Lisääntynyt maarakennuskoneiden käyttöaika Volvo ACTIVE CARE -palvelun ansiosta

21.07.2019 11:11

volvo-bauma-munich-volvo-active-care2.jpg

Volvo ACTIVE CARE -palvelujen maailmanlaajuinen käyttöönotto on jälleen uusi ja ainutlaatuinen ensisaavutus alalla Volvo CE:n toimesta. Se huolehtii laskentatehosta koneiden telemaattisten järjestelmien puolesta konekannan valvonnan sekä kattavien ja hyödyllisten koneraporttien ansiosta.

Koneiden telemaattisten palvelujen lisääntyminen ja etäyhteys ovat saaneet aikaan modernien rakennuskoneiden tietovyöryn. Volvo Construction Equipmentin (Volvo CE) ainutlaatuinen Volvo ACTIVE CARE on nyt saatavana kaikkialla maailmassa, ja Volvo on ottanut aktiivisesti vastuun koneen kunnon valvonnasta ja raportoinnista, minkä ansiosta asiakkaille jää enemmän aikaa keskittyä varsinaiseen liiketoimintaansa. Volvo ACTIVE CARE on älykäs telemaattinen palvelu, jossa yhdistyvät koneen kunnon valvonta ja viikkoraporttien laatiminen, mikä auttaa vähentämään seisonta-aikoja. 

Etäanalysointiin liittyy useita etuja, kuten ongelmien havaitseminen ennen kuin ne johtavat vikatilanteisiin, edesauttaen huoltoaikataulujen sujuvaa suunnittelua. Kun ongelma on tiedossa, jälleenmyyjän huoltoteknikot joutuvat tekemään vähemmän käyntejä asiakkaiden kohteisiin ja he voivat saapua paikalle mukanaan juuri oikeat työkalut, varaosat ja osaaminen. Tällöin on todennäköisempää, että vika korjataan jo ensimmäisellä käyntikerralla. Kaiken tämän seurauksena on lisääntynyt käyttöaika ja pienemmät kustannukset asiakkaalle.

volvo-bauma-333333munich-volvo-active-care-new-1920x1400.jpg

MITEN SE TOIMII?

Prosessi on varsin yksinkertainen: Volvon telemaattiikkajärjestelmä CareTrack kerää koneesta tietoja, joita valvotaan eri puolilla maailmaa olevien Volvo Uptime Center -keskuksien toimesta etäyhteydellä koneiden välistä liitettävyystoimintoa käyttäen. Niissä Volvon erikoisasiantuntijat käsittelevät tietoja uusimpien vianmääritysohjelmistojen avulla. Jos koneessa havaitaan kriittinen hälytys tai vika, asiasta ilmoitetaan jälleenmyyjälle, jolle välitetään myös vikatiedot. Jälleenmyyjä ilmoittaa asiakkaalle ongelmasta ja suunnittelee korjauksen ajankohdan. 

Vaikka kriittiset ongelmat ovatkin harvinaisia, asiakkaat saavat kuitenkin säännöllisesti tiedon siitä, että koneiden tilaa valvotaan Uptime-viikkoraporttien välityksellä. Näissä raporteissa korostuvat alueet, joilla yksittäisen koneen - tai konekannan - käyttöastetta voidaan parantaa.

VIIKOITTAINEN KATSAUS, PITKÄAIKAINEN HYÖTY 

Volvo ACTIVE CARE -palvelun ja Uptime Center -keskuksien suurin etu on se, että asiakkaan ei tarvitse enää kuluttaa aikaa käyttöraporttien kaivamiseen valtavasta määrästä konetietoja. Volvo ja Volvo-jälleenmyyjä tekevät sen heidän puolestaan. 
Tämän säännöllisen vuorovaikutuksen ansiosta Volvo, jälleenmyyjä ja asiakkaat voivat tehdä yhteistyötä ja tunnistaa toimenpiteitä, jotka voivat vaikuttaa huomattavissa määrin tuottavuuden kannalta merkittävään seikkaan – käyttöaikaan.

”Volvo ACTIVE CARE -palvelun myötä olemme sitoutuneet parantamaan käyttösaikaa entisestään”, sanoo Koen Sips, Vice President Customer Solutions, Volvo CE:llä.

20.10.2019 12:11Volvo CE: Kolme tapaa, joilla tyhjäkäynnillä olevat koneet vaikuttavat kannattavuuteen
19.10.2019 12:11Rototilt digitalisoi ostamisen - helpottaa laatutuotteiden hankintaa
18.10.2019 12:11Taratest Oy: "Monipuolinen Lännen ylitti odotuksemme"
17.10.2019 11:11Novatron ja TAMK järjestävät yhteistyössä tietomallikoordinaattorikoulutuksen vuonna 2020
16.10.2019 12:11Kaivosteollisuus: tarvitaan faktoihin perustuvaa valmistelua ja kokonaisnäkemystä
15.10.2019 17:11Rakennuskustannukset nousivat syyskuussa 0,8 prosenttia vuodentakaisesta
15.10.2019 12:11Veljekset Kokkonen sai kustannustehokkaan työkalun peruskunnostetusta Lokotrack-murskauslaitoksesta
14.10.2019 11:11LUE TÄSTÄ! Suomenkielinen Hitachi iGround Control lehti on ilmestynyt
14.10.2019 8:11Novatron Oy ostanut 3D-system Oy:n koko osakekannan
13.10.2019 17:00Suomalaista poravaunuteknologiaa Norjan suurille markkinoille

Siirry arkistoon »