Iveco Stralis X-WAY: täysin uusi rakennusalan logistiikan ja kaupunkipalveluiden mallisto

Share |
20.11.2017 8:45

IVECO_StralisX-WAY_38.jpg

Stralis X-WAY on IVECON täysin uusi mallisto, joka on suunniteltu varta vasten ammatti- ja rakennuslogistiikan ajoihin ja jossa tieominaisuudet YHDISTYVÄT TÄYDELLISESTI maasto-ajossa tarvittaviin ominaisuuksiin.

Stralis X-WAY takaa erinomaisen TCO:n, sillä se hyödyntää IVECON parhaita polttoainetehokkuus- ja tieteknologioita, kuten myös patentoitua Hi-SCR-teknologiaa, joka ei vaadi regenerointia.

Stralis X-WAY valtaa uusia alueita kiitos Super Loader -version poikkeuksellisen pienen omamassan. UTAC:in testeissä vain 8 845 kiloa, mistä seurauksena on ajoneuvotyypin suurin hyötykuorma. Se voi kuljettaa jopa 355 kiloa enemmän kantavuutta, kuin paras UTAC-rekisteröity ajoneuvo, mistä vuodessa kertyy jopa 23 500 €:n hyöty.

Ennen näkemätön yhdisteltävyys ja tehtäväkeskeinen suunnittelu ovat luoneet laajan malliston ja mahdollisuuden luoda asiakaskohtaisia ajoneuvoja ilman kompromisseja.

Stralis X-WAY NP, jonka voimanlähteenä on IVECOn johtava maakaasuteknologia, tarjoaa ympäristöetuja yhdistettynä malliston tuomiin hyötykuorma- ja suorituskykyetuihin. Mallistosta on myös hyötyä rakennuslogistiikan alalla kaupungeissa, joissa dieselajoneuvot ovat rajoitettuja ja työmaat tekevät töitä vuorokauden ympäri erilaisten melurajoitusten alaisina.

IVECO lanseerasi Stralis X-WAYn, joka on aivan uusi mallisto varta vasten rakennuslogistiikka- ja kaupunkiajoihin. Siinä yhdistyvät IVECOn parhaat polttoainetehokkuus- ja turvallisuusteknologiat ja sen vahvimpien ajoneuvojen legendaarinen maastokestävyys, jotta aikaan saadaan korkea tuottavuus ja erinomainen TCO.

Stralis X-WAY nostaa panoksia rakennuslogistiikan ja kaupunkikuljetusten alalla kiitos alan suurimman hyötykuorman: Super Loader -versio 8x4-rungolla on kehitetty betoni kuljetuksiin ja painaa vähemmän kuin 8 845 kiloa, jolloin asiakkaan hyötykuorma nousee aivan uusiin lukemiin.

Uudessa mallistossa modulaarinen lähestymistapa on kehitetty huippuunsa. Se tarjoaa valikoiman eri yhdistelmiä, joita voidaan räätälöidä jokaisen tehtävän tarkkojen vaatimusten mukaan ilman kompromisseja. Se on erittäin tärkeä ominaisuus ammattilaisille, sillä heidän keskuudessaan räätälöiminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Myös säädökset ovat erilaiset eri maissa. Erinomaisen muokattavuutensa avulla Stralis X-WAY on täydellinen ratkaisu todella moniin eri tehtäviin aina kevyistä kippiautoista betoniautoihin.

Pierre Lahutte, IVECOn brändijohtaja, sanoo: ”Stralis X-WAY on täydellinen kuorma-auto niille asiakkaille, jotka toimivat rakennuslogistiikan ja kaupunkipalveluiden alalla. Se eroaa muista markkinoilla olevista ajoneuvoista, koska se on suunniteltu varta vasten tälle sektorille. Sen uskomaton muunneltavuus vastaa kaikkien asiakkaitten tehtäviä täydellisesti ilman kompromisseja. Super Loader -version uskomattoman hyvä hyötykuorma todistaa, että tämä ajoneuvo kykenee vastaamaan kaikenlaisiin tehtävävaatimuksiin. Tämä ainutlaatuinen joustavuus yhdistyy uskomattoman hyvään TCO:n kiitos edistyneen teknologian, jonka esittelimme aikanaan TCO2-esitaistelijassamme, Stralis XP:ssä, sekä muihin mahtaviin ominaisuuksiin, kuten Hi-traction-järjestelmään, joka on tarkoitettu maastoon.”

