Avant mukana MotoE-sarjan osakilpailun suomalaisvoitossa

23.07.2019 20.11

ajo1.jpg

Historian ensimmäinen MotoE-sarjan osakilpailu ajettiin heinäkuussa Sachsenringillä, Saksassa. MotoE-sarjan ensimmäinen kilpailu on historiallinen, koska se nimensä mukaan koostuu sähköisistä kilpa-ajoneuvoista.

Kilpailussa nähtiin heti suomalaisloistoa, sillä voittoon ajoi Ajo MotoE tiimin Niki Tuuli. Sähköisen ajoneuvotekniikan uudet tuulet puhaltavat, ja moni Suomalaisyritys onkin tämän teknologian kärjessä jo kiinni.

Ajo Motorsport ja Avant 

Avant ja Ajo Motorsport ovat olleet yhteistyössä jo vuodesta 2008, minä aikana Ajo Motorsportille on tullut yhteensä 7 maailmanmestaruutta Moto 3 ja Moto 2 luokista. Tänä vuonna käynnistyi myös MM-sarjassa sähkökäyttöisten moottoripyörien sarja MotoE ja Ajo Motorsport on tässäkin sarjassa mukana suomalaiskuljettaja Niki Tuulen ohjastamana. Kausi alkoi Sachsenringillä Saksassa erinomaisesti Nikin voittaessa historiallisen ensimmäisen kilpailun. Loistava esimerkki, kuinka Suomalaiset yhteistyökumppanit ovat sähköisen ajoneuvotekniikan kärjessä. 

Kehitys lähtee asiakkaasta 

Avantin oma kehitystyö alkaa aina asiakkaan tarpeesta, on se tarve sitten esimerkiksi monipuolinen työlaitevalikoima kuormaajassa tai päästöttömyys. Se huomattiin myös alkuperäisten sähköisten kuormaajien suunnitteluvaiheessa. "Avant on lähtenyt sähköistämään kuormaajiaan jo varhaisessa vaiheessa. Ensimmäiset sähköiset kuormaajat esiteltiin jo vuonna 1997. Silloin ei kuitenkaan tekniikka ollut vielä kypsä sähköisille kuormaajille, eikä myöskään kysyntä ollut vielä niin kovaa, kuin nyt. Kului monta vuotta, ennen kuin sähköiset kuormaajat otettiin uudelleen suunnittelijoiden työpöydälle, mutta 2016 esiteltiin ensin perinteisellä akkutekniikalla toteutettu Avant e5 ja hieman myöhemmin Li-Ion tekniikalla toteutettu Avant e6 malli.". Kertoo Jani Käkelä. Asiakkaiden tarve ja halu ostaa päästötön kuormaaja takasi paljon kiinnostuneita.

Koska Avantin e-sarjan koneet mahdollistavat päästöttömän, sekä melusaasteettoman työympäristön, on Avantin sähkökuormaajat otettu erityisen hyvin vastaan sisäkäytöissä tai kohteissa, missä vaaditaan hiljaista työskentelyä.

Sähköisiä ajoneuvoja alkaa näkyä niin rakennustyömaalla kuin kilpa-ajoneuvojen osakilpailuissa. Sekä yritysjohtajilla, että perusduunareilla. Sähköisten ajoneuvojen tarve kasvaa joka ikinen päivä, eikä vauhti näytä hidastuvan. Saa nähdä, mitä seuraava vuosikymmen tuo sähköisten ajoneuvojen kehityksessä. Sen kuitenkin tiedämme, että sähköiset ajoneuvot ovat tulleet jäädäkseen.  

Tutustu täältä tarkemmin Avantin e-sarjaan: https://www.avanttecno.com/fi/kuormaajat/e-sarja

24.04.2024 11.35IFAT 2024: Sennebogenilta uusi purkukone
24.04.2024 10.55Autonomisesti liikkuvissa työkoneissa vakavia turvallisuuspuutteita
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
21.04.2024 11.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 11.00Metso tukee kaivostoiminnan kestävää kehitystä Chilessä ja esittelee ainutlaatuisen kiertotalousratkaisun myllynvuorausten kierrätykseen
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 9.00Pyhäsalmen kaivoksen aurinkopuiston rakentaminen alkaa
15.04.2024 9.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
13.04.2024 12.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän

Siirry arkistoon »