Volvolta sähkökuorma-autoja kaupunkirakentamiseen

28.02.2023 10.11

akkuvolvo.png

Volvo Trucks on siksi kehittänyt raskaita sähkökuorma-autoja, joiden avulla rakennusalan asiakkaat voivat siirtyä kestävämpiin kuljetuksiin. Perinteisiä kuorma-autoja, joissa on alusta ja erilaisia päällirakenteita kuten kippaavia lavoja, sementinsekoittajia ja nostureita, tarjotaan nyt sähköisinä versioina.

Uudet sähkökuorma-autot ovat joustavia useiden ohjaamo- ja akkuvaihtoehtojen sekä laajan akselivalikoiman ansiosta. Tämä mahdollistaa laajemman alustavalikoiman ja mahdollisuuden lyhyempään akseliväliin aina 3 900 millimetriin asti, mikä puolestaan ​​luo joustavuutta kuorma-auton mukauttamiseen monenlaisiin rakennustöihin.

Asiakkaat voivat valita kahdesta kuuteen akkua sisältävän akkupaketin vastaamaan heidän erityisvaatimuksiaan toimintasäteen ja hyötykuorman suhteen. Uusien alustamallin kuorma-autojen akkukapasiteetti on 180-540 kWh.

”Akun kapasiteetin osalta kuorma-auto voidaan konfiguroida vastaamaan todellista toimintaa ja reittiä. Kun akkuja ei kuljeteta enempää kuin tarvitaan, hyötykuorma voi kasvaa ja sitä kautta tuottavuus, Jessica Sandström sanoo.

Kolme ulosottovaihtoehtoa
Kolme voimanottoratkaisua sähkökuorma-autoissa helpottavat sähköisten tai mekaanisten päällirakenteiden asentamista: sähköinen, sähkömekaaninen ja vaihteistoulosotto.

Sekä sähkömekaaninen että vaihteistoulosottoratkaisu tarjoavat hyvät mahdollisuudet optimoida energiankulutusta ja ehkäistä liiallista melua.

Volvo Trucks on ainoa globaali kuorma-autovalmistaja, jolla on jo tänään sarjatuotannossa täysi valikoima sähkökuorma-autoja. Yhtiön tavoitteena on, että puolet sen maailmanlaajuisesta uusien kuorma-autojen myynnistä tulee olemaan sähköisiä viimeistään vuoteen 2030 mennessä.

Alustamallin Volvo FM- ja FMX-sähkökuorma-autot voidaan varustaa seuraavasti:

Julkaistu myyntiin joulukuussa 2022, sarjatuotanto alkaa maaliskuussa 2023:
Voimansiirto: 490 kW
Ajoyksikkö: 3 sähkömoottoria
Akku: 450-540 kWh, 5-6 akkua
Ohjaamo: Makuuohjaamo, korkea makuuohjaamo ja extrakorkea makuuohjaamo
Akseliväli: 4300-6700
Akselivaihtoehdot: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R ja 8x4R
Ulosotto: Sähköinen, sähkömekaaninen ja vaihteisto

Julkaistu myyntiin helmikuussa 2023, sarjatuotanto alkaa toukokuussa 2023:
Voimansiirto: 330 kW
Ajoyksikkö: 2 sähkömoottoria
Akku: 360 kWh, 4 akkua
Ohjaamo: Päiväohjaamo
Akseliväli: 3900-6700

Julkaistaan myyntiin kesäkuussa 2023, sarjatuotanto alkaa syyskuussa 2023:
Akku: 180-270 kWh, 2-3 akkua

23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
21.04.2024 11.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 11.00Metso tukee kaivostoiminnan kestävää kehitystä Chilessä ja esittelee ainutlaatuisen kiertotalousratkaisun myllynvuorausten kierrätykseen
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 9.00Pyhäsalmen kaivoksen aurinkopuiston rakentaminen alkaa
15.04.2024 9.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
13.04.2024 12.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
09.04.2024 9.00Rototiltin varmatoimiset ja virheettömät tuotteet helpottavat työtä ja tekevät siitä tehokkaampaa

Siirry arkistoon »