Alan paras hyötykuorma

Tehtävät, joissa omapaino on avainasemassa, kuten esimerkiksi betoniautojen kanssa, asiakkaan tuotto riippuu kuorma-auton hyötykuormasta. Tässä tilanteessa kuorma-auton omamassa on erityisen tärkeä. Stralis X-WAY korottaa panoksia Super Loader -versiollaan, joka on tehty juuri betonin kuljetuksia ajatellen ja jolla on alan paras hyötykuormalukema. Ajoneuvo on testattu itsenäisen sertifiointitahon, UTAC, toimesta. Testi tehtiin 8x4 alustalla. Käytössä oli luokkansa parhaat 9-litran ja 400 hv:n moottorit. Näissä olosuhteissa ajoneuvon omamassaksi saatiin 8 845 kiloa.

Luokkansa paras omamassa saavutettiin useiden suunnittelu toteutuksien avulla, kuten mekaanisen takajousituksen uusimisella, rungon arkkitehtuurilla, rungon poikkipalkkien optimoinnilla, 400 hv:n IVECO Cursor 9 -moottorilla, uusilla yksi- ja kaksilehtisillä jousilla, 800 Nm:n PTO:lla ulosotolla ilman kytkintä ja lisävarusteena saatavilla olevilla alumiinivanteilla ja ilmatankeilla. Tuloksena syntyi vankka ajoneuvo, johon asiakkaamme voivat luottaa, kun heidän on ajettava rakennustyömailla rakennuslogistiikan ja kaupunkipalveluiden vaatimien suurien hyötykuormien kanssa ja pystyttävä samalla pitämään kiinni erinomaisesta polttoainetehokkuudesta, turvallisuudesta ja mukavuudesta ajon aikana.

Kustannustehokas

Stralis X-WAY yhdistää IVECOn kaikkein edistyneimmät ominaisuudet erilaisia käyttötarpeita varten sekä polttoaineenkulutusta todistetusti jopa 11,2 % pienentävät teknologiat Stralis XP:ssä, minkä on vahvistanut johtava tekninen palvelukeskus TÜV SÜD. Täysin uusittu voimansiirto nostaa suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden aivan uudelle tasolle. Patentoitu Hi-SCR-jälkikäsittelyjärjestelmä saavuttaa jopa 97 %:n vähennyksen NOx-päästöissä, mikä on markkinoiden paras saavutus. Sitä ei tarvitse regeneroida, mikä pienentää huoltokustannuksia ja maksimoi ajoneuvon ajoajan. Siinä on luokkansa paras automaattinen Hi-Tronix-vaihteisto, joka on saatavilla 12- ja 16 -vaihteisena. Sähkölaitteiden HI-MUX-suunnittelu tekee kaikista polttoainesäästöistä ja turvallisuusominaisuuksista mahdollisia. Näihin kuuluu muun muassa viimeisintä teknologiaa oleva HI-CRUISE-järjestelmä, joka sisältää esimerkiksi seuraavat ajoaputoiminnot: eco-roll, ennakoiva vaihteenvaihto ja ennakoiva vakionopeudensäätö. Mukana ovat myös Älykkäät lisälaitteet, jotka minimoivat polttoaineenkulutuksen kaikissa tilanteissa. Muut ominaisuudet, kuten levyjarrut, auttavat laskemaan TCO:ta entisestään.

IVECO_StralisX-WAY_13.jpg

Laaja mallivalikoima

X-Way mallistosta löytyy sekä 2- että 4-akselisia malleja sekä 8x4 tridem -malli, rekkavetureita ja alusta malleja ja jossa on laaja valikoima eri moottoreita, vaihteistoja ja multipower voimanottoja, kuten uusi Sandwich voimanotto, josta saadaan jopa 2 450 Nm:n vääntömomentti. Kolme moottoria (Cursor 9, Cursor 11, joka on uusi 6x4- ja 8x4-versioissa, ja Cursor 13) ja kolme vaihteistoa (manuaali, Allison automaatti -vaihteisto ja automatisoitu ZF Hi-Tronix -vaihteisto 12- tai 16-nopeuksisena) tarjoavat monia eri mahdollisuuksia.

