Metso vahvistaa entisestään asiakaslähtöisyyttään - Urs Pennanen globaalin asiakas- ja markkinointitoiminnon johtoon08.10.2014 14.40
Urs Pennanen (M.Sc., Industrial Management) on nimitetty 1. lokakuuta 2014 alkaen Customer and Marketing Operations -toiminnon johtajaksi. Pennanen ottaa vastuulleen vastaperustetun organisaation, jonka tehtävä on tukea Metson muutosta fokusoituneeksi, markkinalähtöiseksi ja läheisessä yhteistyössä asiakkaidensa kanssa toimivaksi yritykseksi. Uusi toiminto vastaa Metson markkinoinnista, viestinnästä sekä myynnin kehittämisestä ja tekee tiivistä yhteistyötä liiketoiminta- ja markkina-alueiden kanssa. Urs Pennanen siirtyi Metson palvelukseen joulukuussa 2013 GE Healthcaren riveistä johtamaan Metso Automationin Aasian-Tyynenmeren myyntiä ja palveluita. Hänen nykyinen asemapaikkansa on Gurgaon Intiassa. Pennanen osallistuu uuden tehtävänsä myötä Metson johtoryhmän työskentelyyn. - Huipputason asiakaspalvelu edellyttää aidosti läheisiä asiakassuhteita ja jatkuvaa kehitystä. Tästä syystä olemme myös päättäneet vahvistaa ja yhtenäistää markkinointia, myynnin kehitystä ja viestintäämme. Ursin vastuulla hänen uudessa roolissaan on luoda uudelle organisaatiolle tehokas toimintamalli, asettaa prioriteetit ja määritellä toimenpiteet, jotka täyttävät - ja ylittävät - asiakkaiden odotukset, kommentoi Metson toimitusjohtaja Matti Kähkönen. - Tavoitteemme on vahvistaa Metson asemaa johtavana kokonaisvaltaisten teknologioiden ja palveluiden toimittajana mineraalien tuotannossa sekä tulla johtavaksi toimijaksi öljy-, kaasu- sekä kaivosteollisuuden virtauksensäätöratkaisuissa. Globaalilla asiakas- ja markkinointitoiminnolla on keskeinen rooli tämän tavoitteen saavuttamisessa. Ursin vahvuuksia uudessa tehtävässä ovat hänen pitkä kokemuksensa markkinointi- ja myyntiorganisaatioiden johtamisesta sekä hänen osaamisensa strategisten suunnitelmien laatimisessa ja toteuttamisessa, Kähkönen lisää. |