Ajoneuvonkuljetusalukset hyötyvät MacGregorin sähkökäyttöisestä teknologiasta18.02.2013 10.12 Cargoteciin kuuluva MacGregor on saanut tilauksen sähkökäyttöisten ro-ro-laitteiden toimittamisesta kahteen ajoneuvonkuljetusalukseen, jotka rakennetaan Shin-Kurushiman Onishi-telakalla Japanissa. MacGregor toimittaa kuhunkin alukseen perärampin, sivurampin, kuusi sisäramppia, rampin peiteluukun sekä nostettavat autokannet. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2012 viimeisen neljänneksen tilauskantaan. - MacGregorin sähkötoimiset laitteet eivät ole mitään uutta laivateollisuudessa, sanoo Magnus Sjöberg, MacGregor ro-ro-laitteiden myyntijohtaja. - Ratkaisumme ovat luotettavia ja perustuvat teknologian pääsuuntaukseen ja niillä on vankka käyttö- ja toimintahistoriansa. Yksi suurimmista hyödyistä, joita sähkötoimiset ratkaisut tuovat tullessaan, on saastuttamista ja lastin vaurioitumista aiheuttavien hydrauliikkaöljyvuotojen eliminointi. - Lisähyötyä saadaan myös laitteiden helppokäyttöisellä valvonnalla ja huollolla, Magnus Sjöberg jatkaa. - Näiden uusien alusten laitteet on varustettu kosketusnäyttöisellä valvontajärjestelmällä. Tämä järjestelmä parantaa kunkin ohjaustoimilaitteen käyttöönottoa käyttäjäystävällisyytensä ja joustavuutensa ansiosta. Valvontajärjestelmä antaa reaaliaikaista tietoa laitteiden tilasta. Järjestelmää on helppo päivittää tarvittaessa ja se on muiden laivan valvontajärjestelmien kanssa yhteensopiva. Ensimmäiset alukset, joissa on täysin sähkökäyttöiset sisäiset ja ulkoiset ro-ro-laitteet, otettiin käyttöön vuonna 2011. Näihin kuului muun muassa Nissanin ympäristöystävällinen ajoneuvonkuljetusalus, Nichioh Maru, mikä toimitettiin Shin-Kurushiman telakalta. |