Audilta uusi e-tron GT - Teslan tappaja?

10.02.2021 14.54

Nayttokuva_2021-2-10_kello_14.55.23.png

Audin uusi täyssähköinen malli Audi e-tron GT osoittaa kuinka kiehtovaa täyssähköautoilu voi olla. Neliovinen coupé yhdistää tunteita herättävän muotoilun suorituskykyiseen voimalinjaan ja dynaamiseen käsiteltävyyteen. Tämä on uuden aikakauden alku, tulevaisuuden gran turismo.

Se on Audi, jollaista ei ole koskaan aikaisemmin nähty: uusi Audi e-tron GT osoittaa tien Audin tulevaisuuteen. Molempien täyssähköisten gran turismo -mallien ennakkomyynti alkaa samanaikaisesti helmikuussa 2021: Audi e-tron GT quattro ja Audi RS e-tron GT. Molemmat mallit ovat suorituskykyisiä, nopeita, dynaamisia ja paikallisesti päästöttömiä. Audi-malliston uusi keihäänkärki Audi e-tron GT yhdistää kaikki nämä auton vahvasta luonteesta kertovat ominaisuudet ja tuo esille idean gran turismon ja erityisesti ”Teknistä etumatkaa” -tunnuslauseen uudelleentulkinnasta. 

Nayttokuva_2021-2-10_kello_15.01.10.png

Uuden Audi e-tron GT:n  ulkomuoto on kuin dynaaminen taideteos. Auton jokainen pinta ja linja on harmoninen, aina etuosan ajovaloista takaosan näyttävään ilmanohjaimeen. Yhdessä yksityiskohdat luovat veistoksen, joka näyttää aivan kuin tuulen muotoilemalta. Auton korilinja on erittäin aerodynaaminen ja ilmanvastuskerroin on vain 0,24. Auton sisätilat sopivat hyvin yhteen klassisen gran turismon muotoilun kanssa: kuljettajan ja etumatkustajan istuimet ovat urheilullisen matalassa asennossa ja niitä erottaa leveä keskikonsoli. Takaistuimet tarjoavat puolestaan mukavasti tilaa myös aikuisille. Tämä on tehty mahdolliseksi akuston syvennyksillä. Takaistuimen matkustajat voivat lepuuttaa jalkojaan niin kutsutussa “jalkatallissa“, joka mahdollistaa alhaisemman istuinasennon ja enemmän pääntilaa kaartuvasta kattolinjasta huolimatta. Sisätilojen rauhallisen elegantti muotoilu täydentää auton edistyksellistä luonnetta. 

Audin uusi gran turismo on urheilullinen auto, joka on varustettu erinomaisella dynaamisella käsiteltävyydellä. Mallista riippuen uuden Audi e-tron GT:n täyssähköinen voimalinja tarjoaa tehoa joko 350 kW (476 hv) tai 440 kW (598 hv), sallien myös dynaamisen overboost-toiminnon. Toimintamatka Audi e-tron GT -mallissa on jopa 487 kilometriä (WLTP), jonka mahdollistaa nettokapasiteetiltaan oleva 85 kWh:n akku. Auton 800-voltin teknologia mahdollistaa 270 kW:n pikalatauksen. Auton jousituksessa yhdistyvät dynaamisuus ja mukavuus, jonka mahdollistavat joko vakiona tai lisävarusteena olevat Audi drive select -järjestelmä, nelipyöräohjaus, adaptiivinen iskunvaimennus, mukautuva ilmajousitus, sähköinen quattro-neliveto ja taka-akselin tasauspyörästön lukko. Lisävarusteena on tilattavissa jopa 21“ alumiinivanteet, sekä keraamiset- tai volframikarbidipinnoitteiset jarrulevyt.

