Uudet Conti Earth maansiirtorenkaat: räätälöityjä renkaita ankarissa olosuhteissa toimiville koneille

Share |
29.04.2018 9:00

soraconti1.jpg

Erilaisiin rakennusajoneuvoihin ja -koneisiin asennettujen maastorenkaiden on selviydyttävä hankalissa maasto-olosuhteissa: louhittaessa ja kuljetettaessa raaka-aineita sora-, kivi- tai hiekkamaastossa taikka kuljetettaessa rakennusmateriaaleja rakennustyömaan päällystämättömillä teillä.

(Kivirock vieraili huhtikuun puolivälissä Continental Construction Innovation Days 2018 -tapahtumassa Malagassa esiteltiin kuorma-autojen ja työkoneiden uusimmat rengasinnovaatiot KLIKKAA TÄSTÄ JA KATSO VIDEO!)

Continental on tämän vuoksi kehittänyt ContiEarth -sarjan eli valikoiman maastorenkaita, joiden huolellisesti kehitetty kuviointi on räätälöity kaivos- ja rakennushankkeissa käytettyjen kuormauslaitteiden, kippiautojen ja puskutraktoreiden erityistarpeisiin ja -vaatimuksiin. ContiEarth -valikoimaan kuuluu kaksi tuotesarjaa: EM-Master - ja RDT-Master -renkaat.

soraconti3.jpg

EM-Master -renkaat nivelletyille kippiautoille, kuormauslaitteille ja puskutraktoreille

Nivellettyjä kippiautoja, kuormauslaitteita ja puskutraktoreita käytetään kuljetettaessa suuria irtolasteja tai kiviainesmääriä äärimmäisissä olosuhteissa niin pehmeällä ja mutaisella maaperällä kuin sora- ja kivimaastossakin rakennus- tai kaivostyömailla. Kestävyys, erinomainen pito sekä ensiluokkainen kivien aiheuttamien viiltojen ja lämmöntuoton sietokyky ovat olennaisen tärkeitä ominaisuuksia toimittaessa näissä äärimmäisissä olosuhteissa. Continentalin EM-Master -rengas on räätälöity näitä erityisvaatimuksia varten. Rengas on saatavilla kahtena eri versiona, joissa on erilainen kuviointi.

EM-Master E3/L3 -renkaassa on normaali urasyvyys ja leveät lohkovälit. Tästä seuraavat hyvä itsepuhdistus, pito ja ohjattavuus myös pehmeällä ja mutaisella maaperällä. Avoin kuviointi mahdollistaa paremmat jäähdytysominaisuudet ja siten alhaisemman lämmönmuodostuksen. Tämä takaa pitkän käyttöiän.

E3/L3 -renkaaseen verrattuna EM-Master E4/L4 -renkaassa on suuremmat lohkot ja pienemmät lohkovälit. Renkaan rungon suojaus on siten korkeatasoinen ja viiltokestävyys hyvä. Tämä minimoi rengasrikkojen ja käyttämättömyysaikojen aiheuttaman vaaran. Viisilaitaisten lohkojen pienempien lohkovälien ansiosta ajo on tasaista ja pito hyvä myös kovalla ja kivisellä pinnalla. Syvän kuvioinnin ja korkean kulutuskestävyyden vuoksi myös EM-Master E4/L4 -renkaan käyttöikä on erinomainen.

Sekä EM-Master E3/L3 - että E4/L4 -renkaat ovat saatavilla kokoina 23.5R25, 26.5R25 ja 29.5R25. EM-Master E3/L3 -rengas on lisäksi saatavilla kokona 20.5R25.

soraconti2.jpg

RDT-Master -renkaat jäykkiin kippiautoihin

RDT-Master -rengas on suunniteltu jäykille kippiautoille, joilla kuljetetaan raskaita kuormia pitkiä matkoja epätasaisessa maastossa. Renkaiden on tarjottava näissä ankarissa olosuhteissa erinomainen vakaus ja hyvä pito myös korkeilla nopeuksilla. Lisäksi renkaiden on kestettävä erittäin hyvin viiltoja ja repeämiä.

soraconti4.jpg

RDT-Master -renkaan erityiskuviointi, jossa on syvä urasyvyys ja leveä, tasainen kulutuspinnan säde, tarjoaa suuren kuormauskapasiteetin ja hyvän viiltokestävyyden. Kulutuspinnan viistoreunat ja avoin olka-alue tehostavat itsepuhdistusta ja sivuttaisvakautta, minkä ansiosta ajokäyttäytyminen on parempaa. Maksimaalinen pito on taattu myös mutkaisessa maastossa ja suurilla nopeuksilla ajettaessa. RDT-Master E4 -rengas on saatavilla kokoina 18.00R33, 21.00R33 ja 24.00R35.

Älykkäät renkaat: ContiEarth -sarja on valmis rengaspaineiden valvontajärjestelmien ContiPressureCheck ja ContiConnect käyttöön

Sekä EM-Master- että RDT-Master -renkaisiin on asennettu tehtaalla rengasanturit. Anturi valvoo jatkuvasti täyttöpainetta ja renkaan lämpötilaa sekä lähettää tiedot reaaliaikaisesti rengaspaineiden valvontajärjestelmiin ContiPressureCheck ja ContiConnect.  

23.01.2019 13:50Kiertotalouden tarvitsemia uusia materiaaleja tutkitaan Otaniemeen perustettavassa yhteislaboratoriossa
23.01.2019 10:13Tehokas työkalu-uutuus siltasuunnitteluun
23.01.2019 9:33Tuoreen SKAL Kuljetusbarometrin mukaan myönteinen suhdannekehitys on taittunut
22.01.2019 11:11Maarakennushankkeiden ja kaivoksien materiaalivirtojen tarkkaa kokonaishallintaa
22.01.2019 9:11Myönnettyjen rakennuslupien kuutiomäärä edelleen voimakkaassa laskussa
21.01.2019 15:15Rotarent toimittaa kattavan konekaluston Eltel Networks Oy:lle
21.01.2019 14:55Liebherr esittelee 8. sukupolven tela-alustaiset kaivukoneet 2019
21.01.2019 14:25Oulussa kehitettiin ennätysluja ekobetoni
21.01.2019 13:12Valmetin ja Kemiran yhteistyö tuo merkittäviä parannuksia jäteveden käsittelyprosesseihin
20.01.2019 15:00Furukawa: Japanilaista laatua lisälaitteisiin jo lähes 150 vuoden ajan

Siirry arkistoon »