Avant R20 -kuormaaja on arvostettu jäsen huippuratsastajan tiimissä

Share |
01.01.2018 9:00

avant_gwendolen_fer_web_1.jpg

Gwendolen Fer on ranskalainen kenttäratsastaja, joka aloitti kenttäratsastuksen poneilla jo 8-vuotiaana. Siitä lähtien ammattilainen on saavuttanut paljon: Gwendolen on ensimmäinen kenttäratsastajanainen, joka on valittu Euroopan mestaruuskisoihin sitten vuoden 2001 sekä ensimmäinen ranskalainen nainen, joka on voittanut kolmen tähden kisat.

Vuonna 2016 Gwendolen esivalittiin olympialaisiin ja hän voitti CIC***-kisat (Paris/Jardy). Vuonna 2017 Gwendolen valittiin jälleen osallistumaan Ranskan maajoukkueen kanssa EM-kisoihin Puolaan, ja samana vuonna hänestä tuli Ranskan ensimmäinen naispuolinen CCI****-kisan voittaja Ranskan Paussa käydyissä kisoissa.

Gwendolen osallistuu tärkeimpiin kenttäratsastuksen arvokisoihin niin Ranskassa kuin kansainvälisestikin neljän vahvan hevosen kanssa: TraumprinzRomantic LoveCurt Cobain ja Vivaldy.

Gwendolen johtaa perheensä Ecurie des Houarn ‑ratsastustallia, joka sijaitsee Toulousen lähellä Lounais-Ranskassa. Hänen tiimiinsä kuuluu 3–5 henkilöä: yksi kilpahevosten hoitoon keskittynyt apulainen sekä kaksi talliapulaista tai/ja opettajaa. Tallissa on enimmillään 45 hevosta.

avant_gwendolen_fer_web_2.jpgTarve monipuoliselle koneelle

Koska Gwendolenin tallilla riittää fyysistä työtä, todettiin myös tarve monipuoliselle koneelle. Gwendolenin ystävällä oli Avant R20 -kuormaaja, jota hän sai testata – ja kone vakuutti hänet välittömästi. Gwendolen ja hänen tiiminsä olivat aikaisemmin nähneet ja testanneet useita eri koneita, mutta R20 oli niistä voimakkain, monipuolisin ja kaikin puolin paras vaihtoehto. Avantia käytetään tallilla hyvin erilaisissa tehtävissä, kuten karsinoiden siivoamisessa ja hevosen ruoan kantamisessa.

Tallitiimin uusin jäsen Avant R20 otettiin käyttöön vajaa vuosi sitten, ja Gwendolenin mielestä se on ehdottomasti paras ja monikäyttöisin kone hänen tallillaan. Aikaisemmin tallilla käytettiin Manitoun ja Bobcatin koneita. ”Yhdellä R20:lla pystymme nyt korvaamaan useamman koneen”, Gwendolen toteaa ja jatkaa: ”Avant R20 -kuormaajaa on erittäin helppo käyttää, ja luvan saaneet voivatkin käyttää sitä varsin vähäisellä opettelulla. Tallipäällikkönä on helpottavaa tietää, että työntekijöiden käyttämä kone on turvallinen.”

Kompaktit mittasuhteet mahdollistavat työskentelyn myös ahtaissa tiloissa

Laajan työlaitevalikoimansa ansiosta Avant-kuormaajaa voidaan käyttää hyvin erilaisissa töissä. Gwendolenin tallilla on käytössä jo useampi työlaite: useita kauhoja (esim. nelitoimikauha), paalihaarukka, minikaivuri ja harjapalkki. Myös kantoporan hankinta on suunnitelmissa. Työlaitteen vaihtaminen on nopeaa ja helppoa, mikä myös osaltaan mahdollistaa monen eri työn tekemisen vaivattomasti saman päivän aikana.

250 käyttötunnin jälkeen Gwendolen toteaa, että Avant R20 on todellakin ollut kannattava hankinta. ”R20 on ehdottomasti markkinoiden paras kuormaaja, joka on tällä hetkellä saatavilla hevostalleille. Kompaktit mittasuhteet ovat yksi koneen merkittävimmistä eduista. Ne mahdollistavat kääntymisen ahtaissa talleissa, joissa pystymme nyt työskentelemään yhtä tehokkaasti kuin isommissakin tiloissa. Kuljettaja istuu kuormaajan takarungossa, mikä on osaltaan koneen erottava tekijä ja mahdollistaa meille samanaikaisesti sekä tehokkaan että turvallisen työskentelyn. R20 on luultavasti ainoa kone markkinoilla, joka mahdollistaa näin monenlaisten töiden tekemisen tallilla.”

20.02.2019 17:00Pyhäjärvellä monipuoliset mahdollisuudet kiertotalouskentässä
20.02.2019 14:12Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan
19.02.2019 19:11Yrjö Raunisto: Miten tehdä Suomesta jälleen maanrakennuskoneiden valmistuksen kärkimaa?
19.02.2019 10:01Tukes: Lujuuslajitellussa rakennepuutavarassa puutteita
18.02.2019 20:00Kehittynyttä mittausteknologiaa louhinta- ja kaivoskäyttöön
17.02.2019 18:55Maanrakennus Seppo Formisto Oy:n Kobelco SK270SRLC-5: Tyylikäs viimeistä piirtoa myöten
17.02.2019 15:33Konepäivät Matekon uudessa Oulun toimipisteessä ensi lauantaina 23.2.
17.02.2019 9:11Rakennuskustannukset nousivat tammikuussa 1,9 prosenttia vuodentakaisesta
16.02.2019 11:11Hitachi-konekiertue ensi viikolla 18.-22.2. - katso tästä paikkunnat ja lähde koeajolle!
15.02.2019 19:01Doofor kallioporakoneita esillä Münchenissä - tervetuloa tutustumaan osastolle C2.205

Siirry arkistoon »