Kuten kaikki Audi-mallit, myös Audi e-tron GT tulee markkinoille kattavilla liitettävyysominaisuuksilla. Infotainment-järjestelmä, online-palvelut ja kuljettajaa avustavat järjestelmät ovat huipputasoisia. Dynaamisen taideteoksen täytyy myös kuulostaa hyvälle: Audi onkin luonut uuteen Audi e-tron GT:hen ainutlaatuisen äänimaailman. Se kuulostaa voimakkaalta ja edistykselliseltä – aivan niin kuin urheilullisen Audin kuuluukin kuulostaa.

Nayttokuva_2021-2-10_kello_14.55.43.png

Audi e-tron GT

Matala, leveä ja pitkä akseliväli – klassisen Gran Turismon mittasuhteet. Audi e-tron GT on 4,99 metriä pitkä, 1,96 metriä leveä ja 1,41 metriä korkea. Akseliväli on 2,90 metriä. Suuri takatavaratila tarjoaa jopa 405 litraa matkatavarakapasiteettia (RS-malli 366 litraa). Konepellin alta löytyy vielä 85 litraa lisää tilaa. Neliovisen coupé-mallin kevytrakenneteknologiaa hyödyntävässä korissa on yhdistetty erilaisia materiaaleja. Vakiovarusteinen katto on valmistettu lämpökäsitellystä lasista. Lisävarusteena katto on saatavilla myös hiilikuidusta valmistettuna. Valittavissa on yhdeksän eri ulkoväriä ja saataville tulee myös muun muassa hiilikuitu -ulkonäköpaketteja 

Voimakas etuosan muotoilu korostaa RS e-tron GT:n vakiovarusteisia Matrix led –ajovaloja, jotka ovat saatavilla lisävarusteena myös e-tron GT quattroon. Molempiin malleihin on saatavilla lisävarusteena Matrix LED-ajovalot Audi Laser -kaukovalolla. Laservalo on asennettu alemman valomoduulin viereen. Laservalo aktivoituu yli 70 km/h nopeuksissa ja se lähes kaksinkertaistaa kaukovalojen kantaman. Takana on koko auton takaosan levyinen animoitu valonauha, joka toivottaa kuljettajan tervetulleeksi horisontaalisesti laajenevalla valoanimaatiolla.

Audille ominainen Singleframe-jäähdyttimensäleikkö on e-tron SUV-malleihin verrattuna huomattavasti horisontaalisempi. Yläosa on maalattu korinväriseksi ja pinnassa on Audi RS-malleista tuttu hunajakennokuvio. Kun polttomoottorimalleissa jäähdyttimensäleikön tehtävänä on jäähdyttää moottoria, Audi e-tron GT:ssä se kätkee taakseen suurimman osan sensoreista. Mallin pyöränkaaret ja olkalinja ovat voimakkaan veistokselliset. Auton komponentteja, akustoa ja jarruja jäähdytetään tehokkaasti etuosan suurten ilmanottoaukkojen ja korin muotoilun avulla suunnattujen ilmavirtausten avulla. Toinen aerodynamiikkaan vaikuttava päätekijä on takaosan ajonopeuden mukaan säätyvä ilmanohjain. Mikäli autossa on mukautuva ilmajousitus, se madaltaa ajotilanteesta riippuen auton koria ja samalla korostaa ilmanohjaimen vaikutusta parantamalla ilmanvirtausta ja ajovakautta sekä auton käsiteltävyyttä. 

Audi e-tron GT on myös huipputasolla puhuttaessa aeroakustiikasta. Sen tuulilasi on tehty ääntä eristävästä lasista. Tarkkaan kohdistetut eristykset auton rungossa pitävät auton ulkopuolelta tulevat äänet minimissään. Korin rakenteissa on käytetty myös kuumakäsiteltyä erittäin vahvaa terästä. Akuston kotelossa on käytetty alumiinia ja sen ulkokuori on tehty kokonaan alumiinilevyistä. 

