DAF laajentaa valikoimaansa maanrakennussegmenttiin

25.04.2019 15.05

DAF Trucks laajentaa valikoimaansa uusilla ajoneuvokokoonpanoilla, jotka on suunniteltu erityisesti kuljetusyrittäjien vaatimukset huomioiden. 

Uusiin kokoonpanoihin kuuluu muun muassa 8x4- tasakuorma-auto, jossa on teliveto ja ohjaava taka-akseli. Alankomaalainen kuorma-autovalmistaja tuo markkinoille myös 10 tonnin etuakselin, jonka se on kehittänyt ja valmistanut itse, sekä täysin uuden 7,5 tonnin teliakselin. Uudet tuotteet vahvistavat DAF:n asemaa tasakuorma-autojen ja erityisesti maanrakennusajoneuvojen segmentissä.

”2018 oli historiallinen vuosi DAF:lle”, markkinointi- ja myyntijohtaja ja DAF Trucksin johtoryhmän jäsen Richard Zink kertoo. ”Vuoden lopussa olimme Euroopan toiseksi suurin kuorma-autovalmistaja, ja markkinaosuutemme raskaiden ajoneuvojen luokassa oli 16,6 %. Olimme markkinajohtaja seitsemässä maassa, valmistimme ennätykselliset 67 000 kuorma-autoa ja olimme jälleen kerran suurin tuontimerkki Euroopan suurimmalla kuorma-autojen markkina-alueella Saksassa. Lisäksi DAF on ollut kiistaton markkinajohtaja vetoautojen segmentissä Euroopassa jo useiden vuosien ajan.”

Yrityksellä on suunnitelmat kasvaa myös tulevaisuudessa. ”Tämän vuoksi pyrimme olemaan yhä varteenotettavampi haastaja tasakuorma-autojen ja rakennusajoneuvojen segmentissä”, Zink jatkaa. ”Tässä segmentissä DAF:lla on huomattavaa kasvupotentiaalia. Meillä on kattava valikoima raskaaseen käyttöön tarkoitettuja alustoja ja akseleita, tehokkaita voimansiirtoja ja mukavia ohjaamoja. DAF tarjoaa parhaat kuorma-autot kaikkiin käyttötarkoituksiin.”

Uusia akseleita

DAF on kehittänyt ja valmistanut omia akseleita vuodesta 1958 lähtien. Akselit on suunniteltu täysin yhteensopiviksi yrityksen omiin alustamalleihin. DAF:n valmistamille akseleille on tyypillistä niiden erinomainen luotettavuus, pitkä käyttöikä, matala sisäinen kitka ja kevyt paino. Nämä ominaisuudet mahdollistavat alhaiset käyttökustannukset ja suuret hyötykuormat.

Uutuus: 10 tonnin etuakseli

DAF tuo tämän vuoden jälkimmäisellä puoliskolla saataville CF- ja XF-malleihin uuden 10 tonnin etuakselin nykyisten 7,5, 8 ja 9 tonnin etuakseleiden lisäksi. Uudelle akselille löytyy käyttöä erityisesti maanrakennusalan ajoneuvoista, joiden etuosa on raskaasti kuormitettu – näin on esimerkiksi silloin, kun nosturi on sijoitettu heti ohjaamon taakse. Uudessa 10 tonnin etuakselissa on parabolinen jousitus kolmella lehtijousella. Se estää ylikuormitusta osakuormituksella. Uusi 10 tonnin etuakseli on saatavilla CF- ja XF-mallien versioihin, joissa on yksi etuakseli ja PACCAR MX-11- tai PACCAR MX-13 -moottori.

Uusi 7,5 tonnin teli yksikköpyörillä

DAF esittelee myös täysin uuden 7,5 tonnin telin yksikköpyörillä. Telissä on uudistettu painevalettu akselikotelo, joka lisää jäykkyyttä ja kestävyyttä entisestään. Painoa on kuitenkin onnistuttu vähentämään 10 kiloa. Staattista kuormakapasiteettia on lisätty 25 prosentilla 26 tonniin. Tällä on merkitystä etenkin silloin, jos kuorma on hetken aikaa takimmaisen akselin varassa kuormauksen ja kuorman purkamisen aikana.

