Volvolta sähkökuorma-autoja kaupunkirakentamiseen

28.02.2023 10:11

akkuvolvo.png

Volvo Trucks on siksi kehittänyt raskaita sähkökuorma-autoja, joiden avulla rakennusalan asiakkaat voivat siirtyä kestävämpiin kuljetuksiin. Perinteisiä kuorma-autoja, joissa on alusta ja erilaisia päällirakenteita kuten kippaavia lavoja, sementinsekoittajia ja nostureita, tarjotaan nyt sähköisinä versioina.

Uudet sähkökuorma-autot ovat joustavia useiden ohjaamo- ja akkuvaihtoehtojen sekä laajan akselivalikoiman ansiosta. Tämä mahdollistaa laajemman alustavalikoiman ja mahdollisuuden lyhyempään akseliväliin aina 3 900 millimetriin asti, mikä puolestaan ​​luo joustavuutta kuorma-auton mukauttamiseen monenlaisiin rakennustöihin.

Asiakkaat voivat valita kahdesta kuuteen akkua sisältävän akkupaketin vastaamaan heidän erityisvaatimuksiaan toimintasäteen ja hyötykuorman suhteen. Uusien alustamallin kuorma-autojen akkukapasiteetti on 180-540 kWh.

”Akun kapasiteetin osalta kuorma-auto voidaan konfiguroida vastaamaan todellista toimintaa ja reittiä. Kun akkuja ei kuljeteta enempää kuin tarvitaan, hyötykuorma voi kasvaa ja sitä kautta tuottavuus, Jessica Sandström sanoo.

Kolme ulosottovaihtoehtoa
Kolme voimanottoratkaisua sähkökuorma-autoissa helpottavat sähköisten tai mekaanisten päällirakenteiden asentamista: sähköinen, sähkömekaaninen ja vaihteistoulosotto.

Sekä sähkömekaaninen että vaihteistoulosottoratkaisu tarjoavat hyvät mahdollisuudet optimoida energiankulutusta ja ehkäistä liiallista melua.

Volvo Trucks on ainoa globaali kuorma-autovalmistaja, jolla on jo tänään sarjatuotannossa täysi valikoima sähkökuorma-autoja. Yhtiön tavoitteena on, että puolet sen maailmanlaajuisesta uusien kuorma-autojen myynnistä tulee olemaan sähköisiä viimeistään vuoteen 2030 mennessä.

Alustamallin Volvo FM- ja FMX-sähkökuorma-autot voidaan varustaa seuraavasti:

Julkaistu myyntiin joulukuussa 2022, sarjatuotanto alkaa maaliskuussa 2023:
Voimansiirto: 490 kW
Ajoyksikkö: 3 sähkömoottoria
Akku: 450-540 kWh, 5-6 akkua
Ohjaamo: Makuuohjaamo, korkea makuuohjaamo ja extrakorkea makuuohjaamo
Akseliväli: 4300-6700
Akselivaihtoehdot: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R ja 8x4R
Ulosotto: Sähköinen, sähkömekaaninen ja vaihteisto

Julkaistu myyntiin helmikuussa 2023, sarjatuotanto alkaa toukokuussa 2023:
Voimansiirto: 330 kW
Ajoyksikkö: 2 sähkömoottoria
Akku: 360 kWh, 4 akkua
Ohjaamo: Päiväohjaamo
Akseliväli: 3900-6700

Julkaistaan myyntiin kesäkuussa 2023, sarjatuotanto alkaa syyskuussa 2023:
Akku: 180-270 kWh, 2-3 akkua

28.03.2023 8:00Helsingin Jätkäsaareen uusia Hitas-asuntoja meren äärelle
27.03.2023 9:33Geolämpöä kiinteistöihin - Caverion ja St1 Lähienergia yhdistävät nyt osaamisensa suurkiinteistöjen maalämpöprojekteissa
27.03.2023 8:58Uusi Onninen Express avautuu Oulun Ruskossa - uusi logistiikkakeskus rakentuu Hyvinkäälle
26.03.2023 11:00Maarakennusalan kustannukset nousivat vuoden 2023 helmikuussa 8,8 % vuodentakaisesta
24.03.2023 22:30KATSO TÄSTÄ 24.3. LÄHETYS! Laaja kooste ConExpo 2023 messuilta Las Vegasista - paljon kone ja kuljetusalan asiaa
24.03.2023 8:00Metso Outotec jatkaa Prerovissa, Tsekin tasavallassa sijaitsevan valimonsa toimintaa
23.03.2023 10:40Sandvik esittelee uuden käänteentekevän kovametallin kierrätysohjelman porakruunuille
23.03.2023 8:00Ennakointi lisää energiatehokkuutta ja vähentää CO2-päästöjä rakennustyömaalla - Cramo yhdistää seurantaan vastuullisuuden parametrit
21.03.2023 10:33Volvo Trucks ja Boliden tekevät yhteistyötä maanalaisten sähköautojen käyttöönotossa kaivosteollisuuteen
17.03.2023 20:00KATSO TÄSTÄ 150. JUHLALÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset

Siirry arkistoon »