Uuden sukupolven rengasteknologiaa Continentanilta pyöräkuormaajakäyttöön

Share |
27.04.2019 18:11

conti1.jpg

Rengasvalmistaja Continental on esitellyt uuden sukupolven renkaat maansiirtoalan tarpeisiin. Uusi Conti CrossTrac -rengasmallisto nostaa sekä maastossa että maanteillä liikkuvien kuorma-autojen renkaiden ominaisuudet aivan uudelle tasolle. Ja Continental tulee nyt vahvasti mukaan myös maansiirtokoneiden rengastoimittajaksi uusilla ContiEarth -sarjan renkailla, joita löytyy vaativiin pyöräkuormaaja-, dumpperi- ja kiviautokäyttöihin.

(kuva yllä: Continental tulee nyt vahvasti mukaan myös maansiirtokoneiden rengastoimittajaksi uusilla ContiEarth -sarjan renkailla, joita löytyy vaativiin pyöräkuormaaja-, dumpperi- ja kiviautokäyttöihin.)

Continental on kehittänyt ContiEarth -sarjan maastorenkaat vastaamaan nykyaikaisten tehokkaiden työkoneiden vaatimuksia. 

ContiEarth -valikoimaan kuuluu kaksi tuotesarjaa: EM-Master ja RDT-Master -renkaat. Pyöräkuormaaja- ja dumpperikäyttöön tarkoitettuja EM-Master -renkaita on saatavana kahtena versiona, joissa on erilainen kuviointi: E3/L3 -versio tarjoaa hyvän itsepuhdistuksen, pidon ja ohjattavuuden pehmeässä ja mutaisessa maastossa ja E4/L4 -versio tarjoaa hyvän rungon suojauksen, viiltokestävyyden, pidon ja tasaisen ajon kovilla ja kivisillä pinnoilla. RDT-Master -rengas on suunniteltu jäykille kiviautoille ja se tarjoaa erinomaisen vakauden, kestävyyden ja hyvän pidon myös suurilla nopeuksilla ja pitkillä matkoilla.

conti3.jpg(kuva: EM-Master E4/L4 -rengas tarjoaa hyvän rungon suojauksen, viiltokestävyyden, pidon ja tasaisen ajon kovilla ja kivisillä pinnoilla.)

Älykkäisiin EM-Master ja RDT-Master -renkaisiin on asennettu tehtaalla rengasanturit, jotka ovat valmiit rengaspaineiden valvontajärjestelmien ContiPressureCheck ja ContiConnect käyttöön. 

- Continental on tullut vahvasti mukaan maarakennuskoneiden rengasmarkkinoille edistyksellisellä premium-renkaiden mallistolla - hinnoittelun ollessa silti erittäin kilpailukykyinen. Meidän tavoitteena onkin tarjota edullisin käyttötuntihinta maarakennuskoneiden renkaille, kun tarkastellaan niiden koko elinkaarta, sanoo Continental Rengas Oy:n teollisuus- ja työkonerenkaiden myyntipäällikkö Petri Enges

conti2.jpg

(kuva: Suomen ensimmäiset ContiEarth EM-Master E4/L4 -renkaat koossa 26.5R25 asennettiin tammikuun 2018 lopulla loimaalaisen Maanrakennusliike Pauli Peiponen Oy:n Hyundai HL770-7A -pyöräkuormaajaan.)

Myynti lähtenyt hyvin käyntiin 

Uusien ContiEarth -työkonerengasmalliston myynti on lähtenyt globaalisti hyvin käyntiin alkuvuodesta 2018 tapahtuneen lanseerauksen jälkeen. 

- Toki meidän pitää tehdä paljon töitä yhdessä jälleenmyyjiemme kanssa ja tuoda asiakkaiden tietoisuuteen se että Continentalilta löytyy nyt huipputuotteet myös maansiirtokoneisiin. Olemme toimittaneet asiakkaille mukavaa tahtia EM-Master -malleja pyöräkuormaajiin ja myös RDT-Master -kiviautorenkaita on jo käytössä Suomessa, kommentoi Enges.

conti4.jpg(kuva: EM-Master -renkaiden pintakuvio antaa hyvän pidon, mikä on tärkeää esimerkiksi kivimateriaalin korkeisiin kasoihin ajettaessa. Nousu on usein jyrkkä ja liukas.)