Uusi 7,5 tonnin teli soveltuu käytettäväksi tasakuorma-autoissa rakennusalan kevyemmissä töissä, kuten vaihtolavakuljetuksissa tai ajotyypeissä, joissa kuorma-auton takaosaan on sijoitettu nosturi. Saksassa tämän tyyppinen teli asennetaan usein kuorma-autoihin, joissa on Saksassa yleisesti käytössä oleva BDF-vaihtokorijärjestelmä. Uusi teli on saatavana myös CF- ja XF-mallien vetoautoversioihin. Tämä on erityisen hyödyllinen ominaisuus, jos niitä käytetään esimerkiksi puoliperävaunulavettien vetämiseen tai yli 44 tonnin yhdistelmäpainoissa.

Teliveto CF- ja XF-malleihin 

DAF tarjoaa valikoiman telivetoja 6x4- ja 8x4-akselirakenteisiin CF- ja XF-kuorma-autoihin, joilla ajetaan säännöllisesti maastossa tai jotka tarvitset hyvät pito-ominaisuudet.

Yksi esimerkki näistä on SR1132T, 19 tonnin teliveto, jossa on yksi alennusvaihde, lehtijouset sekä levy- tai rumpujarrut. Sitä käytetään kevyissä 8x4-betoniautoissa, ja se on erityisen suosittu Britanniassa ja Irlannissa.

Raskaampiin käyttökohteisiin DAF tarjoaa 21- ja 26-tonniset versiot, joissa on yksi alennusvaihde. Yhdellä alennusvaihteella varustetussa SR1360T-telivedossa on levyjarrut ja ilmajousitus. Sitä voidaan käyttää kolmi- ja neliakselisten vetoautojen ja tasakuorma-autojen kanssa.

DAF:n valikoimaan kuuluu myös 21- ja 26-tonninen napavälityksellä varustettu HR1670T-teliveto, joka voidaan varustaa ilmajousituksella tai lehtijousilla. Mallissa on rumpujarrut. Tämä yhdistelmä sopii raskaan käytön lisäksi myös maasto-olosuhteisiin.

Käytettävissä on vähintään kymmenen vetopyörästön välityssuhdetta (3.46:1–7.21:1 riippuen telistä), millä on tärkeä merkitys polttoainetaloudellisuudelle. Harvavälitteiset vetopyörästön välityssuhteet tuottavat matalampia kierrosnopeuksia optimaalisen polttoainetaloudellisuuden saavuttamiseksi.

Myös käyttökustannukset ovat mahdollisimman alhaiset, sillä telin akselikoteloiden öljy on vaihdettava vain kolmen vuoden tai 450 000 kilometrin välein.

Alustavalikoimaa laajennettu

Uusien akselien lisäksi DAF laajentaa valikoimaansa uusilla akselikokoonpanoilla.

Uudet CF- ja XF 8x4 -mallit, joissa on teliveto ja ohjaava taka-akseli

Jo ennestään kattavaan yksikkö- ja paripyörällisten neliakselisten kuorma-autojen valikoimaan on myöhemmin kuluvan vuoden aikana tulossa uusi FAW-malli. FAW on neliakselinen CF- tai XF-tasakuorma-auto, jossa on tridem-akseli. Se koostuu joko alennusvaihteisesta SR1360T -telivedosta tai napavälitteisestä HR1670T-telivedosta, joissa on ohjaava taka-akseli.

Uuden 8x4 FAW -alustan tekninen kokonaispaino on 37 tonnia. Ohjaavan taka-akselin ansiosta se on erittäin tarkasti ohjattava. Kääntösäde on vain noin 7,8 metriä, mikä tekee 8x4 FAW -mallista ihanteellisen vaihtoehdon suurien tai raskaiden kuormien kuljettamiseen ahtailla rakennustyömailla. Uusi alusta soveltuu erinomaisesti kippilaitekäyttöön, päällirakenteeseen, jossa on takana nosturi, tai nosturin ja vaihtolavalaitteen yhdistelmään.