Audi e-tron GT:n sisätilat tarjoavat suuren annoksen jokapäiväistä käytettävyyttä sekä erinomaista laatua. Ohjaamo on selkeä ja vahvasti kuljettajakeskeinen, keskinäytön ollessa kallistettuna hieman vasemmalle. Kuljettajan ja etumatkustajan erottaa leveä keskikonsoli. Vahvat muodot erottavat kojelaudan yläosan alaosastaan, jossa sijaitsevat kolmialueilmastoinnin painikkeet. Moottoriurheilusta inspiraationsa saaneet urheilulliset, matalalle sijoitetut etuistuimet tarjoavat erinomaista matkustusmukavuutta. Istuimissa ja viimeistelyissä on käytetty hienostunutta synteettistä nahkaa, istuintyynyissä, käsinojissa ja keskikonsolissa kierrätetyistä kuiduista valmistettuja materiaaleja. 

Dynaamisen taideteoksen tulee myös kuulostaa hyvälle, siksi Audi onkin kehittänyt täysin ainutlaatuisen äänimaailman e-tron GT:tä varten. Lisävarusteinen e-tron sport -ääni sisältää kaksi ohjainyksikköä ja vahvistinta, jotka sijaitsevat tavaratilassa. Ne muodostavat erilliset äänet ulos ja sisälle, ja ne saadaan aikaan kahden ulkoisen ja kahden sisäisen kaiuttimen avulla. Digitaalisen äänen perusteena toimii sähkömoottorien kiertonopeus ja auton nopeus sekä muista parametreistä kerätty tieto. Kuljettaja voi säätää ääntä Audi drive select –järjestelmän kautta.  

Voimalinja, akku ja sähköinen quattro-neliveto

Audi e-tron GT:n etusähkömoottori tuottaa tehoa 175 kW (238 hv) ja takana oleva sähkömoottori 320 kW (435 hv). Täyssähköinen Audi e-tron GT tuottaa yhteistehoa 350 kW (476 hv) ja vääntöä 630 Nm. Audi RS e-tron GT:n etusähkömoottori tuottaa myös tehoa 175 kW (238 hv) mutta takana oleva sähkömoottori 335 kW (456 hv). Audi RS e-tron GT puolestaan tuottaa kokonaistehoa 440 kW (598 hv) ja vääntöä 830 Nm. 

Boost-toiminnolla tehoa on käytettävissä 2,5 sekunnin ajan joko 390 kW (530 hv) tai 475 kW (646 hv). Audi e-tron GT kiihtyy 0–100 km/h 4,1 sekunnissa saavuttaen 245 km/h huippunopeuden. Audi RS e-tron GT puolestaan kiihtyy 0–100 km/h vain 3,3 sekunnissa ja sen huippunopeus on 250 km/h. Audi e-tron GT -malleissa on käytössä kaksivaihteinen vaihteisto taka-akselilla. Pienempää vaihdetta käytetään mm. overboost -toiminnossa ja isommalla vaihteella ajetaan normaalissa ajossa.

Audi e-tron GT:n ja RS e-tron GT:n litiumioniakun nettokapasiteetti on 85 kWh (brutto 93 kWh) ja se muodostuu 33 moduulista ja 396 pussikennosta. Audi e-tron GT:n toimintamatka on jopa 487 kilometriä ja RS e-tron GT:n puolestaan 472 kilometriä (WLTP). Korkeajänniteakun alhainen sijainti kahden sähkömoottorin välissä varmistaa, että kunkin akselin painojakauma on ideaalinen. Tämä alentaa myös auton painopistettä, mikä tarjoaa useita etuja auton hallittavuutta ajatellen. 

