Mercedes-Benz G 500 4x4² Infrastar Oy:llä vaativissa työnjohto- ja huoltotehtävissä

03.02.2017 9.30

G_series.jpg

Pitkälle kehitetty tekniikka, hyvä ajo- ja käyttömukavuus sekä käytännöllisyys tekevät Mercedes-Benz G-sarjasta selkeän ikonin todellisten maastureiden segmentissä.

Erikoismalli G 500 4x4² (”squared”) on tätä vielä potenssiin kaksi. Mutaa, hiekkaa, jäätä, lunta tai vettä. Mitä vaativammat olosuhteet, sitä enemmän G 500 4x4² on elementissään.

Infrastar Oy:llä on ollut käytössä G 500 4x4² vaativissa työnjohto- ja huoltotehtävissä muutaman kuukauden ajan. ”Hankimme G-sarjan nimenomaan riittävien maasto-ominaisuuksien vuoksi ja auto täyttää ne helposti”, kertoo Infrastar Oy:n toimitusjohtaja Vesa Koivistoinen.

G 500 4x4² johdattaa paikkoihin, joihin muut eivät pääse perässä. Sille antavat äärimmäisen kiipeilykyvyn 6x6-mallista otetut portaaliakselit, jotka mahdollistavat auton valtavan 45 cm:n maavaran. Etenemisen varmistavat lisäksi jatkuva neliveto, jakovaihteisto alennusvaihteella ja kolme sataprosenttista ajon aikana kytkettävissä olevaa tasauspyörästölukkoa.V8 moottorien uutta sukupolvea edustava nelilitrainen voimanlähde tarjoaa vähintäänkin riittävän tehon ja väännön muhkealle autolle. Isosta koosta huolimatta auton helppokäyttöisyys ja toimivuus saavat Vesa Koivistoiselta erityistä kiitosta. ”Autoa on helppo käyttää. Alennusvaihteisto ja tasauspyörästöjen lukitukset eivät jätä toivomisen varaa, ne toimivat aina”, Koivistoinen kehuu.

G 500 4x4² -malli säilyttää vakautensa jopa 47 asteen kallistumassa ja voi selvitä jopa 100 senttimetriä syvän veden ylityksestä. Näitä luvattuja ominaisuuksia testattiin oikein erikseen ja auto päätettiinkin kuvata paikassa, jossa sen maasto-ominaisuudet joutuivat koetukselle. ”Kuvauspaikka oli jo kävellen haastava, jäinen kalliopinta ja lumi. G 500 4x4² selviytyi siitä kuitenkin ongelmitta”, Koivistoinen kuvailee tilannetta.

G-sarjan ajo- ja käyttömukavuus ovat vertaansa vailla, oltiin autolla sitten asfaltilla tai maastossa. ”Auto on ketterä ja kääntyy hyvin. Se on hiljainen ja miellyttävä ajaa, joskin maastorenkaat vievät asfalttiajosta ominaisuuksia, mutta maastoonhan tämä on luotukin”, Koivistoinen kertoo.

G-sarjan lanseerausvuodesta 1979 lähtien lähes muuttumattomana säilynyt auton ulkopuolen design on pitänyt pintansa trendien tullessa ja mennessä. Se on ajaton klassikko. Auton erillisrunko valmistetaan neljä millimetriä paksusta teräspellistä, ja siinä on yli 6400 hitsauspistettä. Valmistusprosessin erittäin tiukat kriteerit varmistavat kestävyyden ja suuren tarkkuuden. Auton monipuolisuus on vailla vertaa. Infrastar Oy:n G-sarja on rekisteröity kuorma-autoksi, jolloin autovero on jäänyt pois. G-sarjan saa rekisteröityä myös henkilöautoksi.

19.04.2024 11.00Metso tukee kaivostoiminnan kestävää kehitystä Chilessä ja esittelee ainutlaatuisen kiertotalousratkaisun myllynvuorausten kierrätykseen
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 9.00Pyhäsalmen kaivoksen aurinkopuiston rakentaminen alkaa
15.04.2024 9.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
13.04.2024 12.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
09.04.2024 9.00Rototiltin varmatoimiset ja virheettömät tuotteet helpottavat työtä ja tekevät siitä tehokkaampaa
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
03.04.2024 11.00Metso ja Almalyk MMC allekirjoittivat raamisopimuksen suuren kuparisulaton toimittamisesta Uzbekistaniin
02.04.2024 7.00Seppo Voutilainen nimitetty Terrafamen toimitusjohtajaksi

Siirry arkistoon »