Scania hyökkäysasemiin maansiirto- ja rakennussegmentissä

04.09.2017 19.30

Scania_xt_logo.jpg

Scania jatkaa mainetta niittäneen uuden kuorma-autosukupolven esittelyä – vuorossa on nyt erityisesti maansiirto- ja rakennusalaan liittyvät tuotteet sekä palvelut. Etulinjassa on Scania XT, järeä varustepaketti, joka sekä ulkonäöltään että toiminnoiltaan puhuttelee niitä asiakkaita, jotka suorittavat ne kaikkein haastavimmat tehtävät ja asettavat suurimmat vaatimukset käytettävyydelle, tuottavuudelle ja kestävyydelle.

"Scania XT:n tunnistaa heti sen jykevästä etuosasta, joka myös kertoo selkeästi kasvutavoitteistamme maansiirtosegmentissä", Scania Trucksin tuotejohtaja Anders Lampinen sanoo. "Kolme, neljä vuotta sitten ryhdyimme valloittamaan Euroopan markkinoita, ja Scania nousikin vähitellen vahvaksi toimijaksi myös maansiirto- ja rakennussektorilla." 

Scania_xt_etuviisto.jpg

Scanian rakentama markkina-asema on oivallinen lähtökohta uuden sukupolven maansiirto- ja rakennusalalle suunnattujen ajoneuvojen esittelylle. Scania tarjoaa nyt valikoiman tämän alan kuljetustoimijoille tarkoitettuja tuotteita ja palveluja – asiakkaille, joilla on hankalimmat haasteet erittäin tiukasti kilpailluilla markkinoilla.  

Scanian uuden sukupolven lanseeraus alkoi syksyllä 2016 yhdentoista kaukokuljetustehtäviin rakennetun sovelluksen esittelyllä. Scanian XT-sarjan, P-, G- ja R-sarjan päiväohjaamojen, lehtijousien sekä telivetojen esittelyn myötä maansiirto- alan kuljetusyrittäjillä on nyt käytössään juuri ne kiihkeästi kaipaamansa ajoneuvot, joilla he selviävät päivittäisistä tehtävistään ja haasteistaan.

DSCN0100.JPG
Kivirock.fi XT:n maailman ensi-illassa.

"Tiedämme, että uusi kuorma-autosukupolvemme herättää runsaasti huomiota", Lampinen sanoo. "Se on saanut hyvän vastaanoton. Maansiirto- ja rakennusalan asiakkaat ovat kaivanneet uusia päiväohjaamoja, lisää moottorivaihtoehtoja ja tarvitsemiaan 6x4- tai 8x4-alustoja. Kiinnostusta lisää sekin, että me Scanialla priorisoimme läheisen kumppanuuden asiakkaiden kanssa ja pidämme tärkeänä tavoitteena, että asiakkaan kannattavuus on kestävällä pohjalla."

"Ulkopuolisen on luultavasti vaikea kuvitella, miten suuri operaatio tämän kokoluokan lanseeraus on Scanian kaltaiselle yhtiölle, jonka läsnäolo on maailmanlaajuinen sekä myynnin että tuotannon osalta", Scanian lanseerauksesta vastannut johtaja Stefan Lindblom sanoo. "Lanseerauksen ajankohta ja esittelyjen keskinäinen järjestys riippuvat muun muassa siitä, miten järjestämme tuotantomme. On kuitenkin ensiarvoisen tärkeää, että meillä ensin on koulutettu myyjäkunta, koska myymme kullekin asiakkaalle tämän tarpeiden mukaan räätälöityjä ratkaisuja.”

Scania siirtyy nyt historiansa suurimman lanseerausponnistelun toiseen vaiheeseen

"Ulkopuolisen on luultavasti vaikea kuvitella, miten suuri operaatio tämän kokoluokan lanseeraus on Scanian kaltaiselle yhtiölle, jonka läsnäolo on maailmanlaajuinen sekä myynnin että tuotannon osalta", Scanian lanseerauksesta vastannut johtaja Stefan Lindblom sanoo. "Lanseerauksen ajankohta ja esittelyjen keskinäinen järjestys riippuvat muun muassa siitä, miten järjestämme tuotantomme. On kuitenkin ensiarvoisen tärkeää, että meillä ensin on koulutettu myyjäkunta, koska myymme kullekin asiakkaalle tämän tarpeiden mukaan räätälöityjä ratkaisuja.”

DSCN0090.JPG

Syyskuinen lanseeraus Euroopan maansiirto- ja rakennusalan asiakkaille suunnattuine asiakas- ja lehdistötapahtumineen on tuonut Scanian lanseerausputken puoleenväliin.  Uusi kuorma-autosukupolvi on kokonaisuudessaan esitelty kaikilla markkina-alueilla vasta vuonna 2019.

"Tässä on kyse niin paljon enemmästä kuin pelkästä mallisukupolven vaihdosta", Lindblom sanoo. "Samalla lisäämme ponnisteluja työssämme Scanian nostamiseksi kiistattomasti johtavaksi nykyisten ja tulevien kestävien kuljetusratkaisujen toimittajaksi. Digitalisointiin nojaten keskitymme enemmän asiakkaiden kannattavuuden optimointiin sekä myötävaikuttamaan fossiilisista polttoaineista riippumattoman tulevaisuuden saavuttamiseen."

Euroopassa lanseeraus toteutetaan kolmivaiheisena Scanian markkinasegmentoinnin mukaan – ensin oli vuorossa kaukoliikenne, nyt rakentaminen ja maanrakennus ja seuraavaksi kaupunkiympäristöön tarkoitetut ajoneuvot. Latinalaisessa Amerikassa uuden sukupolven Scanioiden esittelyt alkavat ensi vuonna samaan aikaan kuin Aasian, Afrikan ja Lähi-idän markkinoilla. 

"Pölyn lopulta laskeuduttua olemme esitelleet tarjontamme - maailman nykyaikaisimmat kuorma-autoihin perustuvat kuljetusratkaisut - potentiaalisille asiakkaille yli sadalla markkina-alueella", Lindblom sanoo. "Tämä on Scanialle yli sadan miljoonan euron panostus koulutukseen ja asiakassuhteisiin, ja se nostaa Scanian potentiaalin ja brändin globaalisti aivan uudelle tasolle." 

28.03.2024 15.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2024 helmikuussa 11,4 % vuodentakaisesta
28.03.2024 8.30Sandvik esittelee 800i-sarjan kartiomurskaimet uusilla automaatio-ominaisuuksilla
26.03.2024 9.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
25.03.2024 11.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 10.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
20.03.2024 9.00Terrafame 2023: Liiketulos heikkeni haastavassa markkinassa, perustuotanto jatkui lähellä ennätystasoa
19.03.2024 19.00Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
18.03.2024 11.00Kiinteistön ylläpidon kustannukset nousivat 5,5 % vuoden 2023 aikana
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset

Siirry arkistoon »