DAF LF uudistui - keskiössä tehokkuus ja taloudellisuus29.08.2017 17.30
DAF esittelee monta uutta innovaatiota LF –malliin, jotka vahvistavat mallin asemaa kokoluokkansa kärjessä 7,5-19 tonnisissa kuorma-autoissa. Näihin kuuluu uusi 3,8 litrainen PACCAR –moottori ja mahdollisuus valita nopeammat kokonaisvälitykset maksimaalisen polttoainetehokkuuden saavuttamiseksi. Samalla ulkoinen ja sisäinen muotoilu ovat linjassa uusien CF- ja XF –mallien kanssa tuodakseen ‘Pure Excellence’ ajattelumallin koko DAF –mallistoon. Yksi tärkeimmistä innovaatioista on DAF LF –malliin kehitetty täysin uusi 3,8–litrainen PACCAR PX4 –moottori joka saatavilla 7,5 tonniseen LF –malliin kahdella tehotasolla: 115kW/156hv ja 127kW/172hv maksimiväännöllä 500 ja 600 Nm vakuuttavalla kierrosalueella 1200-2000 rpm. DAF tuo tämän uuden moottorin erityisesti kaupunkijakeluun LF:n kevyimpään kokoluokkaan, jossa juuri alle 4 litran iskutilavuus on optimaalinen Entistä paremmat PX5 ja PX7 –moottorit Korkeampiin painoluokkiin DAF tarjoaa suurempia teholuokkia, 4.5-litran PACCAR PX-5 (135 kW/184hv - 157 kW/213hv) ja 6.7-litran PACCAR PX-7 (172 kW/234hv - 239 kW/325hv). Nämä moottorit uudistettiin vuonna 2016 uudella ohjelmistolla ja paremmalla ilmanoton- ja lämmönkäsittelyllä. Tuloksena tästä, molempien moottoreiden maksimivääntö on 5% - 12% aikaisempia korkeampi ja se on käytettävissä 100 – 200 alhaisemmilla kierroksilla. PX-5 ja PX-7 moottoreiden maksimivääntö on nyt 850 Nm (1200 - 1500 rpm) ja 1,200 Nm (1100 - 1700 rpm). PACCAR PX-7 moottorin teho on noussut 8 kW/11hv. Uudet perävälitykset tuovat parhaimman tehokkuuden Uusia taka-akselien välityssuhteita 3.31:1 asti hyödyntäen, moottorinkäyntinopeudet laskevat 150-200 rpm ajonopeuksilla. Yhdistettynä uusiin moottori-innovaatioihin optimaalinen voimansiirtolinja tuo jopa 6% säästön polttoainetaloudessa, samalla kuljettajan mukavuus paranee entisestään äänitason laskiessa. Ensiluokkaista päällirakentajaystävällisyyttä Linjassa DAF Transport Efficiency:n kanssa DAF esittelee parannuksia, jotka edesauttavat päällirakennettavuutta. Nämä käsittävät ‘Body Attachment Modules’ (BAM) -korinkiinnitysmodulit, jotka helpottavat päällirakennusta ja alustan varustelua. Lisäksi nyt löytyvät erityiset valmiudet perälaudallisen umpikorin, säiliön tai kippilavan kiinnitykseen. Uusi ulkoinen muotoilu: Tukeva ja Tyylikäs Uuden LF –mallin ulkoinen muotoilu jatkaa samaa linjaa uusien DAF CF- ja XF –mallien kanssa. Tyylikkäät kromiyksityiskohdat maskissa ja uusi DAF merkki herättävät nyt huomiota. Luokkansa johtava mukavuus kuljettajalle Uuden LF –mallin sisusta on päivitetty lämpimillä ja mukavilla väreillä, jotta kuljettajan työympäristö tuntuisi entistä kotoisammalta. DAF Connect –kalustonhallintajärjestelmä DAF tuo DAF Connectin nyt myös uuteen LF –malliin. Tämä edistyksellinen kalustonhallintajärjestelmä antaa käyttäjälle realiaikaisen tiedon kaluston suoritteesta ja kuljettajien tehokkuudesta. Tieto kaluston sijainnista, polttoaineen kulutuksesta, ajomäärästä, käyttöasteesta ja tyhjäkäynnistä esitetään selkeästi käyttöpaneelissa. Paneeli voidaan yksilöidä jokaisen käyttäjän vaatimusten mukaiseksi. Eritellyt polttoaineraportit saadaan helposti DAF Connect –järjestelmästä, jotka helpottavat nykyisen ja aikaisemman tiedon vertailua kuljettajien ja autojen tehokkuudesta. Live Fleet –ominaisuus antaa kalustopäällikölle ohjelmoitavat työkalut kaluston sijainnin, ajoreittien ja ajoaikojen optimaalliseen suunnitteluun. DAF Connect maksimoi kaluston käyttöajan, alentaa käyttökustannuksia ja parantaa kuljetusten tehokkuutta. Lisäksi DAF Connect helpottaa ajoneuvon ylläpidon suunnittelua ja aikatauluttamista. Vakiovarusteena: AEBS, FCW, ACC ja LDWS DAF LF (alkaen 8 tonnin kokonaispainosta takailmajousituksella) vakiovarusteina on hätäjarrutusjärjestelmä, Advanced Emergency Braking System (AEBS), etutörmäys varoitus, Forward Collision Warning (FCW), mukautuva vakionopeuden säädin, Adaptive Cruise Control (ACC) ja kaistavahtijärjestelmä, Lane Departure Warning System (LDWS). AEBS ja FCW varoittavat ja ehkäisevät etutörmäykset tarvittaessa jarruja käyttämällä. Mukautuva vakionopeuden säädin (ACC) säätää automaattisesti ajonopeuden vastaamaan edellä ajavaa ajoneuvoa, säilyttäen turvavälin edellä ajavaan. Tämä mahdollistaa vakionopeuden säätimen käytön entistä useammin, joka parantaa polttoainetaloutta. Kaistavahtijärjestelmä toimii tuulilasiin asennetulla kameralla. Mikäli ajoneuvo harhautuu kaistaltaan, kuljettajalle annetaan äänimerkki. Kiitos monien uudistusten, uusi DAF LF on vahvistanut paikkansa luokkansa johtavana kuorma-autona. Voimansiirtolinjan optimoinnilla, parannukset päällirakentajaystävällisyyteen, luokkansa johtavat turvallisuusominaisuudet ja uudistettu ulko- ja sisäpuoli tekevät DAF LF –mallista parhaan vaihtoehdon kokoluokassaan. The New DAF LF: Pure Excellence. |