Sleipnerin uutta DB-tuoteperhettä on jo toimitettu Suomen lisäksi Afrikkaan, ennen kuin lavetteja ehdittiin edes julkaista

12.05.2022 10.00

Sleipner_-_caption_1.jpg

Sleipner uusi kesän 2021 aikana koko DB-lavettisarjansa ja on nyt julkistanut kaksi aiempaa kapeampaa, patentoiduilla lastausrampeilla varustettua mallia, jotka ovat kantavuudeltaan 80 ja 130 tonnia. Tuotesarja sai hyvän vastaanoton jo ennen kuin sitä ehdittiin edes lanseerata. Ensimmäisiä tilauksia on toimitettu Suomeen ja Afrikkaan. 

– Uusilla lavettimalleilla halusimme vastata asiakkaidemme esiin tuomiin kehitystarpeisiin. Meillä oli aiemmin esimerkiksi 120-tonninen malli, jota toivottiin kapeampana. Saimme kavennettua uuden DB130-mallin leveydeltään alle 10 metriin ja DB80-mallin reiluun 8 metriin, ja samalla lisättyä niihin myös hieman enemmän kantavuutta. Nyt mallit soveltuvat kapeammillekin kulkureiteille, Teijo Höylä Sleipnerilta sanoo. Keskustelut edellisen DB-sarjan mallien toimittamisesta Afrikkaan käynnistyivät jo ennen pandemiaa, joten oli luontevaa toimittaa kauppojen viivästyttyä asiakkaalle uuden sarjan mallit niiden lanseerausvaiheessa. 

– Ajattelimme asiakkaan parasta, jotta saisivat samalla rahalla uudempaa ja entistäkin paremmat ominaisuudet. Uuden sarjan malleissa on myös täysi etähallinta ja telemetria. Koneista kertyy automaattisesti dataa, jonka avulla pystymme nyt ketterästi auttamaan etänäkin vikatilanteissa ja tekemään ohjelmistopäivityksiä. Ei tarvitse lentää Afrikkaan vaikkapa jonkun pienen vian vuoksi, Höylä kuvailee. 

Uutuutena malleissa on lisäksi patentoitu lastausramppi, joka myötäilee maan muotoja. Ratkaisu vähentää huolto- ja korjauskustannuksia perinteisiin malleihin verrattuna sekä minimoi lastausrampin rasituksen lastauksen aikana. 

Sleipner_-_caption_2.jpg

Päällepäin katsottuna modulaariset lavetit ovat pitkälti samannäköisiä, eroja ovat lähinnä kantavuus ja leveys. Mallin valinnassa ratkaisevaa on se, millaisia puskukoneita on käytössä. DB80-lavetilla voi kuljettaa puskukoneita D10T/D375-kokoon asti ja vastaavasti DB130-lavetilla puskukoneita D11T/D475-kokoluokkaan asti. 

– Nämä on suunniteltu siten, että ne toimivat kaikissa käyttöolosuhteissa, niin pakkasissa kun 40 asteen helteissäkin. Koska kaivoksia on ympäri maailmaa ja meidän asiakaskuntamme on globaali, on myös Sleipnerin tuotteiden toimittava luotettavasti kaikkialla. Huomioimme kaikissa rakenne- ja komponenttiratkaisuissamme sen, että niillä on pitkä käyttöikä, edulliset elinkaarikustannukset, hyvä saatavuus globaalisti, ja että ne ovat helposti huollettavissa, Höylä toteaa. 

Sleipnerin DB-sarja mahdollistaa nopean, turvallisen lastauksen ja kuljetuksen, sekä tuo joustavuutta päivittäiseen tuotannon suunnitteluun. Porat ja puskutraktorit voidaan noutaa ja toimittaa tehokkaasti suoraan sinne, missä niillä työskennellään.

28.03.2024 15.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2024 helmikuussa 11,4 % vuodentakaisesta
28.03.2024 8.30Sandvik esittelee 800i-sarjan kartiomurskaimet uusilla automaatio-ominaisuuksilla
26.03.2024 9.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
25.03.2024 11.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 10.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
20.03.2024 9.00Terrafame 2023: Liiketulos heikkeni haastavassa markkinassa, perustuotanto jatkui lähellä ennätystasoa
19.03.2024 19.00Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
18.03.2024 11.00Kiinteistön ylläpidon kustannukset nousivat 5,5 % vuoden 2023 aikana
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset

Siirry arkistoon »