Sleipnerin uutta DB-tuoteperhettä on jo toimitettu Suomen lisäksi Afrikkaan, ennen kuin lavetteja ehdittiin edes julkaista

12.05.2022 10:00

Sleipner_-_caption_1.jpg

Sleipner uusi kesän 2021 aikana koko DB-lavettisarjansa ja on nyt julkistanut kaksi aiempaa kapeampaa, patentoiduilla lastausrampeilla varustettua mallia, jotka ovat kantavuudeltaan 80 ja 130 tonnia. Tuotesarja sai hyvän vastaanoton jo ennen kuin sitä ehdittiin edes lanseerata. Ensimmäisiä tilauksia on toimitettu Suomeen ja Afrikkaan. 

– Uusilla lavettimalleilla halusimme vastata asiakkaidemme esiin tuomiin kehitystarpeisiin. Meillä oli aiemmin esimerkiksi 120-tonninen malli, jota toivottiin kapeampana. Saimme kavennettua uuden DB130-mallin leveydeltään alle 10 metriin ja DB80-mallin reiluun 8 metriin, ja samalla lisättyä niihin myös hieman enemmän kantavuutta. Nyt mallit soveltuvat kapeammillekin kulkureiteille, Teijo Höylä Sleipnerilta sanoo. Keskustelut edellisen DB-sarjan mallien toimittamisesta Afrikkaan käynnistyivät jo ennen pandemiaa, joten oli luontevaa toimittaa kauppojen viivästyttyä asiakkaalle uuden sarjan mallit niiden lanseerausvaiheessa. 

– Ajattelimme asiakkaan parasta, jotta saisivat samalla rahalla uudempaa ja entistäkin paremmat ominaisuudet. Uuden sarjan malleissa on myös täysi etähallinta ja telemetria. Koneista kertyy automaattisesti dataa, jonka avulla pystymme nyt ketterästi auttamaan etänäkin vikatilanteissa ja tekemään ohjelmistopäivityksiä. Ei tarvitse lentää Afrikkaan vaikkapa jonkun pienen vian vuoksi, Höylä kuvailee. 

Uutuutena malleissa on lisäksi patentoitu lastausramppi, joka myötäilee maan muotoja. Ratkaisu vähentää huolto- ja korjauskustannuksia perinteisiin malleihin verrattuna sekä minimoi lastausrampin rasituksen lastauksen aikana. 

Sleipner_-_caption_2.jpg

Päällepäin katsottuna modulaariset lavetit ovat pitkälti samannäköisiä, eroja ovat lähinnä kantavuus ja leveys. Mallin valinnassa ratkaisevaa on se, millaisia puskukoneita on käytössä. DB80-lavetilla voi kuljettaa puskukoneita D10T/D375-kokoon asti ja vastaavasti DB130-lavetilla puskukoneita D11T/D475-kokoluokkaan asti. 

– Nämä on suunniteltu siten, että ne toimivat kaikissa käyttöolosuhteissa, niin pakkasissa kun 40 asteen helteissäkin. Koska kaivoksia on ympäri maailmaa ja meidän asiakaskuntamme on globaali, on myös Sleipnerin tuotteiden toimittava luotettavasti kaikkialla. Huomioimme kaikissa rakenne- ja komponenttiratkaisuissamme sen, että niillä on pitkä käyttöikä, edulliset elinkaarikustannukset, hyvä saatavuus globaalisti, ja että ne ovat helposti huollettavissa, Höylä toteaa. 

Sleipnerin DB-sarja mahdollistaa nopean, turvallisen lastauksen ja kuljetuksen, sekä tuo joustavuutta päivittäiseen tuotannon suunnitteluun. Porat ja puskutraktorit voidaan noutaa ja toimittaa tehokkaasti suoraan sinne, missä niillä työskennellään.

23.05.2022 11:00Maarakennusalan kustannukset nousivat vuoden 2022 huhtikuussa 15,5 % vuodentakaisesta
20.05.2022 22:00KATSO TÄSTÄ VIIKON 20/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa maarakennus-, kuljetus- ja metsäalan kuulumiset
19.05.2022 10:01Väitös: Urakkamuoto, soveltuvuusvaatimukset ja sopimisvaiheen epävarmuudet vaikuttavat keskisuurten talonrakennusliikkeiden pääurakointimahdollisuuksiin
18.05.2022 18:00Rotator aloittaa uuden trukkimerkin myynnin ja maahantuonnin
16.05.2022 14:12Nimitysuutisia Avesco Caterpillar Liedon organisaatiossa
14.05.2022 10:00Rototilt lisää vauhtia - päivittää suurimman rototilttinsä
13.05.2022 22:00KATSO TÄSTÄ VIIKON 19/2022 LÄHETYS - Ammattilehden ja Kivirockin Hyviä uutisia! tarjoaa maarakennus-, kuljetus- ja metsäalan kuulumiset
12.05.2022 10:00Sleipnerin uutta DB-tuoteperhettä on jo toimitettu Suomen lisäksi Afrikkaan, ennen kuin lavetteja ehdittiin edes julkaista
11.05.2022 10:33Steelwrist laajentaa pikakiinnike- ja kauhanpyörittäjämallistoaan
10.05.2022 10:00Niclas Grönholm CE Dealer Teamin tallikuljettajaksi

Siirry arkistoon »