53-DAF-CF-480-FAD-Construction-10x4.jpg

Uusi CF 10x4 

DAF tuo markkinoille yhdessä toisen alankomaalaisen yrityksen Estepen kanssa erityisesti raskaaseen maanrakennuskäyttöön suunnitellun 10x4 CF:n, jossa on kaksi ohjattua 10 tonnin etuakselia, hydraulisesti ohjattu 10 tonnin kääntyvä ja nouseva akseli sekä napavälitteinen HR1670T-teliveto ilmajousituksella, ns. ’trippeli’.
Tämän erikoismallin nettohyötykuorma on noin 30 tonnia, ja ajoneuvon kokonaispaino on 49 tonnia. Malli on tarkoitettu ensisijaisesti raskaiden kuormien, kuten hiekan, soran ja kivien kuljettamiseen. Nerokas rakenne takaa, että runsaasta akselien määrästä huolimatta 350-litraiselle polttoainesäiliölle on riittävästi tilaa.

XF FTM: 8x4-vetoauto, jossa on tridem-akseli

Raskaaseen kuljetuskäyttöön tarkoitettua vetoautoa, joka perustuu XF-mallin uusimpaan sukupolveen, ei ole vielä esitelty kansainväliselle ammattilehdistölle. FTM on 8x4-vetoauto, jossa on paripyörällinen SR1360T- tai HR1670T-teliveto ja ohjaava taka-akseli, jotka muodostavat yhdessä tridem-akselin. Vankkatekoinen XF soveltuu hyvin erikoiskuljetuksiin, joiden yhdistelmäpainot voivat olla jopa 120 tonnia. Yhden etuakselin ja kolmen taka-akselin yhdistelmä tarkoittaa, että akselikuormituksia voidaan hyödyntää täysimääräisesti ilman lakisääteisten rajoitusten ylittämistä.

XF FTM -mallin alustan akseliväli on 4,65 metriä, ja se on rakenteeltaan suhteellisen kompakti. Mallin tekninen kokonaispaino on 41 tonnia. Näistä ominaisuuksista on merkittävää hyötyä ohjattavuuden sekä vetopöydän sijainnin ja erikoisperävaunujen kaulan usein rajallisen ulottuman kannalta.

XF FTM on neliakselinen vetoauto, joka on saatavana useissa kokoonpanoissa. Yksi esimerkki näistä on versio, jossa on 8 tonnin etuakseli, 8 tonnin ohjaava taka-akseli ja 21 tonnin napavälitteinen HR1670T-teliveto. Se soveltuu ihanteellisesti 34 tonnin kokonaispainolle. Toisessa XF FTM -versiossa on 9 tonnin tai (uusi) 10 tonnin etuakseli, 8 tonnin ohjaava taka-akseli ja 26 tonnin teliveto napavälityksellä. Kummankin mallin vetopöydän enimmäisnettokuormitus on joko noin 24 tai 31 tonnia.

Uusi XF 8x2 -tasakuorma-auto, jossa on kaksi ohjattua etuakselia

FAX on 8x2-tasakuorma-auto, jossa on kaksi ohjaavaa etuakselia (8 tai 9 tonnia) ja ohjaava takateli (7,5 tonnia) vetävän akselin takana. Tämä versio on jo ollut saatavana CF-mallina ja tulee nyt saataville myös XF-mallina.

Kuten vastaavaa CF-mallia, myös XF FAX -mallia voidaan käyttää jopa 37 tonnin kokonaispainoilla. Sen ohjaava takateliakseli takaa parhaan mahdollisen ohjattavuuden, mistä on hyötyä rakennusmateriaalien kuljetuksessa ja esimerkiksi silloin, kun ohjaamon taakse sijoitetaan raskas nosturi.

LF ja CF Construction

DAF tarjoaa myös jatkossa LF- ja CF-malleista Construction-versioita, jotka soveltuvat erityisesti kuorma-autoihin, joilla ajetaan säännöllisesti maastossa. Niissä on erityismuotoiltu puskuri ja säleikkö, 25 asteen lähestymiskulma ja reilu maavara (LF 32 cm, CF 40 cm), mikä tarkoittaa, että niillä voidaan ajaa kaikissa maastoissa. Lisäksi DAF Construction -malleissa on 3 mm paksu jäähdytintä suojaava teräslevy. CF Construction -mallin oven takana oleva askelma ja katon kaide helpottavat lavan tai kuorman tarkastamista.