Akun lataaminen on myös huomattavasti nopeampaa, sillä neliovinen gran turismo on varustettu 800 voltin järjestelmällä. Yhdellä viiden minuutin latauksella on mahdollista saada jopa 100 kilometriä lisää toimintamatkaa suurteholatausasemalla. Vakiovarusteisella 11 kW:n latauksella Audi e-tron GT:n akku voidaan ladata täyteen mukavasti yön aikana. Suurteholatausasemalla voidaan ladata 270 kW:n teholla. Ideaalisissa olosuhteissa auton voi ladata 80 % saakka alle 23 minuutissa. Myöhemmin saataville tulee myös 22 kW:n latausjärjestelmä. Osana tehokasta lämmönhallintajärjestelmää, Audi e-tron GT –mallit on varustettu lämpöpumpulla, joka hyödyntää korkeajänniteakun tuottaman hukkalämmön. 

Audi e-tron GT:n rekuperaatiojärjestelmä yhdistää kaksi sähkömoottoria ja sähköhydraulisesti integroidun jarrujen ohjausjärjestelmän. Aina 0,3 g:n hidastuvuuteen saakka Audi e-tron GT jarruttaa ainoastaan sähkömoottoreilla. Tämä sallii rekuperaation aina 265 kW:n saakka. Kitkajarruja tarvitaan vain silloin, kun kuljettaja hidastaa yli 0,3 g:n voimalla jarrupoljinta käyttäen. 

Audi e-tron GT:n sähköinen quattro-neliveto on erittäin tarkka, koska akseleiden välillä ei ole mekaanista yhteyttä. Erilliset sähkömoottorit on asennettu etu- ja taka-akseleille. Elektroninen ohjausjärjestelmä koordinoi vetoa sekä etu- ja taka-akseleiden, että oikean- ja vasemmanpuoleisen pyörän välillä. Tämän ansiosta pito on optimaalista ja luistoa on vain juuri haluttu määrä. Audi e-tron GT quattro ja RS e-tron GT toimivat normaalisti nelivetoisena. Ainoastaan silloin kun Audi drive select -järjestelmästä on valittu efficiency-ajotila, järjestelmä priorisoi etuvetoa. Mikäli tien pinta on erityisen liukas, tarvitaan lisää voimaa tai kaarteeseen ajetaan kovalla vauhdilla, pitoa ohjataan enemmän takapyörille. Tämä tapahtuu noin viisi kertaa nopeammin kuin mekaanisessa quattro-nelivedossa. Sähköinen neliveto säätää väännönjakoa akseleiden välillä – jatkuvasti, täysin vaihtelevasti ja vain muutamien tuhannesosasekuntien aikana. 

Etrongtsisa.jpg

Kuljettajaa avustavat järjestelmät ja liitettävyyspalvelut

Audi e-tron GT quattro ja RS e-tron GT saapuvat markkinoille sisältäen erittäin laajan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Audi pre sense front ja Audi pre sense basic –järjestelmät ovat vakiovarusteita, kuten myös aktiivinen kaistaltapoistumisvaroitin. Lisävarusteena saataville tulevat mm. Tour-, City- ja Park- varustepaketit. Audi virtual cockpit -mittaristo (12,3“) ja MMI-kosketusnäyttö (10,1“) ovat vakiovarusteita. 

Lisävarusteinen head-up display -tuulilasinäyttö täydentää kuljettajan näkökenttää.

Audi connect -navigointi ja infotainment-toiminnot, erityisesti laajennettu e-tron-reittiopastus, täydentävät opastustoimintoja. Se laskee nopeimman reitin optimaalisilla latauspysähdyksillä, ottaen huomioon liikenteen, kuljettajan ajotyylin ja latausasemilla tarvittavan ajan. Joissakin tapauksissa järjestelmä voi näin ollen tarjota vaihtoehtoista reittiä. 

Audi e-tron GT -mallit valmistetaan Neckarsulmissa, Böllinger Höfen tehtaalla. Samalla tuotantolinjalla tehdään myös Audi R8:aa.

Audi e-tron GT quattro -mallin arvioitu ennakkohintataso Suomessa on n.106.000 € kattavalla vakiovarustelulla. Audi RS e-tron GT quattro -mallin arvioitu ennakkohintataso Suomessa on n. 146.000 €, joka sisältää myös erittäin kattavat vakiovarusteet.    

