Sleipnerin uutta DB-tuoteperhettä on jo toimitettu Suomen lisäksi Afrikkaan, ennen kuin lavetteja ehdittiin edes julkaista

12.05.2022 10:00

Sleipner_-_caption_1.jpg

Sleipner uusi kesän 2021 aikana koko DB-lavettisarjansa ja on nyt julkistanut kaksi aiempaa kapeampaa, patentoiduilla lastausrampeilla varustettua mallia, jotka ovat kantavuudeltaan 80 ja 130 tonnia. Tuotesarja sai hyvän vastaanoton jo ennen kuin sitä ehdittiin edes lanseerata. Ensimmäisiä tilauksia on toimitettu Suomeen ja Afrikkaan. 

– Uusilla lavettimalleilla halusimme vastata asiakkaidemme esiin tuomiin kehitystarpeisiin. Meillä oli aiemmin esimerkiksi 120-tonninen malli, jota toivottiin kapeampana. Saimme kavennettua uuden DB130-mallin leveydeltään alle 10 metriin ja DB80-mallin reiluun 8 metriin, ja samalla lisättyä niihin myös hieman enemmän kantavuutta. Nyt mallit soveltuvat kapeammillekin kulkureiteille, Teijo Höylä Sleipnerilta sanoo. Keskustelut edellisen DB-sarjan mallien toimittamisesta Afrikkaan käynnistyivät jo ennen pandemiaa, joten oli luontevaa toimittaa kauppojen viivästyttyä asiakkaalle uuden sarjan mallit niiden lanseerausvaiheessa. 

– Ajattelimme asiakkaan parasta, jotta saisivat samalla rahalla uudempaa ja entistäkin paremmat ominaisuudet. Uuden sarjan malleissa on myös täysi etähallinta ja telemetria. Koneista kertyy automaattisesti dataa, jonka avulla pystymme nyt ketterästi auttamaan etänäkin vikatilanteissa ja tekemään ohjelmistopäivityksiä. Ei tarvitse lentää Afrikkaan vaikkapa jonkun pienen vian vuoksi, Höylä kuvailee. 

Uutuutena malleissa on lisäksi patentoitu lastausramppi, joka myötäilee maan muotoja. Ratkaisu vähentää huolto- ja korjauskustannuksia perinteisiin malleihin verrattuna sekä minimoi lastausrampin rasituksen lastauksen aikana. 

Sleipner_-_caption_2.jpg

Päällepäin katsottuna modulaariset lavetit ovat pitkälti samannäköisiä, eroja ovat lähinnä kantavuus ja leveys. Mallin valinnassa ratkaisevaa on se, millaisia puskukoneita on käytössä. DB80-lavetilla voi kuljettaa puskukoneita D10T/D375-kokoon asti ja vastaavasti DB130-lavetilla puskukoneita D11T/D475-kokoluokkaan asti. 

– Nämä on suunniteltu siten, että ne toimivat kaikissa käyttöolosuhteissa, niin pakkasissa kun 40 asteen helteissäkin. Koska kaivoksia on ympäri maailmaa ja meidän asiakaskuntamme on globaali, on myös Sleipnerin tuotteiden toimittava luotettavasti kaikkialla. Huomioimme kaikissa rakenne- ja komponenttiratkaisuissamme sen, että niillä on pitkä käyttöikä, edulliset elinkaarikustannukset, hyvä saatavuus globaalisti, ja että ne ovat helposti huollettavissa, Höylä toteaa. 

Sleipnerin DB-sarja mahdollistaa nopean, turvallisen lastauksen ja kuljetuksen, sekä tuo joustavuutta päivittäiseen tuotannon suunnitteluun. Porat ja puskutraktorit voidaan noutaa ja toimittaa tehokkaasti suoraan sinne, missä niillä työskennellään.

09.12.2022 22:20KATSO TÄSTÄ VIIKON 49/2022 LÄHETYS - Ammattilehden ja Kivirockin Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
08.12.2022 12:00Kaivosteollisuus: Buy european - suosi suomalaista
07.12.2022 11:00Skanska myy asfalttiyhtiönsä Asfalttikalliolle
02.12.2022 22:23KATSO TÄSTÄ VIIKON 48/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa maarakennus-, metsä- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
02.12.2022 9:30Sopiiko Ford Mustang Mach-EGT pitkän matkan ajoon - pääseekö yhdellä latauksella Helsingistä Vaasaan?
01.12.2022 8:00Automaattiohjaus varmistaa, että hiekkaa on siellä missä pitääkin
30.11.2022 8:00Juha Kumlander aloitti JPT Serco Oy:n toimitusjohtana
30.11.2022 8:00Petteri Eronen, toimitusjohtaja, Volvo CE: "Tavoitteena olla alan markkinajohtaja Suomessa"
29.11.2022 17:00Maarakennusalan kustannukset nousivat vuoden 2022 lokakuussa 14,3 % vuodentakaisesta
29.11.2022 8:00Maatori jatkaa kasvuaan

Siirry arkistoon »