CF Construction on saatavana 6x4 FTT -telivetona sekä 6x4 FAT- ja 8x4 FAD -tasakuorma-autoina, joissa kummassakin on teliveto ja jälkimmäisessä lisäksi kaksi ohjaavaa etuakselia. CF Construction -mallien TraXon-vaihteistossa on vakiona erityinen maastoajotila, joka optimoi vaihteenvaihto-ominaisuudet vaativissa maastoissa ajettaessa. Vaihteiden vaihto tapahtuu erittäin nopeasti, mikä takaa parhaan mahdollisen pidon korkeilla kierrosnopeuksilla.

LF Construction on saatavana 19 tonnin alustalla. LF Construction -mallissa on samat edut kuin muissakin LF-malleissa: alhaisen nettopainon mahdollistama korkea hyötykuorma, ylivoimainen ohjattavuus, erinomainen näkyvyys apukuljettajan oven ylimääräisen ikkunan ansiosta, ohjaamon matala sisäänkäyntikorkeus ja hyvä polttoainetaloudellisuus.

Tehokkaat ja suorituskykyiset DAF-voimansiirrot

Maksimaalinen vääntömomentti hitailla nopeuksilla – uusimman sukupolven PACCAR-voimansiirtojen erityisominaisuuksista on todellista hyötyä rakennusalan käyttökohteissa. 10,8-litraisen PACCAR MX-11- ja 12,9-litraisen PACCAR MX-13 -moottorien (nimellisarvot 220 kW / 299 hv – 390 kW / 530 hv) enimmäisvääntömomentti DAF CF- ja XF-malleissa on suurimmillaan kierrosnopeuden ollessa alle 1 000 rpm. Yhdessä uusimman sukupolven automatisoitujen 12- ja 16-vaihteisten TraXon-vaihteistojen kanssa tämä takaa erinomaisen suorituskyvyn kaikissa olosuhteissa. DAF CF on saatavana myös 6,7-litraisella PACCAR PX-7 -moottorilla, jonka nimellisarvot ovat 172 kW / 234 hv – 239 kW / 325 hv.

LF-sarjan ajoneuvojen voimanlähteenä toimii joko tehokas nelisylinterinen, 3,9-litrainen PACCAR PX-4-, 4,5-litrainen PACCAR PX-5- tai kuusisylinterinen, 6,7-litrainen PACCAR PX-7 -moottori, joiden nimellisarvot ovat 115 kW / 156 hv – 239 kW / 325 hv. Runsas vaihteistovalikoima kattaa niin manuaaliset, automatisoidut kuin täysin automaattiset vaihteistotkin, joissa on joko 5, 6, 9 tai 12 vaihdetta. Valikoimasta löytyy myös sopiva voimansiirtovaihtoehto kaikkiin käyttötarkoituksiin.

Oikea voimanulosotto jokaiseen käyttökohteeseen

Rakennusalalla laaja voimanulosottojen valikoima niin kippilaite-, betoniauto- kuin nosturikäyttöönkin on erittäin tärkeää.

DAF:n valikoimaan kuuluu esimerkiksi moottorin voimanulosotto, jonka sijainti on kello13:ssa sekä MX-11- että MX-13-moottoreissa. Tämä toimii suoralla pumppukiinnityksellä tai laippakiinnityksellä, ja siinä on jatkuva 800 Nm:n vääntömomentti ja 1 000 Nm:n huipputeho. Se soveltuu erityisesti raskaisiin käyttökohteisiin, kuten sementti-, betoni- tai jätteenkeräysautoihin.

PACCAR MX-11 -malliin on saatavana voimanulosotto myös suoralla pumppukiinnityksellä, jonka sijainti on kello11:ssa. Myös se asennetaan suoraan moottoriin, ja sen vääntömomentti on 250 Nm ja huipputeho 400 Nm. Tämä voimanulosotto soveltuu kevyisiin käyttötarkoituksiin, kuten pidennettäviin tukijalkoihin ja kippijärjestelmiin.

