Kuljetusliike Pekka Harjanne Oy: Laadukasta urakointia tyylikkään mustalla kalustolla

01.10.2019 18:05

harjanne1net.jpg

(kuva: Kuljetusliike Pekka Harjanne Oy luottaa kalustossaan mustaan väriin ja kaivukoneissa Liebherriin. Kuvassa tehdään uutta tietä Klaukkalassa tela-alustaisessa Liebherr 926 Compact –kaivukoneella.) 

Tyylikkään mustasta kalustostaan tunnettu Kuljetusliike Pekka Harjanne Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva monipuolinen maansiirto- ja kuljetusyritys, joka on on erikoistunut infrarakentamiseen ja erilaisten materiaalin kuljettamiseen.

harjanne2net.jpg

(kuva: - Yleisesti ottaen positiivista alalla on se että viime aikoina myös laatuvaatimus on alkanut tulla takaisin työmaille eli  tehty jälki ratkaisee eikä pelkkä hinta, sanoo yrittäjä Pekka Harjanne.)

Kuljetusliike Pekka Harjanne Oy on toiminut jo vuodesta 1997 lähtien. Vuonna 2008 laajennettiin toimintaa kuljettamisen lisäksi infrarakentamiseen maansiirtokoneilla.

- Hoidamme modernilla ja asianmukaisella kalustollamme julkisen sektorin, yritysten ja yksityishenkilöiden kuljetus- ja maanrakennustarpeet. Kun uudis- ja saneerauskohteissa tarvitaan esimerkiksi salaojia, viemäreitä, pihakaivoja, pihakiveyksiä, asfalttia, nurmikkoa tai tietä, me hoidamme rakentamisen ja kuljettamisen. Tällä hetkellä yhteistyösopimukset Asfaltti Kallio Oy:n ja Lassila&Tikanoja Oyj:n kanssa pitävät kalustomme ja henkilökuntamme kiireisinä ympäri vuoden. Myös mm. lumen auraaminen ja poiskuljettaminen on osaamistamme - lisäksi olemme hoitaneet jo vuodesta 1999 Espoon kaupungin urheilukenttien vedenajoa, kertoo yrittäjä Pekka Harjanne.

harjanne3net.jpg

(kuva: Pyöräalustaisissa kaivukoneissa Liebherr on Pekka Harjanteen mukaan omassa luokassaan - kuvassa Liebherr 918 Compact.)

”Auton pitää olla musta - ja koneen”

Harjanne Oy:n koko kone- ja kuljetuskalusto on väriltään tyylikkään mustaa, mistä on muodostunut yritykselle tunnettu imago ja asiallinen käyntikortti:

- Vuodesta 2006 lähtien kaikki laitteemme ovat olleet mustia. Sanoihan Henri Fordkin jo aikanaan että auton pitää olla musta, toteaa Harjanne.

harjanne5net.jpg

(kuva: Kuljetuskaluston rungon muodostaa Scania -sora-autot.)

Monipuolinen kalusto - kaivukoneissa luotetaan Liebherriin

Tällä hetkellä kaluston rungon muodostaa neljä Liebherr kaivukonetta, neljä Bobcatia, kaksi Kramer kuormaajaa, kolme Dynapac jyrää sekä autopuolella viisi Scaniaa ja kolme Volvoa.

- Ensimmäinen uusi pyöräalustainen Liebherr tuli meille vuonna 2011 ja siitä lähtien kaikki kaivukoneet ovat olleet samaa merkkiä. Olemme tyytyväisiä sekä koneisiin että Liebherr Finlandin asialliseen palveluun ja saamme koneet suoraan tehtaalta mustan värisenä. Nyt käytössä on pyöräalustaiset 914 Compact, 916 Litronic ja 918 Compact kaivukoneet sekä tela-alustainen lyhytperäinen 926 Compact, joilla ajetaan vuodessa noin tuhannen tuntia per kone, luettelee Harjanne.

harjanne7net.jpgharjanne4net.jpg

 (kuva: Harjanteen hyvin varustelluissa Liebherr -kaivukoneissa on mm. Leican 3D-kaivujärjestelmät ja Rototiltin pyörittäjät. Myös Harjanteen Dynapac -jyrät ovat mustan puhuvia.)

Hyvin varustelluissa kaivukoneissa on mm. Leican 3D-kaivujärjestelmät ja Rototiltin pyörittäjät.

- Alkuperäinen Rototilt on ollut valintamme jo parinkymmenen vuoden ajan. Ensimmäinen Leican 3D-järjestelmä tuli käyttöön vuonna 2015; onneksi poikani Bosse tuli töihin samoihin aikoihin ottaen uuden teknologian heti haltuun ja itse opettelin perässä. Tänä päivänä 3D alkaa olla vaatimuksena lähes joka työmaalla ja se helpottaa tekemistä oleellisesti. Esimerkiksi talotyömailla aikaa säästyy, hommat hoituu tarkasti eikä perämiestä tarvita juuri ollenkaan, toteaa Harjanne.

Pääkaupunkiseudulla on ollut pitkään hyvät ajat rakentamisessa.

- Töitä on tarjolla jopa enemmän kuin ehtii tehdä ja näkymätkin ovat ihan valoisat. Mahdollisuuksia toiminnan kasvattamiseen varmasti olisi mutta minulla on periaatteena se että haluan pitää langat omissa käsissä, joten meillä ei ole erillistä työnjohtoa ja tämä kalustomääärä alkaa olla maksimi mitä itse pystyy hallitsemaan. Vakituista henkilökuntaa palveluksessamme on tällä hetkellä kolmetoista ja koneita ajavan poikani lisäksi myös tyttäreni Julia on mukana toimiston puolella joten perheyhtiöllä on jatkumoa. Yleisesti ottaen positiivista alalla on se että viime aikoina myös laatuvaatimus on alkanut tulla takaisin työmaille eli tehty jälki ratkaisee eikä pelkkä hinta, sanoo Harjanne.

harjanne6.jpg

05.12.2019 16:20Harjanti Oy: Maanrakennusta maalla ja merellä
05.12.2019 9:00Teboil HD-M5 N1 Grease - rasva raskaimpiin olosuhteisiin
04.12.2019 14:03Sandvik ja FSP sopimukseen Turun pintakäsittelytoiminnoista
03.12.2019 20:11Kivirockin ja Ammattilehden vaihtokonelehti valmistumassa - vielä ehdit mukaan ilmoituksella!
03.12.2019 15:47Endomines hankkii Fridayn kaivoksen avolouhoksen kaivosoikeudet
03.12.2019 14:47Nimitysuutisia Rotatorilla
02.12.2019 13:05Vuoden 2019 Paalutustyömaana palkittu yksi Suomen vanhimmista asfalttiteistä
02.12.2019 12:12Scania Suomi tehostaa päällirakennetoimintojaan - valmiit Scania SuperMax -ajoneuvot tulevat markkinoille
01.12.2019 17:34Pitkäpuominen Kobelco SK500 LC-10 tuo Sundström Ab Oy:lle: Ulottuvuutta työntekoon
01.12.2019 10:11Skanskalle voitto Itä-Suomen työturvallisuuskilpailun konsernisarjassa

Siirry arkistoon »