Uusi Komatsu WA480-8 on entistäkin taloudellisempi

Share |
03.10.2018 16:22

Komatsu-WA480-8-pyorakuormaaja_full_width.jpg

Uusi, 28 tonnin työpainoinen Komatsu WA480-8 -pyöräkuormaaja kuluttaa noin 15 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin edeltäjänsä WA480-6LC. Useat hyväksi koetut tekniset ratkaisut on pidetty ennallaan ja uutuuspyöräkuormaaja on ihanteellinen työkalu massojen siirtoon sekä kuormaukseen. Sopivalla varustuksella WA480-8 soveltuu hyvin myös louhoksille ja jätteiden käsittelyyn.

Uutta on myös auto-digging -toiminto, joka yhdessä uudelleen suunnitellun kauhan kanssa parantavaa kasaan tunkeutumista ja helpottaa kauhan täyttymistä. Lisäetuina on kuljettajamukavuuden ja tuottavuuden kasvu sekä polttoaineen kulutuksen pienentyminen.

WA480-8:n moottorina on 220 kilowatin tehoinen Komatsu SAA6D125E‐7. Pakokaasujen jälkikäsittelystä huolehtii partikkelisuodatin (KDPF) sekä SCR (Selective Catalytic Reduction) AdBlue:n kanssa. Moottorin kehittynyt sähköinen ohjausjärjestelmä tarkkailee ja säätää ilmamäärää, polttoaineen ruiskutusta, palamisreaktiota ja pakokaasujen jälkikäsittelyä. Järjestelmä optimoi suorituskyvyn ja vähentää päästöjä sekä tarjoaa edistykselliset vianmääritysominaisuudet.

”Momentinmuunnin on päivitetty ja se parantaa vetovoimaa sekä alentaa osaltaan käyttökustannuksia. Moottori käy nyt pienemmillä kierroksilla kuin aiemmassa versiossa ja ylämäkinopeus pysyy korkeampana kuin ennen”, sanoo vanhempi tuotepäällikkö Henrik Flohr Komatsulta. Ykkösvaihteelta neloselle vaihtaminen käy automaattisesti. Kakkosvaihteelta nelospykälään on käytössä kahdeksan tuntikilometrin nopeudessa aktivoituva momentinmuuntimen lukitustoiminto.

Uuden tilavamman ohjaamon melutaso on kuljettajaystävällinen 71 desibeliä. Suuremman ylipaineen ansiosta pöly ja muut partikkelit eivät pääse tunkeutumaan ohjaamoon. Seitsemän tuuman korkearesoluutioiselta värinäytöltä kuljettaja voi seurata koneen avaintietoja kuten esimerkiksi partikkelisuodattimen tilaa, AdBlue-nesteen määrää sekä polttoaineen kulutusta hetkellisenä tai pidemmältä ajalta. Kuljettaja saa näytölle tietoa ajosuorituksistaan ja polttoaineenkulutuksesta ECO Guidance -järjestelmältä. Tietoja analysoimalla on mahdollista optimoida ajosuoritusta ja polttoaineen kulutusta entisestään.

Uusi ilmavaimennettu istuin vaimentaa tärinät tehokkaasti ja vähentää kuljettajan kuormitusta. Käsinojaan asennettu ajosuunnan vaihdon kytkin lisää käyttömukavuutta ja vähentää kuljettajan väsymistä. Automaattinen tyhjäkäyntitoiminto ja moottorin sammutus ohjelmoidun tyhjäkäyntiajan jälkeen ovat vakioina.

Komatsu WA480-8 on varustettu uudella kehittyneemmällä Komtrax 5 -tiedonkeruu- ja etähallintajärjestelmällä.

Lisätietoja: www.sr-o.fi

21.02.2019 22:01Virén-Yhtiöillä hyvä pöhinä päällä
21.02.2019 11:11Baumassa esiteltävä uudistettu Lokotrack LT200HP-kartiomurskainlaitos tuo lisää tehoa ja taloudellisuutta
21.02.2019 8:11Luke: Arktisen kaivostoiminnan hyödyt, haitat ja riskit pitäisi arvioida kokonaisvaltaisemmin
20.02.2019 17:00Pyhäjärvellä monipuoliset mahdollisuudet kiertotalouskentässä
20.02.2019 14:12Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan
19.02.2019 19:11Yrjö Raunisto: Miten tehdä Suomesta jälleen maanrakennuskoneiden valmistuksen kärkimaa?
19.02.2019 10:01Tukes: Lujuuslajitellussa rakennepuutavarassa puutteita
18.02.2019 20:00Kehittynyttä mittausteknologiaa louhinta- ja kaivoskäyttöön
17.02.2019 18:55Maanrakennus Seppo Formisto Oy:n Kobelco SK270SRLC-5: Tyylikäs viimeistä piirtoa myöten
17.02.2019 15:33Konepäivät Matekon uudessa Oulun toimipisteessä ensi lauantaina 23.2.

Siirry arkistoon »