustannukset nousivat 5,5 % vuoden 2023 aikana
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset

Siirry arkistoon »