Audi e-tron GT quattro ja Audi RS e-tron GT:n ennakkomyynti alkaa Suomessa helmikuussa 2021, jolloin myös mallien vakiovarustelut ja tarkat hinnat julkistetaan.  

Suomen Audi-jälleenmyyjille ensimmäiset Audi e-tron GT quattro ja RS e-tron GT -mallit saapuvat alkukesästä 2021.

28.03.2024 15.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2024 helmikuussa 11,4 % vuodentakaisesta
28.03.2024 8.30Sandvik esittelee 800i-sarjan kartiomurskaimet uusilla automaatio-ominaisuuksilla
26.03.2024 9.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
25.03.2024 11.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 10.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
20.03.2024 9.00Terrafame 2023: Liiketulos heikkeni haastavassa markkinassa, perustuotanto jatkui lähellä ennätystasoa
19.03.2024 19.00Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
18.03.2024 11.00Kiinteistön ylläpidon kustannukset nousivat 5,5 % vuoden 2023 aikana
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.03.2024 11.00Henning Have: "Siksi käytän Rototilt R2:ta pienemmissä koneissa"
12.03.2024 11.00Rakennuskustannukset pysyivät ennallaan vuoden 2024 helmikuussa vuodentakaisesta
10.03.2024 14.00Katso video kaivukoneiden lumenveiston SM-kisoista Juupajoelta
08.03.2024 20.00KATSO TÄSTÄ 200. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.03.2024 13.30Kubotan maataloustraktorit Matekon tuotevalikoimaan
04.03.2024 8.00Kaivinkoneiden lumenveiston SM-tittelit 2024 ratkaistaan ensi lauantaina 9.3. Juupajoella - lähde mukaan hienoon koko perheen tapahtumaan
01.03.2024 19.00KATSO TÄSTÄ 1.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
28.02.2024 12.22Matekon Seinäjoen toimipisteessä tapahtuu - uutta voimaa myyntiin ja Konepäivät tulossa!
28.02.2024 8.00Maarakennusalan kustannukset nousivat vuoden 2024 tammikuussa 1,0 % vuodentakaisesta
27.02.2024 17.00KATSO VIDEO! Dinolift 50 vuotta - Pitkäaikainen yhteistyö Rotatorin kanssa
24.02.2024 11.00Metso toimittaa keskeistä murskaus- ja jauhatustekniikkaa australialaiseen kultakaivokseen
23.02.2024 18.00KATSO TÄSTÄ 23.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.02.2024 14.00engcon lanseeraa tärylevyn uuteen kokoluokkaan
22.02.2024 11.00Kaivosteollisuus ry:n EDI-työkalu on nyt julkaistu
20.02.2024 15.00Karjalan ja Savon ratojen parantaminen aloitettava pikaisesti
20.02.2024 12.00Nimitykset: Tuomas Hietanen ja Petteri Karttunen vahvistaa Suomen Rakennuskoneen myyntitiimiä
19.02.2024 16.00Myönnettyjen rakennuslupien kuutiomäärä väheni vuoden 2023 loka-joulukuussa 27 % vuodentakaisesta
16.02.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 16.2. TALVITIEPÄIVÄT ERIKOISLÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
13.02.2024 11.00Talvitiepäivillä suomalaista talvikunnossapidon kalustoa ja tiealan asiantuntijaseminaari 14.2.-15.2.2024
13.02.2024 10.00Lahti ja Hollola ehkäisevät jäte- ja hulevesitulvia yhteistyöhankkeella
12.02.2024 9.00Anglo American ja Suomen Malmijalostus selvittävät suomalaisen akkuarvoketjun mahdollisuuksia
10.02.2024 9.00RealMacinery laajentaa Mecalac edustustaan kaivukoneisiin
09.02.2024 20.33KATSO TÄSTÄ 9.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