Eniten Suomeen on tähän mennessä myyty EM-Master E4/L4 -mallia pyöräkuormaajakäyttöön; se soveltuu lisäksi myös niveldumppereihin. 

- Kyseessä on täysin uusi rengasmalli missä käytetään viillon kestävää kumilaatua ja runkorakenne on erittäin vahva, mahdollistaen uudelleen pinnoittamisen. Pintakuvio antaa hyvän pidon ja silti rengas on mukava ajaa kovemmallakin vauhdilla. Rungon ja pintakuvion hyvä yhdistelmä tekee ajamisesta stabiilia myös tärinöiden ollessa minimaalisia. Uudet ContiEarth -renkaat ovat ns. täysimittaisia eli ne ovat mittamäärityksen leveystoleranssin yläpäässä, mikä antaa omalta osaltaan lisää käyttötunteja maksimaalisen kumimäärän ansiosta, Enges kertoo. 

conti5.jpg

(kuva: Maanrakennusliike Pauli Peiponen Oy:n toimitusjohtaja Petri Peiponen (oik.), KA-Rengas Oy:n myyjä Raimo Maunula ja Continental Rengas Oy:n myyntipäällikkö Petri Enges kävivät Mellilän kiviainesalueella tutkimassa miten uudet EM-Master -pyöräkonerenkaat ovat toimineet Hyundai HL770-7A -koneessa.)

Ensimmäiset EM-Masterit Loimaalle 

Suomen ensimmäiset ContiEarth EM-Master E4/L4 -renkaat koossa 26.5R25 asennettiin tammikuun 2018 lopulla loimaalaisen Maanrakennusliike Pauli Peiponen Oy:n Hyundai HL770-7A -pyöräkuormaajaan. 

- Syksyllä 2017 Maxpo-näyttelyssä Hyvinkäällä sain kuulla Continentalin osastolla, että heiltä on tulossa pyöräkuormaajiin uudet rengasmallit. Continentalilla on vahva brändi ja se tunnetaan autopuolella laaturenkaistaan joten tein kaupat uusista EM-Mastereista KA-Rengas Oy:n Raimo Maunulan kanssa. KA-Rengas toimii naapuripitäjässä Koski TL:ssä ja olemme tehneet hyvää yhteistyötä rengasasioissa jo vuosikymmeniä, kehuu Maanrakennusliike Pauli Peiponen Oy:n toimitusjohtaja Petri Peiponen

Maanrakennusliike Pauli Peiponen Oy tekee alue- ja infrarakentamisen lisäksi erilaisia kunnallistekniikan projekteja sekä murskaa kiviainekset ja kuljettaa ne perille asiakkaiden kohteisiin. Kiviainesalue sijaitsee Mellillässä ja soranottoalueet Virttaalla ja Oripäässä. 

- Isämme Pauli Peiponen perusti yrityksen yhden miehen voimin vuonna 1971 ja siitä toiminta on kehittynyt sekä laajentunut nykyiseen muotoonsa vuosikymmenten varrella. Minä ja mukana yrityksessä oleva veljeni Pasi kasvoimme koneiden parissa joten ammatinvalinta oli itsestäänselvyys, toteaa Petri Peiponen. 

Maanrakennusliike Pauli Peiposen toiminta on pysynyt perustamisesta asti ”omissa käsissä”, joten jokainen yrityksen osa-alue on varmatoimista ja luotettavaa. 

