Acandon uusi mobiiliratkaisu tuo tehoa ja säästöjä huolto- ja kunnossapitoalalle

25.03.2015 20.45

Acando lanseeraa huolto- ja kunnossapitosektorin tarpeisiin räätälöidyn mobiilin suunnittelu- ja ohjausjärjestelmän, joka antaa selkeän ja päivitetyn kokonaiskuvan käsillä olevista kohteista ja työn etenemisestä niin työntekijöille, esimiehille kuin johdollekin. Uusi mobiiliratkaisu auttaa järjestämään kenttäorganisaation koko toiminnan uusiksi niin, että se tuo merkittäviä parannuksia laatu- ja tehokkuusmittareihin.  

Tuntikirjanpito ja työnohjaus vaativat perinteisellä tavalla toteutettuina paljon manuaalista työtä ja yhteydenpitoa, mikä vaikuttaa henkilöstön tuottavuuteen ja aiheuttaa usein odottamattomia katkoksia työnkulkuihin. Lisäksi yritykset joutuvat ottamaan toiminnassaan huomioon myös paperilla olevien tietojen siirtämisen taustajärjestelmiin, mikä vaikuttaa viime kädessä laskutuksen nopeuteen.

Uuden ratkaisun ansiosta huolto- ja kunnossapitohenkilöstö saa työlistan ja -kohteet suoraan älypuhelimeensa. Tehtävät voidaan vaivattomasti kuitata tehdyiksi paikan päällä työkohteessa. Valmiit valikot mahdollistavat sen, että älypuhelimen pienellä näppäimistöllä ei tarvitse kirjoittaa vaan tehtävät ja toimenpiteet voidaan raportoida helposti näyttöä koskettamalla. Reaaliaikainen raportointi vähentää päällekkäistä työtä: sisältöä ei tarvitse ylläpitää monissa eri paikoissa ja kaikella tiedolla on vain yksi yhteyspiste. Palvelun käyttö onnistuu ilman verkkoyhteyttä.

”It-ratkaisujen rooli on laajentumassa kiinteäksi osaksi yritysten kenttätoimintaa. Mobiilipalveluiden tuominen huolto- ja kunnossapitoalalle on keskeinen ajuri yritysten asiakaspalvelun laadun parantamiseen, resurssien tehostamiseen ja laskutuksen nopeampaan kiertoon”, toteaa Acandon myyntijohtaja Riku Jokinen ja jatkaa: ”Uuden palvelun myötä kaikki huolto- ja kunnossapitotoimintaan liittyvä tieto siirtyy digiaikaan ja muuttuu luonteeltaan välittömäksi.”

Toiminnan kehittäminen on täysin riippuvaista tiedon saatavuudesta ja laadusta. Työnjohtaja voi selata työtehtäviä tai yksityiskohtaisia asiakasraportteja suoraan yhdestä käyttöliittymästä. Ratkaisu tarjoaa analysointityökalut, joiden avulla voi tarkastella palveluiden ja työnkulkujen tehokkuutta ja tilannetta. Tämä avaa valtavia kehitysmahdollisuuksia, kun yrityksellä on valmiudet arvioida toimintaa johdonmukaisesti.

Maksat vain käytöstä

Palvelu on valmis ratkaisu, jonka käyttöönotto on helppoa ja yksinkertaista. Asiakas maksaa palvelun käytöstä käyttäjämäärän mukaisesti. Palveluun voidaan liittää lisäkäyttäjiä tai vaihtoehtoisesti poistaa niitä joustavasti ilman kiinteitä kustannuksia. Fieldservice-palvelun ansiosta yritykset voivat välttää etupainotteisia investointeja ja näin ylläpitää liikkumavaraa yrityksen taloudessa.

28.03.2024 8.30Sandvik esittelee 800i-sarjan kartiomurskaimet uusilla automaatio-ominaisuuksilla
26.03.2024 9.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
25.03.2024 11.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 10.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
20.03.2024 9.00Terrafame 2023: Liiketulos heikkeni haastavassa markkinassa, perustuotanto jatkui lähellä ennätystasoa
19.03.2024 19.00Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
18.03.2024 11.00Kiinteistön ylläpidon kustannukset nousivat 5,5 % vuoden 2023 aikana
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.03.2024 11.00Henning Have: "Siksi käytän Rototilt R2:ta pienemmissä koneissa"

Siirry arkistoon »