08.02.2024 11.40Metsolta uusi sovellus murskaimien ja -seulojen etäohjaukseen
06.02.2024 14.00Metallinjalostajat ry: EU:n uudet 2040 ilmastotavoitteet korostavat investointien tärkeyttä
05.02.2024 10.00Kestävää kaivososaamista viedään Suomesta ja Ruotsista Yhdysvaltojen tuella - Minearc-projekti julkistettiin
03.02.2024 12.00Onko tässä Suomen kansainvälisin jälleenmyyjäkokous?
02.02.2024 23.00KATSO TÄSTÄ 2.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
31.01.2024 11.00Asuntotuotannon käynnistämiseen Suomessa tarvitaan valtiontukea
30.01.2024 12.00LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - mukana Hydrauliikka teema
30.01.2024 11.00SSAB julkisti vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteensa
29.01.2024 12.00Länsi-Suomen Avant-keskus avaa ovensa helmikuussa Liedossa
26.01.2024 22.00KATSO TÄSTÄ 26.1. LÄHETYS! Kooste Kuopion Konepäiviltä - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
24.01.2024 13.56Aki Laakkio sanoo säästävänsä rahaa Leican-koneohjausjärjestelmällä
24.01.2024 9.33Pasi Virta nimitetty Rotatorin operatiiviseksi johtajaksi
23.01.2024 11.00YIT:n ja NRC Group Finlandin työyhteenliittymä valittu rakentamaan Espoon kaupunkirataa
22.01.2024 10.00Tampereen Energia valitsi Caverionin toteuttamaan putkistourakan biovoimalaitoksella
19.01.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 19.1. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.01.2024 9.30Janne Mäihäniemi mukaan Aari Rahoituksen tiimiin
17.01.2024 11.14Steelwrist tuo keväällä markkinoille uuden kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjämalliston
15.01.2024 11.00EV Metals Group solmi puitesopimuksen Metson kanssa Saudi-Arabiaan rakennettavan litiumkemikaalitehtaan keskeisenä teknisenä kumppanina
12.01.2024 21.30KATSO TÄSTÄ 12.1. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.01.2024 9.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2023 marraskuussa 6,8 % vuodentakaisesta
10.01.2024 13.00GRK on valittu toteuttamaan Espoon kaupunkiradan ensimmäistä alueurakkaa
08.01.2024 11.00Metso toimittaa murskausteknologiaa kahteen kuparikaivokseen Keski-Aasiassa
07.01.2024 12.00Kaivinkoneen kuljettaja Eira, 22, on tärkeä Rototiltin tuotekehitykselle
05.01.2024 18.00KATSO TÄSTÄ 5.1. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.01.2024 10.20Metso toimittaa neljä murskausasemaa Etelä- ja Pohjois-Amerikkaan
03.01.2024 9.25Aari Rahoitus Oy vahvisti tiimiään
02.01.2024 14.29Virolaisyritys osti JCB -työkoneiden maahantuoja Matekon
01.01.2024 15.001 360 456 kertaa kiitos!
30.12.2023 9.33Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2023 marraskuussa 9,9 % vuodentakaisesta
29.12.2023 18.00KATSO TÄSTÄ 29.12. VUODENVAIHTEEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet
27.12.2023 8.00Future Tech Service (FTS) ja Metso solmivat jakelusopimuksen Etelä-Koreassa
25.12.2023 11.00Mineraaliklusterin yhteisöverot nousivat 415 miljoonaan euroon
22.12.2023 21.00KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! joululähetys 2023 - mukavia tarinoita kuljetus, maarakennus ja metsäalan alan toimijoilta
21.12.2023 9.00Maarakennusalan kustannukset nousivat vuoden 2023 marraskuussa 3,2 % vuodentakaisesta