Saatavilla on myös laaja valikoima vaihteiston voimanulosottoja kippijärjestelmä-, kompressori- ja nosturikäyttöön. Lisäksi eteen voidaan asentaa epäsuora voimanotto pumppukiinnityksellä. Tämän kevyen voimanulosoton nimellisarvo on 20 kW tai 35 kW, ja se soveltuu koukku- tai kippilaitekäyttöön.

Erittäin helppo asennus

DAF asentaa tehtaalla valmiiksi muutamia erilaisia korin kiinnitysmoduuleja oikeisiin kohtiin helpottamaan asennusta. Näin päällirakentaja voi asentaa esimerkiksi raskaan nosturin, kippilaitteen tai konttien kuljetusjärjestelmän nopeasti ja tehokkaasti. Lisäksi alustan peräylityksessä on reikäkuvio, joka mahdollistaa takalaitanostimen, nosturin, vetotangon poikittaispalkin tai taka-alleajosuojan nopean asennuksen. Tämä vähentää kustannuksia ja varmistaa kuorma-autojen nopean käyttöönoton.

DAF tarjoaa myös monia vaihtoehtoja päällirakenteen hallintaan ohjaamosta ja päinvastoin. Esimerkiksi moottorin kierrosnopeuden kaltaisia parametreja voidaan hallita päällirakenteesta joko analogisin keinoin tai CAN-väylän kautta.

Palvelut

Kuten muillakin aloilla myös rakennusalalla kuljetusyritysten on voitava luottaa siihen, että ajoneuvojen käyttövalmius on parhaalla mahdollisella tasolla. DAF on kehittänyt tätä varten erityisiä palveluita, kuten DAF MultiSupport huolto- & korjaussopimukset. 

DAF Connect -kalustonhallintajärjestelmän avulla kuljetusyrittäjät voivat seurata kalustoansa verkossa milloin tahansa ja varmistaa näin optimaalisen tehokkuuden. Näin myös huoltotyöt voidaan suunnitella ennakoivasti. Toinen hyödyllinen ominaisuus kuljetusyrittäjille on se, että heillä on aina käytössään tarkka yleiskuva siitä, miten kuorma-autoa ja päällirakennetta (voimanulosoton tuntien avulla) käytetään. Tämä voi auttaa alentamaan kustannuksia ja lisäämään käyttövalmiutta.

DAF Transport Efficiency -periaate tarkoittaa myös PACCAR Partsin toimittamien osien parasta mahdollista toimitustasoa. Se toimittaa alkuperäiset DAF-osat ja PACCAR-moottorien osat DAF-jälleenmyyjille. Lisäksi PACCAR Parts tarjoaa tänä vuonna juhlavuottaan viettävän TRP All Makes -sarjan myötä suuren valikoiman yleismallisia osia kuorma-autoihin, perävaunuihin ja päällirakenteisiin, kuten betoniautoihin ja nostureihin. Pelkästään hydraulijärjestelmissä TRP:n valikoima kattaa noin 1 000 erilaista rakennusajoneuvojen järjestelmää.

DAF on Euroopan markkinajohtaja vetoautojen alalla, ja se pyrkii kasvattamaan asemaansa merkittävästi tasakuorma-autojen segmentissä ja panostaa siksi rakennusalalle. Menestyksen takeena toimii kattava kaikkien käyttötarkoituksien mukaan räätälöity kuorma-autovalikoima – luotettavuutta, tehokkuutta sekä parasta mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä kuljettajalle. DAF:n kuorma-autoille on saatavana alan paras palveluvalikoima, ja saatavilla on lisäksi rakennusalalle suunnattuja erityispalveluita.

