Engconin digitaalinen live-tapahtuma oli menestys16.07.2020 13.00
Koska kaikki konemessut ympäri maailmaa on peruutettu – tai siirretty – Engcon päätti esitellä keskeisiä tuotteitaan järjestelmällä digitaalisen live-tapahtuman. Tuotteiden esittely kuvattiin Ruotsissa Strömsundissa sijaitsevan pääkonttorin näyttelyalueella. Tämän jälkeen Engconin henkilöstö aloitti live-lähetykset kotimarkkina-alueiltaan. Monille teollisuusyrityksille asiakastapaamiset ja messut ovat tärkeitä asiakkaista huolehtimisen ja myynnin välineitä. COVID-19-pandemian vuoksi messuja on peruutettu tai siirretty myöhemmäksi kaikkialla maailmassa. Messuille osallistuminen ja omien kaivuupäivien järjestäminen on jo pitkään ollut osa Engconin strategiaa asiakkaiden tavoittamiseksi. Kaivukoneiden tehokkuutta parantavien teknisten tuotteiden esittelemistä messuilla arvostetaan. Samalla Engcon saa mahdollisuuden esitellä niiden toimintaa, ja kaivukoneiden kuljettajat pääsevät kokeilemaan niitä. Engconin järjestämät digitaaliset messut auttoivat tyydyttämään näitä tarpeita eristyksen aikana. Ne kiinnostivat kaivukoneilla urakoivia. – Kaivukoneiden kuljettajien työt jatkuvat eri puolilla maailmaa poikkeusajasta huolimatta. Heidän päivittäistä työtään helpottavien tuotteiden esittely live-lähetyksessä tuo arkeen mukavaa vaihtelua. Chat-toiminnon avulla katsojat pystyivät pitämään yhteyttä paikalliseen Engcon-toimistoon omalla kielellään, kertoo Engconin markkinointipäällikkö Ulrica Hellström ja jatkaa: – Rakensimme Strömsundissa sijaitsevaan päätuotantolaitokseemme messualueen. Esittelimme siellä kaivukoneisiin asennettuja tuotteitamme. Yhdistimme eri maissa toimivat myynti- ja palvelutiimimme Ruotsissa sijaitsevaan päästudioomme, ja lähetimme kaiken Facebook Livessä. Esimerkiksi ranskankieliset kaivinkoneiden kuljettajat näkivät ranskalaisten kollegoidemme esityksen omalla kielellään, ja niin edelleen. Haluamme säilyttää paikalliset asiakassuhteemme vahvoina. Pohjatyö vei aikaa, mutta kun se oli valmis, live-esitys toteutettiin hieman mukautettuna kaikissa maissa, joissa Engcon on edustettuna yhteistyössä paikallisten Engcon-tiimien kanssa. Ensimmäisenä lähetettiin kansainvälinen digitaalinen live-esitys, joka aloitettiin Iso-Britanniasta käsin 14.6. kello 20.00 (CEST). – Kauniin sään kilpaillessa live-esityksen kanssa, sitä katseli 220 henkilöä, mutta sitä seuranneen live-studion näki verkossa kokonaista 7 300 henkilöä. Ensimmäinen suoranaisesti tähän kansainväliseen lähetykseen perustuva myyntitapahtuma toteutui viikon kuluttua. Kaikki Engconin Facebook-sivut ovat saaneet uusia seuraajia. Lisäksi olemme saaneet paljon myönteistä palautetta toimialalta. – Ennen ensimmäistä live-lähetystä sisäiset odotukset olivat varautuneita, mutta katsojien myönteinen suhtautuminen kannustaa jatkamaan markkinointimme digitalisoimista. Engcon aikoo käyttää tätä tekniikkaa jatkossakin esimerkiksi tuotelanseerausten näkyvyyden laajentamiseksi, toteaa Ulrica Hellström. Kaikkiin ”Engcon 360”-lähetyksiin otti osaa yhteensä 24 000 henkilöä. Engcon 360 VIDEO: https://youtu.be/Oi1-N-1Zpp0 Digitaalisten lähetysten katselukerrat: Iso-Britannia: 7 300 Ranska: 4 700 Alankomaat: 4 000 Ruotsi: 2 100 Suomi: 3 800 Norja: 877 Tanska: 627 Yhdysvallat: 609 Yhteensä: 24 013 katsojaa. |