Päällystystöitä tehdään runsaasti myös heinäkuussa, työmaiden nopeusrajoitukset puhuttavat

07.07.2017 15.50

tietyo.jpg

Sunnuntaina 9.7. jyrsitään ja maanantaina 10.7. päällystetään E18 moottoritiellä Salossa Halikonjoen sillan kohdalla. Toinen ajokaista on koko ajan liikenteen käytössä. Tielläliikkujien on kuitenkin syytä varautua viivästyksiin.

Lisäksi ensi viikolla alkavat päällystystyöt kantatiellä 52 Perniön ja Salon välillä ja tietä päällystetään yhteensä n. 9 kilometrin matkalta. Työt kestävät n. 5 päivää. Tie on päällystettävällä osuudella kaksikaistainen ja liikenne pysäytetään kummastakin suunnasta vuorotellen. Paikalla on liikenteenohjaus. Töitä tehdään päivä- ja ilta-aikaan. Tielläliikkujien on syytä varautua viivästyksiin.

Ensi viikolla päällystetään myös mt 2012 Rusko-Vahto välillä, Salo-Inkere -tiellä (mt 2401) Salossa, Savikontiellä (mt 12677) Eurassa, Vampula-Vuorenmaa -tiellä (mt 2101) Huittisissa ja Kynsikangas-Lievikoski -tiellä (mt 2470) Kokemäellä. Työt tehdään päiväaikaan ja kohteilla on liikenteenohjaus. Varsinkin Salo-Inkere tiellä (2401) on syytä varautua viivästyksiin aamu- ja iltapäiväruuhkien aikaan.

Seuraavalla viikolla eli 17.7. alkaen päällystetään mm. mt 213 Alastaron kohdalla ja kantatiellä 41 Ortenojan ja Oripään välillä. Työt tehdään päiväaikaan ja paikalla on liikenteenohjaus.

Heinäkuun loppupuolella viikolla 30 työt alkavat valtatiellä 2 Kanteenmaan ja Huittisten välillä. Työt tehdään päivä- ja ilta-aikaan ja kohteella on liikenteenohjaus.

Miksi tiellä on alennetut nopeusrajoitukset, vaikka työmiehiä ei näy missään?

ELY-keskus on saanut paljon palautetta, jossa ihmetellään, miksi tiellä on alennettu nopeusrajoitus, vaikka työmiehiä ei näy missään. Kyse on siitä, että tietyöalueella on liikenneturvallisuussyistä oltava alhaisempi nopeusrajoitus niin kauan kuin työmaa on keskeneräinen. Tielläliikkujan näkökulmasta työmaa saattaa näyttää valmiilta, vaikkei näin olisikaan. Vaikka tiemerkinnät olisi tehty tielle päällystystöiden jälkeen, reunatäytöt voivat kuitenkin olla edelleen tekemättä tai ramppien päiden tiemaalaukset maalaamatta. Esimerkiksi reunatäyttöjen puuttuminen tien päällystämisen jälkeen lisää mm. tieltäsuistumisriskiä erityisesti kapeilla teillä. Urakoitsijat noudattavat tietyömailla tienpitäjän hyväksymiä liikenteenohjaussuunnitelmia. Monilla työmailla eri työvaiheita tehdään eri urakassa, jolloin yksittäisellä kohteella töitä ei aina pystytä sovittamaan saumattomasti yhteen. Urakoita kilpailutetaan isommissa kokonaisuuksissa, jolloin yksittäisessä urakassa pyritään tekemään kerralla useampia lähekkäin sijaitsevia kohteita. Sää vaikuttaa myös töiden tekemiseen, sillä sade voi sotkea aikataulun. Päällystystöitä ei voida tehdä kovalla sateella ja tiemerkintöjä voidaan maalata ainoastaan kuivalla kelillä.

24.04.2024 11.35IFAT 2024: Sennebogenilta uusi purkukone
24.04.2024 10.55Autonomisesti liikkuvissa työkoneissa vakavia turvallisuuspuutteita
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
21.04.2024 11.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 11.00Metso tukee kaivostoiminnan kestävää kehitystä Chilessä ja esittelee ainutlaatuisen kiertotalousratkaisun myllynvuorausten kierrätykseen
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 9.00Pyhäsalmen kaivoksen aurinkopuiston rakentaminen alkaa
15.04.2024 9.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
13.04.2024 12.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän

Siirry arkistoon »