Uusi Komatsu WA480-8 on entistäkin taloudellisempi

Share |
03.10.2018 16:22

Komatsu-WA480-8-pyorakuormaaja_full_width.jpg

Uusi, 28 tonnin työpainoinen Komatsu WA480-8 -pyöräkuormaaja kuluttaa noin 15 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin edeltäjänsä WA480-6LC. Useat hyväksi koetut tekniset ratkaisut on pidetty ennallaan ja uutuuspyöräkuormaaja on ihanteellinen työkalu massojen siirtoon sekä kuormaukseen. Sopivalla varustuksella WA480-8 soveltuu hyvin myös louhoksille ja jätteiden käsittelyyn.

Uutta on myös auto-digging -toiminto, joka yhdessä uudelleen suunnitellun kauhan kanssa parantavaa kasaan tunkeutumista ja helpottaa kauhan täyttymistä. Lisäetuina on kuljettajamukavuuden ja tuottavuuden kasvu sekä polttoaineen kulutuksen pienentyminen.

WA480-8:n moottorina on 220 kilowatin tehoinen Komatsu SAA6D125E‐7. Pakokaasujen jälkikäsittelystä huolehtii partikkelisuodatin (KDPF) sekä SCR (Selective Catalytic Reduction) AdBlue:n kanssa. Moottorin kehittynyt sähköinen ohjausjärjestelmä tarkkailee ja säätää ilmamäärää, polttoaineen ruiskutusta, palamisreaktiota ja pakokaasujen jälkikäsittelyä. Järjestelmä optimoi suorituskyvyn ja vähentää päästöjä sekä tarjoaa edistykselliset vianmääritysominaisuudet.

”Momentinmuunnin on päivitetty ja se parantaa vetovoimaa sekä alentaa osaltaan käyttökustannuksia. Moottori käy nyt pienemmillä kierroksilla kuin aiemmassa versiossa ja ylämäkinopeus pysyy korkeampana kuin ennen”, sanoo vanhempi tuotepäällikkö Henrik Flohr Komatsulta. Ykkösvaihteelta neloselle vaihtaminen käy automaattisesti. Kakkosvaihteelta nelospykälään on käytössä kahdeksan tuntikilometrin nopeudessa aktivoituva momentinmuuntimen lukitustoiminto.

Uuden tilavamman ohjaamon melutaso on kuljettajaystävällinen 71 desibeliä. Suuremman ylipaineen ansiosta pöly ja muut partikkelit eivät pääse tunkeutumaan ohjaamoon. Seitsemän tuuman korkearesoluutioiselta värinäytöltä kuljettaja voi seurata koneen avaintietoja kuten esimerkiksi partikkelisuodattimen tilaa, AdBlue-nesteen määrää sekä polttoaineen kulutusta hetkellisenä tai pidemmältä ajalta. Kuljettaja saa näytölle tietoa ajosuorituksistaan ja polttoaineenkulutuksesta ECO Guidance -järjestelmältä. Tietoja analysoimalla on mahdollista optimoida ajosuoritusta ja polttoaineen kulutusta entisestään.

Uusi ilmavaimennettu istuin vaimentaa tärinät tehokkaasti ja vähentää kuljettajan kuormitusta. Käsinojaan asennettu ajosuunnan vaihdon kytkin lisää käyttömukavuutta ja vähentää kuljettajan väsymistä. Automaattinen tyhjäkäyntitoiminto ja moottorin sammutus ohjelmoidun tyhjäkäyntiajan jälkeen ovat vakioina.

Komatsu WA480-8 on varustettu uudella kehittyneemmällä Komtrax 5 -tiedonkeruu- ja etähallintajärjestelmällä.

Lisätietoja: www.sr-o.fi

11.12.2018 8:55Sotkamon hopeakaivoshanke etenee suunnitelmallisesti
09.12.2018 11:00Leotechin pölynsidontalaitteet saa nyt Hansa-Machinesilta
08.12.2018 10:11Sähkökäyttöinen Avant e6 -kuormain palkittiin MaatalousKonemessujen uutuustuotekilpailussa hopeamitalilla
07.12.2018 12:11Novatron mukana INFRA RY:n 3D-koneohjauskoulutuskiertueella
07.12.2018 10:01Tehdyn työtunnin kustannus nousi heinä-syyskuussa 1,3 prosenttia edellisvuodesta
06.12.2018 10:11Terrafame tarttuu työvoimahaasteisiin oppilaitosyhteistyöllä
05.12.2018 13:12Huhtala jatkaa Metallinjalostajien hallituksen puheenjohtajana
05.12.2018 10:01Ilmastonmuutos ohjaa vahvasti maaperätutkimusta - Maaperätieteiden päivät kymmenettä kertaa 9.-10.1.2019
04.12.2018 12:00KKV esittää seuraamusmaksuja kartellista eristeyrityksille
04.12.2018 9:45Metso laajentaa lämpökäsittelytarjontaansa

Siirry arkistoon »