28.04.2019 19.11Drillcom: Kivenkovaa suomalaista osaamista louhinta-alalle
28.04.2019 10.11Terrafamen ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto 81 miljoonaa euroa - liikevoitto positiivinen
27.04.2019 18.11Uuden sukupolven rengasteknologiaa Continentanilta pyöräkuormaajakäyttöön
27.04.2019 10.01Koneyrittäjät: Sillat saatava kuntoon ja raha liikkumaan urakointiketjussa
26.04.2019 15.00Normetin vahva kasvu jatkui 2018 ja kannattavuus parani merkittävästi
26.04.2019 9.55Endominesin Fridayn kaivoksen rikastamo saatu teknisesti valmiiksi
25.04.2019 15.22Uusi Renault Trucks Master Red EDITION on täällä!
25.04.2019 15.05DAF laajentaa valikoimaansa maanrakennussegmenttiin
25.04.2019 11.48Kompressori-uutta Atlas Copcolta
24.04.2019 13.22Nimitysuutinen Destia: Pekka Ruuti nimitetty Maa- ja kalliopalvelujen johtajaksi ensi syksystä alkaen
23.04.2019 16.00Cramon uusi digitaalinen palvelu mullistaa työmaasuunnittelun
23.04.2019 10.24Keliber hakee kaivoslupaa Rapasaaren kaivokselle
21.04.2019 17.11Hydraram purkulaitteet: "Demolition Evolution"
21.04.2019 9.01Helsingin Malmille tulossa yli 150 asunnon kokonaisuus Skanskan rakentamana
20.04.2019 16.01Kaivinpalvelu Raimo Kesseli Oy: "Uusi kutossarjan Hitachi on luotettava työjuhta"
20.04.2019 10.11Rakennuskustannukset nousivat maaliskuussa 1,8 prosenttia vuodentakaisesta
19.04.2019 11.11Mateko vahvistaa Varsinais-Suomen myyntiään
18.04.2019 17.11Raskaan kaluston suodatinasiantuntija Kentek pitää koneesi liikkeellä
18.04.2019 13.45Atlas Copco parantaa DrillAir-kompressorien tehokkuutta Stage V -yhteensopivilla dieselmoottoreilla
18.04.2019 11.14ALLU esitteli Bauma 2019 messuilla IoT tekniikalla varustellut tuotteensa
17.04.2019 14.44Normet esittelee uutta teknologiaa ympäristöystävälliseen ja kestävään kaivostoimintaan sekä laajentaa Iisalmen tehdasta
16.04.2019 13.04KLEEMANN tarjoaa edistyksellistä seula- ja murskainteknologiaa
16.04.2019 13.03GTK:n kansannäytetoiminta uudistuu
16.04.2019 12.55Hyundain koneisiin tehdasvalmius Engconin rototilttejä varten
16.04.2019 10.12Parker Hannifin aloittaa uuden konseptin - Mobile Technology Center
16.04.2019 8.46Hollannissa harvinainen maaperän luhistuminen uhkaa 20 000 kotia
16.04.2019 8.12Cramolle menestystä bauma-näyttelyssä
15.04.2019 18.22Forcit Oy:n ForDEX-järjestelmäkokonaisuus helpottaa panostajan työtä
15.04.2019 15.09Leatherman-uutuus: FREE
15.04.2019 9.00Atlas Copcon intuitiivinen ja helppokäyttöinen Smart Air Xc4004 -ohjain antaa käyttäjille täyden hallinnan
15.04.2019 3.00bauma 2019 näyttelyssä vieraili yli 620 000 vierasta
14.04.2019 11.11Uuden sukupolven JCB X-sarjan koneet vakuuttaneet suomalaiset asiakkaat
13.04.2019 10.09Yrittäjälläkin on oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan
12.04.2019 13.00Kobelco esittelee automatisoidun, Engconin rototiltillä varustetun kaivukoneen Bauma-messuilla
11.04.2019 20.30Uusittu Hydroshop viettää avajaisia perjantaina Oulussa!
11.04.2019 14.30Uudenmaan työturvallisuuskilpailu: Turvallinen työmaa on rakentajien ja rakennuttajien yhteinen päätös
11.04.2019 13.41Vuotoksen tekoaltaalle lopullinen hylkäys oikeudesta
