Metsolta uusi suorituskykyä parantava digitaalinen palvelu murskauslaitosten etävalvontaan02.03.2017 14.40
Metso laajentaa elinkaaripalveluiden tarjontaansa kivenmurskausteollisuudelle: uusi digitaalinen etävalvontaratkaisu auttaa alan toimijoita optimoimaan liikuteltavien murskainten ja seulojen toimintaa. Uusi palvelu, Metso Metrics Services, on osa Metson digitaalista kehitystä, joka hyödyntää kehittyneen analytiikan ja pilvipalvelun mahdollisuuksia. Uutuusratkaisu esitellään kivenmurskausalan tärkeimmässä asiantuntijatapahtumassa, CONEXPO-CON/AGG -messuilla Las Vegasissa 7.-11. maaliskuuta. Liikuteltavia murskauslaitoksia siirretään usein tuotantopaikasta toiseen, jolloin kaluston seuranta, valvonta ja kunnossapito parhaan suorituskyvyn varmistamiseksi on haastavaa. Metso Metrics Services -etävalvontaratkaisu tarjoaa selkeän yleiskuvan koneen keskeisistä käyttö- ja kunnossapitotiedoista, käyttöasteesta tuotantomääriin ja polttoaineenkulutukseen. Palvelu saadaan käyttöön aktivoimalla murskauslaitokseen asennettu modeemi.Tietosuojattu yhteys tavalliseen tietokoneeseen tai tablettiin luo edellytykset etävalvontaan perustuvalle päätöksenteolle tuotantoon liittyvissä ratkaisuissa. "Kaluston maksimaalinen hyödyntäminen edellyttää luotettavaa tietoa: kun paikkansa pitävä oikea-aikainen data on saatavilla, asiakas voi tehdä tärkeät toimintaan tai kunnossapitoon liittyvät päätökset käyttöasteen ja tuotannon tehostamiseksi. Metso Metrics Services on suunniteltu keräämään ja esittämään olennaista dataa yhden helposti hallittavan käyttöliittymän kautta. Kun tähän yhdistetään Metson palveluverkoston vianselvityksen ja analytiikan asiantuntemus, saadaan työkalut toiminnan jatkuvaan parantamiseen suorituskyvyn ja turvallisen ja kestävän kehityksen osalta", toteaa Metson palveluratkaisuista vastaava johtaja Giuseppe Campanelli. Metso Metrics Services auttaa ennakoimaan puutteita kaluston suorituskyvyssä ja tunnistamaan henkilöstön koulutusmahdollisuuksia sekä helpottamaan kunnossapito- ja varastokustannusten hallintaa. Integroimalla ratkaisuun kaluston kunnossapitosuunnitelmat, asiakkaat pystyvät seuraamaan laitteiden käyttöön ja huoltoon liittyviä tarpeita. Näin esimerkiksi vara- ja kulutusosien vaihtoa on helppo ennakoida. "Metso Metrics on hyvä esimerkki siitä, miten pystymme olemaan asiakkaiden apuna tuotannon digitalisaatioasteen nostamisessa", Campanelli summaa. Lisätietoa Metson verkkosivuilla. |