Avant mukana MotoE-sarjan osakilpailun suomalaisvoitossa

23.07.2019 20:11

ajo1.jpg

Historian ensimmäinen MotoE-sarjan osakilpailu ajettiin heinäkuussa Sachsenringillä, Saksassa. MotoE-sarjan ensimmäinen kilpailu on historiallinen, koska se nimensä mukaan koostuu sähköisistä kilpa-ajoneuvoista.

Kilpailussa nähtiin heti suomalaisloistoa, sillä voittoon ajoi Ajo MotoE tiimin Niki Tuuli. Sähköisen ajoneuvotekniikan uudet tuulet puhaltavat, ja moni Suomalaisyritys onkin tämän teknologian kärjessä jo kiinni.

Ajo Motorsport ja Avant 

Avant ja Ajo Motorsport ovat olleet yhteistyössä jo vuodesta 2008, minä aikana Ajo Motorsportille on tullut yhteensä 7 maailmanmestaruutta Moto 3 ja Moto 2 luokista. Tänä vuonna käynnistyi myös MM-sarjassa sähkökäyttöisten moottoripyörien sarja MotoE ja Ajo Motorsport on tässäkin sarjassa mukana suomalaiskuljettaja Niki Tuulen ohjastamana. Kausi alkoi Sachsenringillä Saksassa erinomaisesti Nikin voittaessa historiallisen ensimmäisen kilpailun. Loistava esimerkki, kuinka Suomalaiset yhteistyökumppanit ovat sähköisen ajoneuvotekniikan kärjessä. 

Kehitys lähtee asiakkaasta 

Avantin oma kehitystyö alkaa aina asiakkaan tarpeesta, on se tarve sitten esimerkiksi monipuolinen työlaitevalikoima kuormaajassa tai päästöttömyys. Se huomattiin myös alkuperäisten sähköisten kuormaajien suunnitteluvaiheessa. "Avant on lähtenyt sähköistämään kuormaajiaan jo varhaisessa vaiheessa. Ensimmäiset sähköiset kuormaajat esiteltiin jo vuonna 1997. Silloin ei kuitenkaan tekniikka ollut vielä kypsä sähköisille kuormaajille, eikä myöskään kysyntä ollut vielä niin kovaa, kuin nyt. Kului monta vuotta, ennen kuin sähköiset kuormaajat otettiin uudelleen suunnittelijoiden työpöydälle, mutta 2016 esiteltiin ensin perinteisellä akkutekniikalla toteutettu Avant e5 ja hieman myöhemmin Li-Ion tekniikalla toteutettu Avant e6 malli.". Kertoo Jani Käkelä. Asiakkaiden tarve ja halu ostaa päästötön kuormaaja takasi paljon kiinnostuneita.

Koska Avantin e-sarjan koneet mahdollistavat päästöttömän, sekä melusaasteettoman työympäristön, on Avantin sähkökuormaajat otettu erityisen hyvin vastaan sisäkäytöissä tai kohteissa, missä vaaditaan hiljaista työskentelyä.

Sähköisiä ajoneuvoja alkaa näkyä niin rakennustyömaalla kuin kilpa-ajoneuvojen osakilpailuissa. Sekä yritysjohtajilla, että perusduunareilla. Sähköisten ajoneuvojen tarve kasvaa joka ikinen päivä, eikä vauhti näytä hidastuvan. Saa nähdä, mitä seuraava vuosikymmen tuo sähköisten ajoneuvojen kehityksessä. Sen kuitenkin tiedämme, että sähköiset ajoneuvot ovat tulleet jäädäkseen.  

Tutustu täältä tarkemmin Avantin e-sarjaan: https://www.avanttecno.com/fi/kuormaajat/e-sarja

10.07.2020 23:33KATSO 10.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia - mukana paljon maarakennusalan asiaa!
14.07.2020 8:45LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
12.07.2020 11:11Skanska toteuttaa Kruunuasunnoille vuokra-asuntoja Espooseen
10.07.2020 10:33YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen Koskelan sairaala-alueelle toteutettavasta asuinrakennushankkeen pääurakasta Helsingissä
09.07.2020 8:45Valtatie 3:n remonttiin kolmeksi vuodeksi Hämeenkyrössä
08.07.2020 14:20Harjavallan kuonarikastamo kasvattaa jauhatuskapasiteettia
07.07.2020 15:45Lakan Betoni Oy keskittää toimintojaan Lopelle sekä Varkauteen - Forssan tehdas myyty Kiilto Oy:lle
06.07.2020 10:30Bridgestone laajentaa kaivosalan asiakkaille tarjottavaa ratkaisuvalikoimaa
05.07.2020 13:33Terrafamen kestävän kehityksen katsaus julkaistu
04.07.2020 14:11VIELÄ EHDIT MUKAAN! 3D-Win -perusohjelma- ja maastomallikoulutus Helsingissä 1.-2.9.2020

Siirry arkistoon »