19.12.2023 12.00"Kehitys kulkee ja me menemme sen mukana" - L5 Navigation hyvä valinta VM Suomalaiselle
15.12.2023 21.00KATSO TÄSTÄ 15.12. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.12.2023 12.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2023 lokakuussa 6,8 % vuodentakaisesta
13.12.2023 9.50Koneohjauksen uusi ulottuvuus
10.12.2023 11.00Skanska ja Metropolia Ammattikorkeakoulu sinetöivät pitkään jatkuneen kumppanuuden työelämäyhteistyösopimuksella
08.12.2023 20.00KATSO TÄSTÄ 8.12. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
07.12.2023 11.00Volvo Construction Equipment parantaa lataamisen joustavuutta siirrettävällä Power Unit -yksiköllä
07.12.2023 9.00Ruukkiin kuuluva Plannja tarjoaa ensimmäisenä Skandinaviassa kattoja fossiilivapaasta teräksestä
06.12.2023 11.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2023 lokakuussa 6,6 % vuodentakaisesta
05.12.2023 14.00Rototiltin ohjainkahvoille palkinto hyvästä muotoilusta - jo kolmatta kertaa
05.12.2023 10.00Jyväskylän kaupunki vahvistaa kiertotalousmallia sekä kaupunkiorganisaatiossa että alueellisesti
04.12.2023 11.00Huipputehokas betonin kierrätysmurskain on myös ympäristöystävällinen
02.12.2023 13.00Maatori Oy laajentaa omistuspohjaansa
01.12.2023 20.00KATSO TÄSTÄ 1.12. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.12.2023 9.00RealMachineryn uusi edustus McCloskey tuo kokonaispalveluratkaisut kivenmurskaukseen
29.11.2023 11.34Väitös: Kuvaan perustuvia mittauksia voidaan hyödyntää raskaan kaluston puomeissa
29.11.2023 8.00Avesco Used Day 2023 nyt perjantaina 1.12. Keravalla - lähde edullisille konekaupoille
28.11.2023 11.00Kiinteistönhoito-Keskiviikko 29.11.2023 klo 10-14 huomenna Helsingin Tattarisuolla
27.11.2023 10.00Metso vahvistaa kaivosalan huoltokapasiteettia Arizonassa Yhdysvalloissa laajentamalla huoltokeskusta ja tarjoamalla korkealuokkaisia koulutuspalveluita
26.11.2023 17.00Työkoneiden vuokramarkkina supistuu kuluvana vuonna yhdeksän prosenttia - kasvua on luvassa vasta 2025
26.11.2023 11.00Maarakennusalan kustannukset nousivat vuoden 2023 lokakuussa 3,5 % vuodentakaisesta
24.11.2023 21.00KATSO TÄSTÄ 24.11. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.11.2023 8.00NCC toteuttaa Kansallismuseon peruskorjauksen Helsingissä
22.11.2023 11.00Rotatorille uusi huoltokorjaamo Kajaaniin
20.11.2023 10.00Kaivosteollisuus: Presidentinvaalit ratkaisevat raaka-ainekysymyksiä?
17.11.2023 20.30KATSO TÄSTÄ 17.11. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
15.11.2023 10.00Rototilt - Olympiakultamitalisti Jonna Sundlingin pääyhteistyökumppani
14.11.2023 14.00Kivirock -jättilehti työn alla - lähde mukaan ilmoituksella
14.11.2023 9.30Murskausta uudella ajatusmallilla
14.11.2023 8.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2023 syyskuussa 5,1 % vuodentakaisesta
13.11.2023 18.08Kovaan käyttöön tehdyt kotimaiset rotaattorit ja kallistajat
12.11.2023Kansainväliset opiskelijatiimit veivät Tapojärven kiertotalouskisan kärkipaikat
10.11.2023 18.00KATSO TÄSTÄ TEKNOLOGIA´23 ERIKOISLÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kone- ja kuljetusalan kuulumiset

Näytä lisää »