Uusi Volvo L350H - järeä pyöräkuormaaja raskaaseen käyttöön

Share |
03.02.2018 13:01

volvo-l350h-the-flagship-wheel-loader-2324x1200.jpg

Volvon pyöräkuormaajaperhettä täydentävä täysin uusi Volvo L350H on polttoainetaloudeltaan jopa 20 % aikaisempaa mallia tehokkaampi, siinä on monia tuottavuutta lisääviä parannuksia ja sen uusi ulkonäkö on vaikuttava.

L350H on Volvo Construction Equipmentin isoin pyöräkuormaaja, joka soveltuu monenlaiseen käyttöön kaivoksista ja louhoksista raskaaseen infrastruktuuriin. Volvo tuo markkinoille uudelleen suunnitellun ja uusimmalla innovatiivisella teknologialla varustetun L350H-mallinsa – joka perustuu yli 10 vuotta sitten lanseeratun edeltäjänsä L350F:n menestykseen.  

JOPA 5 % PAREMPI TUOTTAVUUS

Täydellisen yhdistelmän tehoa ja hallintaa tarjoava L350H on tehty lisäämään tuottavuutta. Uuden sukupolven kuormantunteva hydrauliikkajärjestelmä on suunniteltu tehostamaan työvälineiden reagointia ja lyhentämään jaksoaikoja parantamalla puomin nosto- ja laskunopeutta.

Koneen suorituskykyä täydentää Volvo-työvälineiden laaja valikoima. Kooltaan ja rakenteeltaan L350H:n parametreihin sovitettuna – mukaan lukien nostoaisaston geometria sekä murto- ja nostovoima – tämä tarkoitukseen suunniteltu valikoima soveltuu moniin erilaisiin töihin kuten esimerkiksi kuormaukseen, raskaiden lohkareiden käsittelyyn ja tukkien käsittelyyn. Asiakkaat voivat hankkia myös omia työvälineitä (CBA customer built attachment)räätälöityinä heidän tarpeisiinsa sopiviksi.

Uusi Volvo-louhoskauhan pohja on entistä pidempi ja säde on optimoitu täytön helpottamiseksi, tuloksena on jopa 15 % kasvu tuottavuudessa. Lisäksi pitkä puomikokoonpano mahdollistaa 65 tonnin (70 tonnin) kuorma-auton kuormaamisen vain kuudella ajokerralla.

Lohkareiden käsittelyssä tarvittavaa suurta nostovoimaa ja maksimoitua vakautta varten L350H-koneesta on saatavana kaksi versiota – vakio ja raskas käyttö – sekä valikoima vankkoja työvälineitä, mukaan lukien lohkarehaarukat, ja kaatopuomi. 

Uusi Volvon materiaalinkäsittelykauha, tilavuus 10,7 m³ (14 yd³), parantaa tuottavuutta jopa 5 %. Kauha on suunniteltu sivuilta kuperaksi ja kuorman valuminen on estetty tehokkaammin, mikä tekee täytöstä helpompaa ja vähentää hävikkiä. Tuottavuuden parantamiseksi ja iskujen vaimentamiseksi puomin jousitusjärjestelmä voidaan integroida optimaalisesti. Järjestelmä kytkeytyy automaattisesti vaihteesta ja nopeudesta riippuen.

20 % PAREMPI POLTTOAINETEHOKKUUS

L350H on varustettu älykkäällä teknologialla, joka on suunniteltu vähentämään polttoaineenkulutusta. Kauhojen helpomman täytön ansiosta voidaan pienemmällä polttoainemäärällä siirtää enemmän materiaalia, ja öljynvirtausta lasku- ja kippaustoiminnoissa on vähennetty hydraulipumpun tehon säästämiseksi muihin toimintoihin.

Voimakkaalla, suuren vääntömomentin jo alhaisilla kierroksilla kehittävällä D16 Volvo -moottorilla varustettuun L350H-koneeseen voidaan integroida myös automaattinen moottorin sammutustoiminto, joka sammuttaa koneen pidempien joutokäyntijaksojen aikana. Lippulaiva-pyöräkuormaajassa on myös Eco-poljin – joka on ainutlaatuinen ja Volvon suunnittelema – se kannustaa käyttämään konetta taloudellisesti reagoimalla kaasupolkimen liialliseen käyttöön mekaanisella vastavoimalla, mikä vähentää polttoaineen kokonaiskulutusta.

