Lisääntynyt maarakennuskoneiden käyttöaika Volvo ACTIVE CARE -palvelun ansiosta

21.07.2019 11:11

volvo-bauma-munich-volvo-active-care2.jpg

Volvo ACTIVE CARE -palvelujen maailmanlaajuinen käyttöönotto on jälleen uusi ja ainutlaatuinen ensisaavutus alalla Volvo CE:n toimesta. Se huolehtii laskentatehosta koneiden telemaattisten järjestelmien puolesta konekannan valvonnan sekä kattavien ja hyödyllisten koneraporttien ansiosta.

Koneiden telemaattisten palvelujen lisääntyminen ja etäyhteys ovat saaneet aikaan modernien rakennuskoneiden tietovyöryn. Volvo Construction Equipmentin (Volvo CE) ainutlaatuinen Volvo ACTIVE CARE on nyt saatavana kaikkialla maailmassa, ja Volvo on ottanut aktiivisesti vastuun koneen kunnon valvonnasta ja raportoinnista, minkä ansiosta asiakkaille jää enemmän aikaa keskittyä varsinaiseen liiketoimintaansa. Volvo ACTIVE CARE on älykäs telemaattinen palvelu, jossa yhdistyvät koneen kunnon valvonta ja viikkoraporttien laatiminen, mikä auttaa vähentämään seisonta-aikoja. 

Etäanalysointiin liittyy useita etuja, kuten ongelmien havaitseminen ennen kuin ne johtavat vikatilanteisiin, edesauttaen huoltoaikataulujen sujuvaa suunnittelua. Kun ongelma on tiedossa, jälleenmyyjän huoltoteknikot joutuvat tekemään vähemmän käyntejä asiakkaiden kohteisiin ja he voivat saapua paikalle mukanaan juuri oikeat työkalut, varaosat ja osaaminen. Tällöin on todennäköisempää, että vika korjataan jo ensimmäisellä käyntikerralla. Kaiken tämän seurauksena on lisääntynyt käyttöaika ja pienemmät kustannukset asiakkaalle.

volvo-bauma-333333munich-volvo-active-care-new-1920x1400.jpg

MITEN SE TOIMII?

Prosessi on varsin yksinkertainen: Volvon telemaattiikkajärjestelmä CareTrack kerää koneesta tietoja, joita valvotaan eri puolilla maailmaa olevien Volvo Uptime Center -keskuksien toimesta etäyhteydellä koneiden välistä liitettävyystoimintoa käyttäen. Niissä Volvon erikoisasiantuntijat käsittelevät tietoja uusimpien vianmääritysohjelmistojen avulla. Jos koneessa havaitaan kriittinen hälytys tai vika, asiasta ilmoitetaan jälleenmyyjälle, jolle välitetään myös vikatiedot. Jälleenmyyjä ilmoittaa asiakkaalle ongelmasta ja suunnittelee korjauksen ajankohdan. 

Vaikka kriittiset ongelmat ovatkin harvinaisia, asiakkaat saavat kuitenkin säännöllisesti tiedon siitä, että koneiden tilaa valvotaan Uptime-viikkoraporttien välityksellä. Näissä raporteissa korostuvat alueet, joilla yksittäisen koneen - tai konekannan - käyttöastetta voidaan parantaa.

VIIKOITTAINEN KATSAUS, PITKÄAIKAINEN HYÖTY 

Volvo ACTIVE CARE -palvelun ja Uptime Center -keskuksien suurin etu on se, että asiakkaan ei tarvitse enää kuluttaa aikaa käyttöraporttien kaivamiseen valtavasta määrästä konetietoja. Volvo ja Volvo-jälleenmyyjä tekevät sen heidän puolestaan. 
Tämän säännöllisen vuorovaikutuksen ansiosta Volvo, jälleenmyyjä ja asiakkaat voivat tehdä yhteistyötä ja tunnistaa toimenpiteitä, jotka voivat vaikuttaa huomattavissa määrin tuottavuuden kannalta merkittävään seikkaan – käyttöaikaan.

”Volvo ACTIVE CARE -palvelun myötä olemme sitoutuneet parantamaan käyttösaikaa entisestään”, sanoo Koen Sips, Vice President Customer Solutions, Volvo CE:llä.

17.08.2019 11:11Rakennuskustannukset nousivat heinäkuussa 0,4 prosenttia vuodentakaisesta
16.08.2019 13:13Oulussa löytyi pysäköintialueen kaivutöissä laivan hylky
16.08.2019 12:00Endomines AB:n puolivuosikatsaus 2019: Merkintäoikeusanti päättyi onnistuneesti ? tuotannon ylösajo Fridayn kaivoksella käynnistetty
15.08.2019 21:00KATSO VIDEO! Kivirock koeajaa Volvo FMX 540 10x4 X PRO maansiirtoauto
15.08.2019 15:44Yksi 2000-luvun suurimmista esihistoriallisten kohteiden kaivaushankkeista käynnistyi Savukoskella
15.08.2019 8:34Nimityksiä Keliberissä
14.08.2019 13:11Tulossa pian! Sähkökäyttöinen Teletrukki JCB 30-19E
13.08.2019 12:11Virtain yhtenäiskoulussa toimintaa aamusta iltaan ? Skanska käynnistää hankkeen rakennustyöt syyskuussa
12.08.2019 11:00Tapio Lampinen Matekolle - JCB Heavyline vahvoihin käsiin
11.08.2019 10:11Uuden Mercedes-Benz Actrosin aktiivinen ajoavustin vakuutti kuljetusyhtiön

Siirry arkistoon »