11.04.2019 9.34SSAB tuo markkinoille Strenx® 1100 Plus -teräksen kestävämpien ja kevyempien nostolaitteiden valmistukseen
10.04.2019 13.55Italialainen konevalmistaja Mantella esittelee mullistavan kippiperävaunun, jonka hyötykuorma, polttoainetehokkuus ja kestävyys ovat huippuluokkaa
10.04.2019 11.35ABAX ja Hitachi yhdistävät voimansa tuodakseen täyden palvelun ratkaisun rakennuskonealalle
10.04.2019 11.05Shape & Share - Rakennusalan konkari haastaa perinteiset toimintatavat
10.04.2019 11.00Metso toimittaa kaivoslaitteita Albemarlen litium-hankkeeseen läntisessä Australiassa
10.04.2019 8.09Atlas Copco tuo markkinoille vaativiin ympäristöihin suunnitellun siirrettävän sähkökäyttöisen taajuusmuuttajaohjatun kompressorimalliston
09.04.2019 11.01Aki Tuominen, Kobelco Center: "Kobelco on ehdottoman laadukas, aito japanilainen kone"
08.04.2019 17.01SK-Kaivin Oy: Laadukkaalla porakalustolla päästään hyviin porametrimääriin
08.04.2019 13.00Automaattisesta pikakiinnikejärjestelmästä, EC-Oilista veloitukseton vakiovaruste myös Engconin työlaitekiinnikkeen, rototiltin ja hydraulisten työlaitteiden välille.
08.04.2019 12.45Uusia ratkaisuja elementti- ja paikallavalurakentamiseen
08.04.2019 10.45Proventia ja moottorivalmistaja Kohler yhteistyöhön
07.04.2019 18.11Maankierron Kimmo Lehtinen: Pikakiinnikkeen luotettava lukitus lisää turvallisuutta työmaalla
07.04.2019 10.11Koneyrittäjät: Aliurakoitsija ei voi olla pääurakoitsijan pankkina
06.04.2019 9.11Etäohjatut pyöräkuormaajat testataan, kun Volvo CE saa Ruotsin ensimmäisen 5G-verkon teollisuutta varten
05.04.2019 11.11Terrafamen Kajaanin ammattikorkeakoululle lahjoittamassa yliopettajan tehtävässä on aloittanut energiatekniikan tohtori Katriina Sirviö
04.04.2019 18.01Ammattilehti & Kivirock mukana Mansen Mörinöillä huomenna perjantaina ja lauantaina - hae uusimmat lehdet!
04.04.2019 10.01Pirkkalan Matekolla esittelyssä Mansen Mörinöillä valtava määrä koneita ja muuta mukavaa
03.04.2019 19.11Hyundailta laatukoneet järeään käyttöön - Suomen Telakone vastannut maahantuonnista yli 20 vuoden ajan
03.04.2019 17.01Koneosapalvelu vahvasti mukana Mörinöillä - tutustu kaivinkoneiden VAHVA-kouriin RealMachineryllä
03.04.2019 15.44ALLU esittelee uutta tarjontaansa Bauma 2019 messuilla osastolla FN.1021/2
03.04.2019 10.01Novatronilta semi-automaatioratkaisu kaivinkonevalmistajille - esittelyssä Baumassa
02.04.2019 11.00Witraktor esittelee mielenkiintoisia Cat-uutuuksia Mansen Mörinöillä 5.-6.4.
02.04.2019 8.00Terrafame aloittaa vanhojen vesienkäsittelysakkojen loppusijoittamisen ympäristövaikutusten arvioinnin
01.04.2019 20.22Volvo CE ostaa erikoissovelluksia tekevän yrityksen CeDe Groupin
01.04.2019 11.01Uusi DINO -puominostin esillä Baumassa
31.03.2019 10.11Kobelco Center panostaa palveluun - myynti vahvassa kasvussa
30.03.2019 10.45Kaeser Kompressoren bauma 2019 -messuilla - Bauma on alan tärkein kohtaamispaikka ja määrää tulevat suuntaukset
29.03.2019 15.00Kaivosteollisuus: kaivosala kasvaa Suomessa maltillisesti - päätöksenteolta kaivataan pitkäjänteisyyttä