MIELLYTTÄVÄ AJOKOKEMUS

Sisä- ja ulkopuolelta uuden L350H:n suunnittelussa on huomioitu kuljettajan mukavuus. Alallaan johtavan Volvo-ohjaamon tärinätasot ovat minimaaliset ja uuden perutuskameran ja uudelleen suunniteltujen taustapeilien ansiosta näkyvyys on erinomainen. Ohjaamossa on myös uusi säädettävä istuin sekä päivitetty ihmisen ja koneen välinen rajapinta – vakiona kaikissa H-sarjan Volvo-pyöräkuormaajissa. Älykkäästi sijoitetut oranssit kädensijat ja askelmat tekevät ohjaamon sisään- ja uloskäynnistä helpompaa ja turvallisempaa, samoin kuin mahdollisuus avata ovi kauko-ohjaimella.

Kuljettajan rasittumisen ehkäisemiseksi ja koneen käytön helpottamiseksi L350H-koneeseen on kustomoitavissa kolme eri hydraulitilaa kuljettajan haluaman reagoivuuden mukaan – tilat ovat pehmeä, normaali ja aktiivinen. Lisäksi vipuohjaus (CDC) tarjoaa kuljettajalle mahdollisuuden ohjata konetta pienellä vivulla, mikä on erityisen tehokasta nopeatempoisissa kuorma-auton lastaustoiminnoissa.

TEHTY SUORITUSKYKYISEKSI 

Kestävyys oli koneen suunnittelussa tärkeällä sijalla, L350H:ssa on vankka runkorakenne ja erityissuunniteltu Z-aisasto, jossa on kaksinkertainen tiivistys kussakin tapissa. Lisäksi raskaaseen käyttöön tehdyt akselit ja täysin kelluvat vetoakselit, planeettatyyppinen napa-alennus ja huoltovapaat taka-akselin kannatinlaakerit pidentävät komponenttien kestoikää.

Huollettavuutta on parannettu tekemällä päivittäiset rutiinitarkastukset helpommiksi sivuilla olevien konepeittopaneelien kautta. Lisäksi tärkeisiin huoltokohteisiin on turvallinen pääsy ympäröivältä huoltotasolta. Sen lisäksi passiivinen ja automaattinen regenerointi puhdistaa automaattisesti dieselhiukkassuodattimen (DPF) vaikuttamatta koneen suorituskykyyn.

Koneen suorituskyvyn ja tuottavuuden tehostamiseksi Volvolla on tarjolla useita palveluja, kuten koneen valvonta, alkuperäiset Volvo-osat, kuljettajakoulutus ja Volvon työmaan simulointiohjelma – mainitaksemme vain muutamia.

Täydellinen kumppani äärimmäisiin tuotantoympäristöihin, uudelleen suunniteltu lippulaiva Volvo L350H on kukkulan kuningas.

21.02.2018 10:55Kasvojentunnistus työmaiden turvallisuuden parantajaksi
21.02.2018 10:10Sotkamo Silver tilinpäätöstiedote 2017
20.02.2018 9:00Seinäjoella Rotatorilla onnistuneet konepäivät - katso kuvat!
19.02.2018 9:11Lindroosin Soralle Jämsään JCB JZ 140 D kaivukone
18.02.2018 8:00Kokkola, Kannus ja Kaustinen pistäytyivät opintomatkallaan Terrafamella
18.02.2018 7:22KATSO VIDEO! Fogmaker sammutusjärjestelmä on erittäin tehokas työkoneiden tulipalojen sammuttamiseen
18.02.2018 7:00Rakennuskustannukset nousivat tammikuussa 1,4 prosenttia vuodentakaisesta
17.02.2018 17:22Suomen Rakennuskoneella useita avoimia työpaikkoja
17.02.2018 8:00Volvo CE:n täyssähköisen minikaivukoneen prototyyppi voittanut Intermat-innovaatiopalkinnon
16.02.2018 18:11Ammattilehti käyttää jatkossa koeajoautoissa kotimaassa valmistettua korkealaatuista Yaran Air1 AdBlue -liuosta

Siirry arkistoon »