Stralis X-WAY on saatavilla kolmena eri ajoneuvo variaationa, jotka täyttävät asiakkaiden kaikki vaatimukset. Kokoonpano riippuu siitä, minkä verran ajoneuvo tulee viettämään maasto-oloissa: On -verisossa löytyvät kaikki tieominaisuudet, paras näkyvyys ja ohjaamoon pääsy (saatavissa myös moniakselisina versioina), Off -versio taas tuo mukanaan erinomaiseen liikkuvuuteen tarvittavat ominaisuudet, jotka vaaditaan maastosäädöksissä. On+ on kaikkein toimivin yhdistelmä tie- ja maasto-ominaisuuksista.

Voimaa ja pitoa

Stralis X-WAYssa yhdistyvät kehittyneet tieteknologiat ja legendaarinen IVECOn maastoajoneuvojen runko, josta on tullut alalla kestävyyden standardi. Ajoneuvo suoriutuu

helposti myös tehtäviensä maasto-osuuksista kiitos uusien omaisuuksien, kutenhydrostaattisen HI-TRACTION-voimansiirron eli etuveto, jonka avulla saadaan hydraulisesti tarvittaessa lisää pitoa etupyöriin ja joka parantaa ajoneuvon vakautta ja kuljettajan turvallisuutta vaikeissa maasto-olosuhteissa.

Mukavuus huipussaan

Stralis X-WAYn modulaarinen suunnittelu koskee myös ohjaamoa. Asiakas voi siis valita tehtäväänsä ja tien päällä vietettävään aikaan parhaiten soveltuvan ohjaamon: AD ohjaamo, jossa on lyhyt ohjaamo matalalla katolla, AT ohjaamo, jossa voi nukkua ja jossa on matala tai keskikorkea katolla tai parasta mukavuutta varten Hi-Wayn sleeper cab AS -ohjaamo, joka voitti Vuoden kuorma-auto -palkinnon vuonna 2013 ja joka on suunniteltu kuljettajaa ajatellen pitkille matkoille. Kuljettajat voivat nauttia mukavista oloista ja turvallisuudesta niin pitkillä matkoilla kuin lyhyemmillä maasto-osuuksilla, kun he hakevat tai toimittavat kuormia kohteista.

Polttoainetaloudelliset renkaan

Uusi Stralis X-WAY on saatavilla MICHELIN X® WORKS™ -renkailla, jotka on suunniteltu rakennustyömaakuljetuksiin. Rengaskoot 315/80 R 22,5 ja 13 R 22,5 ohjaaville- ja vetäville akseleille ovat alhaisen vierintävastuksen renkaita (ECE/R117 luokka C, vierintävastus). MICHELIN X® WORKS™ -renkaat auttavat toimijoita pienentämään polttoaineenkulutusta verrattuna aikaisempiin MICHELIN X® WORKS™ XZY -renkaisiin (ECE/R117, luokka D, vierintävastus) ilman kompromisseja koskien suorituskykyyn liittyviä asioita, kuten kestävyyttä, turvallisuutta ja uudelleenpinnoitusta.

Alkaen vuoden 2018 ensimmäisestä neljänneksestä Stralis X-WAY on saatavilla aivan uusien MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ -renkaiden kanssa. Ne on suunniteltu kuljetusalaa varten ja ne sopivat moniin eri tehtäviin. Uusien renkaiden myötä tarjolla on markkinoiden alhaisin polttoaineenkulutus ja pienimmät CO2-päästöt ilman minkäänlaisia kompromisseja niiden suorituskyvyn, kuten kestävyyden, turvallisuuden, suhteen.

14.12.2017 14:00ICS - täydellistä hallintaa uuden sukupolven ohjausjärjestelmällä
14.12.2017 10:00LUE TÄSTÄ! Uusi jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 156 sivua kone- ja kuljetusalan asiaa
13.12.2017 11:22Engcon jälleen suurin - liikevaihto lähes kaksi kertaa suurempi kuin lähimmällä kilpailijalla
13.12.2017 10:40RL-Trans kovassa kasvuvauhdissa
13.12.2017 10:00Sisu Auton huoltoverkosto laajenee Pohjois-Pohjanmaalle
12.12.2017 13:50Harley-Davidsonit jatkossa myös Pohjois-Espoosta
12.12.2017 13:22Yrittäjälle tuomio luvattomasta maa-ainesten otosta
11.12.2017 12:00Siltasairaalan pohjarakennusurakka Destialle
10.12.2017 9:00Myynnissä viimeinen Hitachin vitossarjan suora-aisainen ZW180PL-5
09.12.2017 9:00Elinkeinoelämän selvitys: Infrainvestoinneissa huomioitava myös kuljetettavat eurot

Siirry arkistoon »