29.03.2019 10.00Malminetsinnän kasvu hidastui
28.03.2019 16.44Louhintaa ilman räjäyttämistä - kivi rikki halkaisusylintereillä
27.03.2019 10.00Engcon kehittää kallistusanturin koneohjausjärjestelmään - kallistusanturi sopii yleisimpiin markkinoilla oleviin järjestelmiin
27.03.2019 8.34Volvo CE aloittaa huoltoliiketoiminnan Oulussa ja Rovaniemellä
27.03.2019 8.23Engcon lanseeraa uuden, pientä virtausta vaativien tärylevyjen sarjan kaivukoneisiin - tärylevyjä voidaan käyttää rototiltin kautta
26.03.2019 20.01Wihuri konepäivät nyt torstaina 28.3. Vantaalla
26.03.2019 10.11TAVO Oy on avannut raskaan kaluston varaosamyymälän Ouluun
26.03.2019 8.23Volvo CE yhteistyöhön National Geographicin kanssa
25.03.2019 13.00Peikko toimittaa kallioperustuksia kolmeen tuulivoimapuistoon Keski-Norjaan
25.03.2019 10.50Kuljetusala huolissaan teiden huonosta kunnosta
25.03.2019 10.12Maarakennusalan kustannukset nousivat helmikuussa vuodentakaisesta
24.03.2019 20.11Vt 4 Kirri-Tikkakosken kehitysvaihe päätökseen - rakentaminen alkaa toukokuussa
24.03.2019 18.01Kivirockin Facebookissa jo yli 2000 seuraajaa ja määrä kasvaa vauhdilla
24.03.2019 10.11Uusien digitaalisten työkalujen käyttö lisääntyy rakennuksilla
23.03.2019 16.01Novatron rakennuttaa jo toiset toimitilat Pirkkalaan - yli 100 uutta työpaikkaa
23.03.2019 14.44Suomen Rakennuskone Oy etsii aluemyyntipäällikköä Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan alueelle
23.03.2019 13.22Mählersiltä älykäs ja luotettava ohjausjärjestelmä kuorma-auton kaikkien työlaitteiden ohjaamiseen
23.03.2019 12.22Engcon investoi 90 miljoonaa uusiin koneisiin - tuotantokapasiteetti kolminkertaistuu
23.03.2019 9.22Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä väheni vuoden 2018 viimeisellä neljänneksellä
22.03.2019 16.22Kaksi LNG-Volvoa Kuljetus ja maansiirto Viita Oy:lle
22.03.2019 8.21Betonin yli 100 vuoden käyttöikä todettu todellisissa kohteissa
21.03.2019 10.15Kehän Konepäivät 2019 Vantaalla 26. - 27.4.
21.03.2019 9.00Destia solmi sopimuksen Kirri-Tikkakoski toteutusvaiheesta
20.03.2019 12.25Satakunnan turvallisimmalla työmaalla kaikki lähtee hyvästä fiiliksestä ja yhdessä tekemisestä
19.03.2019 18.01Koneohjauksen uusi sukupolvi - Trimblen tuotteet kehittyvät jatkuvasti
19.03.2019 17.55Renault Trucks näyttävästi esillä mansen mörinöissä 5.-6.4.2019
19.03.2019 8.15FORCIT Explosives -asiakaskysely on nyt auki
18.03.2019 15.55Splittauksen uusi aikakausi - Kirnuvuori laajentaa kivikiilalaite valikoimaansa
18.03.2019 15.06Kreate voitti 12. Cramo Hockey Cupin
17.03.2019 18.01Kivirockin Facebook-kisa: Kerro oma Caterpillar muistosi - voita CAT D11 puskutraktori!
17.03.2019 10.00Suomen Rakennuskone Oy etsii joukkoonsa kivenkovia ammattilaisia vakituiseen työsuhteeseen Kevitsan kaivokselle
16.03.2019 11.11Auto- ja tiefoorumi: Kunnossa oleva tie on ympäristöteko
15.03.2019 11.00Rakennuskustannukset nousivat helmikuussa 1,8 prosenttia vuodentakaisesta
14.03.2019 10.16Jyväskyläläinen Tana Oy pääsi mukaan Business Finlandin Sampo-kampanjaan
14.03.2019 10.00Fira ja Congrid sopimukseen rakennustyömaiden digitalisoinnista

Näytä lisää »