- Tällä hetkellä yrityksessä työskentelee aikakaudesta ja tilauksista riippuen viitisentoista työntekijää; välillä meitä on ollut kolmisenkymmentäkin. Työsuhteet ovat olleet pitkiä ja eräskin edelleen töissä käyvä kuljettaja on ollut palveluksessamme vuodesta 1977. Konekantaa on paljon eli kaivukoneita, pyöräkuormaajia, höyliä, jyriä, murskia, seuloja jne. sekä myös erilaista kuljetuskalustoa millä kulkee maa-ainekset työkoneet ym. luettelee Peiponen. 

conti6.jpg

(kuva: Continental Renkaan Petri Enges mittasi kulutuspinnan ja totesi että kuluminen on ollut vähäistä suhteessa ajotunteihin ja olosuhteisiin. Renkaat olivat myös kuluneet tasaisesti joka koneen kulmassa.)

Hyundai -pyöräakuormaajaan valitut uudet ContiEarth EM-Master E4/L4 -renkaat ovat vakuuttaneet Peiposen alusta saakka: 

- Kuljettajat kehuvat että EM-Masterit ovat hyvät ajaa ja pitoa löytyy. Renkailla on työskennelty nyt kymmenen kuukauden aikana pääasiassa lastaushommissa ja murskan altakannossa - talven liukkailla puskettiin hiekoitetun jään päällä jäiseen louhekasaan missä kulutuspinnat ovat kovilla. Äsken kun Continentalin Petri Enges teki mittauksia todettiin että alkuperäisestä 50 mm paksusta kulutuspinnasta on lähtenyt viitisen milliä ajotuntimäärän ollessa noin 450. Renkaat ovat kuluneet erittäin tasaisesti ja kulumisen edetessä tuntisuoritus vain paranee kun massa ja sitä kautta lämmöt pienenevät. Jos ei haaveria satu niin eiköhän näillä mennä useita tuhansia tunteja ja sitten jos rungot on ehjänä niin renkaille koittaa uusi elämä pinnoitettuna, sanoo Peiponen.

conti8.jpg

(kuva: Huhtikuussa 2018 Continental Renkaan Petri Enges esitteli Malagassa suomalaisille urakoitsijoille ja lehdistölle myös uutta RDT-Master -rengasta, mikä on suunniteltu jäykille kiviautoille ja se tarjoaa erinomaisen vakauden, kestävyyden ja hyvän pidon myös suurilla nopeuksilla ja pitkillä matkoilla.)

conti9.jpg

(kuva: Continental on tunnetusti vahva kuorma-autojen ja perävaunujen rengastoimittaja. Uusi Conti CrossTrac -rengasmallisto nostaa sekä maastossa että maanteillä liikkuvien kuorma-autojen renkaiden ominaisuudet aivan uudelle tasolle; suunniteltu erityisesti maansiirtoajoon.)

18.05.2019 13:33Rakennuskustannukset nousivat huhtikuussa 1,7 prosenttia vuodentakaisesta
17.05.2019 15:45Saattoautojen käyttö vakiintumassa päällystystyömaiden turvallisessa ohittamisessa
16.05.2019 18:01Metallinjalostajat ry:n toimitusjohtaja Kimmo Järvinen: Päästökauppakompensaatio tärkeä viennille ja ilmastolle
16.05.2019 10:42INFRA ry: Yötyö on työturvallisuusriski asfalttitöissäkin
15.05.2019 9:23DAF johtaja PACCAR:in pääjohtajaksi
14.05.2019 12:22Mählers tuo markkinoille tehokkaan harjatelan kuorma-autoihin ja pyöräkuormaajiin
13.05.2019 14:10Kainuun Soran Lokotrack-päivitys toi lisää tehoa ja toimintavarmuutta
12.05.2019 12:11Uutta näyttöteknologiaa koneohjaukseen Novatronilta
11.05.2019 17:11Kuljetus-Logistiikka 2019 -tapahtumassa vieraili yhteensä 15 474 kävijää
10.05.2019 11:11Volvo CE ja Trimble kehittävät 3D-päivityksen kaivukoneen Dig Assist -ohjausjärjestelmään

Siirry arkistoon »