Engcon kehittää kallistusanturin koneohjausjärjestelmään - kallistusanturi sopii yleisimpiin markkinoilla oleviin järjestelmiin27.03.2019 10.00
Maailman johtava rototilttien valmistaja engcon kehittää nyt oman kallistusanturin markkinoiden yleisimpiin koneohjausjärjestelmiin. Se tarjoaa selkeämmän rajapinnan, edullisemman asennuksen ja helpomman tuen. Engconin rototiltit koosta EC209 ylöspäin ovat olleet jo useita vuosia yhteensopivia markkinoiden suurimpien koneohjausjärjestelmien kanssa. Jotkut niiden valmistajista tarjoavat lisäksi automaattisen kallistustoiminnon. Nyt Engcon ottaa seuraavan askeleen kehityksessä ja kehittää täysin oman kallistusanturin. – Rototilttimme toimivat erittäin hyvin markkinoilla olevien koneohjausjärjestelmien kanssa. Ainoana kysymysmerkkinä on ollut varsinainen rajapinta, jonka ratkaisemme nyt oman kallistusanturimme avulla, sanooPeter Huczkowsky, joka vastaa Engconin ohjausjärjestelmien ja muun elektroniikan kehitystyöstä. Peter Huczkowsky kertoo, että rajapinnasta tulee ensiluokkainen, sillä Engcon tarjoaa kaiken tarvittavan tekniikan rototiltista DC2-ohjausjärjestelmän kaapeleiden kautta aina ohjaamoon saakka, jonne koneohjausjärjestelmä liitetään. Tämä säästää myös aikaa ja vähentää asennuskuluja. Kallistusanturia testataan vuoden 2019 aikana, ja Engcon arvioi kallistusanturin olevan ennen vuodenvaihdetta 2019/2020 täysin valmis ja yhteensopiva yleisimpien markkinoilla olevien koneohjausjärjestelmien kanssa. – Koneohjausjärjestelmien integrointi on myös helpompaa ja edullisempaa, sillä kallistusanturi tulee olemaan vakiovarusteena ePS (engcon Positioning System) -asennussarjassamme, Peter Huczkowsky sanoo. Engconin kallistusanturi voidaan jälkiasentaa Engconin rototiltteihin EC209-mallista alkaen aina EC233-malliin asti. |