Volvo Trucks siirtää vahvimman maansiirtoautonsa tulevaisuuteen uudella Volvo FMX:llä27.02.2020 14.50
Volvo Trucks on lanseerannut upouuden Volvo FMX:n, jossa on kokonaan uusittu ohjaamo, aiempaa suurempi hyötykuorma ja innovatiiviset turvallisuusominaisuudet. Jopa 20 tonniin suurentuneet etuakseleiden massat ja 38 tonnin teli takaavat, että uusi Volvo FMX on valmis kaikkein vaikeimpiin olosuhteisiin ja vaativimpiin tehtäviin. "Maansiirtosegmentissä asetetaan jatkuvasti kovempia vaatimuksia esimerkiksi kestävyydelle, kustannustehokkuudelle, turvallisuudelle ja tuottavuudelle", sanoo Volvo Trucksin toimitusjohtaja Roger Alm. "Uusi Volvo FMX:n lanseeraus osoittaa näille asiakkaille, miten sitoutuneita heihin olemme. Kehitämme vankkoja kuorma-autoja ja innovatiivisia palveluja, jotka helpottavat heidän toimintaansa ja tekevät siitä turvallisempaa ja kannattavampaa." Täysin uusi ohjaamo ja vahva ulkorakenne Uusi Volvo FMX on rakennettu kokonaan uudelle ohjaamoalustalle, joka perustuu Volvon pitkään ja menestyksekkääseen kokemukseen vankoista, toimivista maansiirtoautoista. Aiempaa parempi kuljettajakeskeisyys Uudessa Volvo FMX:n päiväohjaamossa on aiempaa enemmän tilaa – säilytystilaa on jopa 800 litraa. Madallettu ovilinja ja uudet taustapeilit parantavat näkyvyyttä. Näkyvyyttä voi täydentää myös kuorma-auton sivua kuvaavalla apukuljettajan puolen kameralla. Oleskelualueella enemmän säilytystilaa ja parempi viihtyvyys Uuden Volvo FMX:n uudessa makuuohjaamossa on aiempaa enemmän säilytysvaihtoehtoja, kuten ylös nostetun vuoteen alla oleva suuri säilytyslokero ja takaseinällä oleva ylempi säilytystila, ja ohjaamon jakolevyissä on LED-paneelit. Ohjaamon mukavuutta on parannettu myös eristyksellä, joka pitää kylmän, lämmön ja melun poissa. Istuimelta on helppo siirtyä vuoteeseen – uusi aiempaa kapeampi, ergonomisesti suunniteltu I-Shift ‑vaihteenvalitsin pitää siitä huolen. 150 tonnin yhdistelmän kokonaispaino tehostaa tuottavuutta Uusi Volvo FMX on Volvon alustavalikoiman raskainta sarjaa – 38 tonnin telillä kokonaispaino (GCW) voi olla jopa 150 tonnia. Myös etupään ilmajousitus on päivitetty: etuakselipaino voi olla jopa 10 tonnia tai 20 tonnia kahdella etuakselilla varustetuissa kuorma-autoissa. Kanto- ja pusher-akseleilla varustettujen kuorma-autojen ohjauskulmat ovat nyt aiempaa suuremmat, mikä parantaa ohjattavuutta ja vähentää renkaiden kulumista. Kaikki uudistukset parantavat maansiirtotehtävien tuottavuutta ja kustannustehokkuutta. Onnettomuuksia ehkäisevät turvallisuusominaisuudet Uudessa Volvo FMX:ssä on mukautuva vakionopeudensäädin (ACC), joka toimii nyt kaikilla nopeuksilla – jopa nollavauhdissa. Volvo FMX:n turvallisuusominaisuuksia parantaa myös alamäkiavustin, joka asettaa alamäkiajossa ilmenevää tarpeetonta kiihdytystä estävän enimmäisnopeuden. Uudessa kuorma-autossa on nyt vakiona elektronisesti ohjattu jarrujärjestelmä (EBS), jota esimerkiksi hätäjarrulla varustettu törmäysvaroitin ja ESC-ajonvakautusjärjestelmä tarvitsevat. Kuorma-autoon on saatavilla myös lisävarusteena Volvo Dynamic Steering ja kaistallapitoavustin sekä ajonvakautustoiminto.
Vankka FMX-maansiirtoauto kuljettaa isoja tonnimääriä ja liikkuu silti entistä ketterämmin ja pitää samalla kuljettajan turvassa – Volvo Trucksin suunnittelutyö parantaa maansiirtoalan tuottavuutta ja kannattavuutta. Uusi palvelusopimus parantaa asiakkaiden kassavirtaa Nopeasti kehittyneet yhteyspalvelut lisäävät kuljetusyritysten ajoneuvojen käyttöastetta ja optimoivat niiden hyödyntämisen. Volvo Trucksin uusi Volvo Flexi Gold ‑huoltosopimus on yhtä kattava kuin Volvo Gold ‑huoltosopimus. Uuden sopimuksen kustannukset ovat ennakoitavissa entiseen tapaan, mutta joustavuus ja liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin sopeutuminen on huomattavasti parempaa", Thomas Niemeijer kertoo. Kuukausimaksut vaihtelevat arvioiduille vuosittaisille ajokilometreille asetetun 40 %: n joustavuusalueen mukaisesti. Joustava maksujärjestelmä auttaa kuljetusyrityksiä sopeuttamaan toimintaansa vuodenaikojen ja vaihtelevan kysynnän mukaan. Uusi Volvo FMX lyhyesti |