Uusi Komatsu WA480-8 on entistäkin taloudellisempi

Share |
03.10.2018 16:22

Komatsu-WA480-8-pyorakuormaaja_full_width.jpg

Uusi, 28 tonnin työpainoinen Komatsu WA480-8 -pyöräkuormaaja kuluttaa noin 15 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin edeltäjänsä WA480-6LC. Useat hyväksi koetut tekniset ratkaisut on pidetty ennallaan ja uutuuspyöräkuormaaja on ihanteellinen työkalu massojen siirtoon sekä kuormaukseen. Sopivalla varustuksella WA480-8 soveltuu hyvin myös louhoksille ja jätteiden käsittelyyn.

Uutta on myös auto-digging -toiminto, joka yhdessä uudelleen suunnitellun kauhan kanssa parantavaa kasaan tunkeutumista ja helpottaa kauhan täyttymistä. Lisäetuina on kuljettajamukavuuden ja tuottavuuden kasvu sekä polttoaineen kulutuksen pienentyminen.

WA480-8:n moottorina on 220 kilowatin tehoinen Komatsu SAA6D125E‐7. Pakokaasujen jälkikäsittelystä huolehtii partikkelisuodatin (KDPF) sekä SCR (Selective Catalytic Reduction) AdBlue:n kanssa. Moottorin kehittynyt sähköinen ohjausjärjestelmä tarkkailee ja säätää ilmamäärää, polttoaineen ruiskutusta, palamisreaktiota ja pakokaasujen jälkikäsittelyä. Järjestelmä optimoi suorituskyvyn ja vähentää päästöjä sekä tarjoaa edistykselliset vianmääritysominaisuudet.

”Momentinmuunnin on päivitetty ja se parantaa vetovoimaa sekä alentaa osaltaan käyttökustannuksia. Moottori käy nyt pienemmillä kierroksilla kuin aiemmassa versiossa ja ylämäkinopeus pysyy korkeampana kuin ennen”, sanoo vanhempi tuotepäällikkö Henrik Flohr Komatsulta. Ykkösvaihteelta neloselle vaihtaminen käy automaattisesti. Kakkosvaihteelta nelospykälään on käytössä kahdeksan tuntikilometrin nopeudessa aktivoituva momentinmuuntimen lukitustoiminto.

Uuden tilavamman ohjaamon melutaso on kuljettajaystävällinen 71 desibeliä. Suuremman ylipaineen ansiosta pöly ja muut partikkelit eivät pääse tunkeutumaan ohjaamoon. Seitsemän tuuman korkearesoluutioiselta värinäytöltä kuljettaja voi seurata koneen avaintietoja kuten esimerkiksi partikkelisuodattimen tilaa, AdBlue-nesteen määrää sekä polttoaineen kulutusta hetkellisenä tai pidemmältä ajalta. Kuljettaja saa näytölle tietoa ajosuorituksistaan ja polttoaineenkulutuksesta ECO Guidance -järjestelmältä. Tietoja analysoimalla on mahdollista optimoida ajosuoritusta ja polttoaineen kulutusta entisestään.

Uusi ilmavaimennettu istuin vaimentaa tärinät tehokkaasti ja vähentää kuljettajan kuormitusta. Käsinojaan asennettu ajosuunnan vaihdon kytkin lisää käyttömukavuutta ja vähentää kuljettajan väsymistä. Automaattinen tyhjäkäyntitoiminto ja moottorin sammutus ohjelmoidun tyhjäkäyntiajan jälkeen ovat vakioina.

Komatsu WA480-8 on varustettu uudella kehittyneemmällä Komtrax 5 -tiedonkeruu- ja etähallintajärjestelmällä.

Lisätietoja: www.sr-o.fi

26.06.2019 9:23YIT:lle lukuisia maanteiden ja kaupunkien kunnossapitourakoita
25.06.2019 10:11Rotator mukana Okra 2019 -maatalousnäyttelyssä Oripäässä
24.06.2019 12:30Ekosysteemihotelli tarjoaa turvapaikan infrarakentamisen vuoksi uhatulle lajistolle
24.06.2019 9:38Syväjärven litiumkaivoshanke etenee - valmistelevat työt käyntiin jo tämän vuoden puolella
24.06.2019 8:30Maarakennusalan kustannukset nousussa
23.06.2019 11:11Novatronin huolto-organisaatio vahvistui - Teemu Levänaho aloitti kenttäasentajana Etelä-Suomessa
22.06.2019 9:11Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä pysyi ennallaan vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä - maa-ainesten määrä kasvoi 64 %
21.06.2019 11:11Kaivoslain toimivuutta koskeva raportti valmis - lupajärjestelmissä yhteensovitettavaa
20.06.2019Keliberin Syväjärven esiintymän malmivarat ennakoitua runsaammat
19.06.2019 11:11KATSO VIDEO! Jos toiselle kuoppaa kaivaa, niin se kannattaa Catilla kaivaa...

Siirry arkistoon »