Volvolta sähkökuorma-autoja kaupunkirakentamiseen

28.02.2023 10:11

akkuvolvo.png

Volvo Trucks on siksi kehittänyt raskaita sähkökuorma-autoja, joiden avulla rakennusalan asiakkaat voivat siirtyä kestävämpiin kuljetuksiin. Perinteisiä kuorma-autoja, joissa on alusta ja erilaisia päällirakenteita kuten kippaavia lavoja, sementinsekoittajia ja nostureita, tarjotaan nyt sähköisinä versioina.

Uudet sähkökuorma-autot ovat joustavia useiden ohjaamo- ja akkuvaihtoehtojen sekä laajan akselivalikoiman ansiosta. Tämä mahdollistaa laajemman alustavalikoiman ja mahdollisuuden lyhyempään akseliväliin aina 3 900 millimetriin asti, mikä puolestaan ​​luo joustavuutta kuorma-auton mukauttamiseen monenlaisiin rakennustöihin.

Asiakkaat voivat valita kahdesta kuuteen akkua sisältävän akkupaketin vastaamaan heidän erityisvaatimuksiaan toimintasäteen ja hyötykuorman suhteen. Uusien alustamallin kuorma-autojen akkukapasiteetti on 180-540 kWh.

”Akun kapasiteetin osalta kuorma-auto voidaan konfiguroida vastaamaan todellista toimintaa ja reittiä. Kun akkuja ei kuljeteta enempää kuin tarvitaan, hyötykuorma voi kasvaa ja sitä kautta tuottavuus, Jessica Sandström sanoo.

Kolme ulosottovaihtoehtoa
Kolme voimanottoratkaisua sähkökuorma-autoissa helpottavat sähköisten tai mekaanisten päällirakenteiden asentamista: sähköinen, sähkömekaaninen ja vaihteistoulosotto.

Sekä sähkömekaaninen että vaihteistoulosottoratkaisu tarjoavat hyvät mahdollisuudet optimoida energiankulutusta ja ehkäistä liiallista melua.

Volvo Trucks on ainoa globaali kuorma-autovalmistaja, jolla on jo tänään sarjatuotannossa täysi valikoima sähkökuorma-autoja. Yhtiön tavoitteena on, että puolet sen maailmanlaajuisesta uusien kuorma-autojen myynnistä tulee olemaan sähköisiä viimeistään vuoteen 2030 mennessä.

Alustamallin Volvo FM- ja FMX-sähkökuorma-autot voidaan varustaa seuraavasti:

Julkaistu myyntiin joulukuussa 2022, sarjatuotanto alkaa maaliskuussa 2023:
Voimansiirto: 490 kW
Ajoyksikkö: 3 sähkömoottoria
Akku: 450-540 kWh, 5-6 akkua
Ohjaamo: Makuuohjaamo, korkea makuuohjaamo ja extrakorkea makuuohjaamo
Akseliväli: 4300-6700
Akselivaihtoehdot: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R ja 8x4R
Ulosotto: Sähköinen, sähkömekaaninen ja vaihteisto

Julkaistu myyntiin helmikuussa 2023, sarjatuotanto alkaa toukokuussa 2023:
Voimansiirto: 330 kW
Ajoyksikkö: 2 sähkömoottoria
Akku: 360 kWh, 4 akkua
Ohjaamo: Päiväohjaamo
Akseliväli: 3900-6700

Julkaistaan myyntiin kesäkuussa 2023, sarjatuotanto alkaa syyskuussa 2023:
Akku: 180-270 kWh, 2-3 akkua

07.12.2023 11:00Volvo Construction Equipment parantaa lataamisen joustavuutta siirrettävällä Power Unit -yksiköllä
07.12.2023 9:00Ruukkiin kuuluva Plannja tarjoaa ensimmäisenä Skandinaviassa kattoja fossiilivapaasta teräksestä
06.12.2023 11:00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2023 lokakuussa 6,6 % vuodentakaisesta
05.12.2023 14:00Rototiltin ohjainkahvoille palkinto hyvästä muotoilusta - jo kolmatta kertaa
05.12.2023 10:00Jyväskylän kaupunki vahvistaa kiertotalousmallia sekä kaupunkiorganisaatiossa että alueellisesti
04.12.2023 11:00Huipputehokas betonin kierrätysmurskain on myös ympäristöystävällinen
02.12.2023 13:00Maatori Oy laajentaa omistuspohjaansa
01.12.2023 20:00KATSO TÄSTÄ 1.12. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.12.2023 9:00RealMachineryn uusi edustus McCloskey tuo kokonaispalveluratkaisut kivenmurskaukseen
29.11.2023 11:34Väitös: Kuvaan perustuvia mittauksia voidaan hyödyntää raskaan kaluston puomeissa

Siirry arkistoon »