Cramo kehittää palveluita ja toimintaa asiakkaan lähtökohdista

26.02.2020 14:44

Uuden strategian myötä Cramossa halutaan vastata teollisuussegmentin asiakkaiden tarpeisiin entistä tehokkaammin.

”Meillä Suomessa on jo vahva kulttuuri ja pitkä historia teollisuusasiakkaiden kanssa työskentelystä”, kertoo Cramon Tatu Hauhio, Executive Vice President, Eastern Europe. ”Nyt tarkoitus on laajentaa tätä osaamista ja lisätä Cramo-maiden välistä yhteistyötä teollisuusasiakkaiden kanssa. Sen lisäksi että opimme toisiltamme parhaita käytäntöjä, opimme myös käyttämään samaa, yhteistä toimialan terminologiaa, jolloin ymmärrämme asiakkaidemme vaatimukset paremmin. Haluamme auttaa kansainvälisiä asiakkaitamme, jotka saavat näin Cramolla aina saman yhteyshenkilön, myös ulkomaan projekteissa”.

Tekemisen taso nousee

Teollisuussegmentin asiakkaat eroavat Cramolle tutusta rakennusteollisuussegmentistä. Näin ollen halutaankin kehittää palveluita ja tapaa toimia, jotka vastaavat juuri teollisuusasiakkaan tarpeisiin ”Meillä on toki paljon kokemusta useilta toimialoilta, kuten metsä-, kaivos-, konepaja- ja metalliteollisuudesta. Mutta nyt vahva tahtotilamme on kehittää toimintaa ensisijaisesti teollisuusasiakkaan lähtökohdista niin, että me joustamme asiakkaan tilanteiden mukaan – ei toisin päin ”, kertoo Cramon Teollisuusmyynti-yksikön johtaja Heikki Suhonen.

Positiiviset kokemukset muun muassa palvelukeskuksista ja metsäteollisuuden biotuotantotehtaista luovat pohjaa jatkokehitykseen. Esimerkiksi tuulivoimateollisuuden asiakkaita varten on jo kehitetty kokonaan oma konseptinsa, jossa ratkaisuja tarjotaan kokonaisuutena tuulivoima-asiakkaiden projekteihin valmiiksi sopivina. Konseptia kehitettiin yhdessä asiakkaiden kanssa.

”Konsultoimme myös asiakkaitamme monipuolisesti. Kun tiedämme esimerkiksi asiakkaan tilatarpeen, pystymme kertomaan tähän myös kustannustehokkaan ratkaisun”, kertoo Suhonen, ja jatkaa ”Asiakaslupauksemme, joista olemme saaneet kiitosta rakennusteollisuuden asiakkailta, pitävät paikkansa myös muiden toimialojen asiakkaisiin. Meille on kunnia-asia, että pidämme kiinni aikatauluista ja toimitamme aina asiakkaan tarvitsemat laitteet ja palvelut laadusta tinkimättä”.

Osaava henkilöstö avaintekijä

Kokenut ja ammattitaitoinen henkilöstö on avain onnistuneen teollisuusprojektin hoitamiselle. ”Osaamista löytyy sekä myynnin, että toimitusorganisaation puolella”, kertoo Tatu Hauhio. Toimintaa on kehitetty niin, että asiakas saa oman kontaktihenkilön käyttöönsä koko projektin ajaksi.

Ammattitaitoa on myös huolehtia työturvallisuudesta. ”Kansainväliset asiakkaamme vaativat tässä korkeaa tasoa. Me toimimme alan standardien mukaan ja toimitamme mitä lupaamme – turvallisuutta unohtamatta”, summaa Hauhio.

29.05.2020 23:00KATSO 29.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia - mukana maarakennusalan mielenkiintoista asiaa...
30.05.2020 12:11YIT on voittanut useita maanteiden hoitourakoita vuosille 2020-2025
29.05.2020 9:44GTK käynnistää Geokemialliset taustapitoisuuskartoitukset Sotkamon kunnan alueella
28.05.2020 11:00Työmaiden työturvallisuusjohtaminen parantunut merkittävästi viime vuosikymmenellä
27.05.2020 14:46Milwaukeelta akkukäyttöinen murtovasara
27.05.2020 8:53Oulu-Laurila-radan tarvesuunnittelu alkaa kesäkuussa
26.05.2020 12:24Syyskuussa järjestettävien Alihankinta-messujen järjestelyt etenevät ennakkosuunnitelmien mukaisesti
25.05.2020 13:33Maarakennusalan kustannukset laskivat huhtikuussa 5,5 prosenttia vuodentakaisesta
25.05.2020 10:40Vuoden Kivenpyörittäjä -palkinto Jyrki Tahvoselle
24.05.2020 21:40KATSO 22.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia - mukana maarakennusalan mielenkiintoista asiaa...

Siirry arkistoon »