Urakointiin tarkoitettu Nokian Hakkapeliitta TRI -rengasperhe laajenee

21.08.2019 10:00

Nokian_TRI.jpg

Vuonna 2014 esitelty Nokian Hakkapeliitta TRI -rengas nousi nopeasti monien urakoitsijoiden ja konevalmistajien ykkösvalinnaksi urakointi- ja ensiasennusrenkaana. Sen ominaisuudet tehostavat katujen ja asuinalueiden lumenpoistoa ja muuta talviurakointia, eikä muidenkaan vuodenaikojen ominaisuuksista ole tingitty. Vuosien varrella renkaan kokovalikoima on kasvanut kattamaan traktorien lisäksi myös kompaktit työkoneet. Nyt tarjolla on uusia kokoja, joilla Nokian Hakkapeliitta TRI -renkaiden käyttöalue laajenee entisestään.

Ympäri vuoden toimivaa urakointirengasta ei ole helppo tehdä, varsinkaan Suomen lumisiin talviin. Erikoisrenkaiden edelläkävijänä Nokian Renkaat kehitti kuorma-auton talvirenkaan jo 1930-luvulla. On siis luontevaa, että M+S-palakuvioinen, tehokkaasti lamelloitu Nokian Hakkapeliitta TRI ympärivuotisine erikoiskumiseoksineen ja esimerkittyine nastan paikkoineen kehitettiin juuri täällä.

“Oli haasteellista kehittää paras talvisuorituskyky kesäkäytön kestävyydestä tinkimättä”, kertoo Nokian Renkaiden tuotepäällikkö Tero Saari. ”Nokian Hakkapeliitta TRI -rengas toimii erinomaisesti maantiekäytössä, mistä on selkeää etua monipuolisessa urakoinnissa. Itse asiassa samat ominaisuudet, jotka parantavat talvipitoa, parantavat myös pitoa pehmeässä maastossa ja monilla muilla pinnoilla.”

Ennätykset on tehty rikottaviksi

“Yhteistyössä traktorivalmistaja Valtran kanssa olemme rikkoneet peräti kaksi maailmanennätystä Nokian Hakkapeliitta TRI -renkailla”, Tero Saari kertoo. ”Maailman nopein traktori lumella ja jäällä, 130,165 km/h vuonna 2015, sekä nopein lumen auraus kuskittomalla traktorilla, 73,171 km/h vuonna 2018”.

Ennätysten rikkominen ei kuitenkaan ole mikään itseisarvo, vaan kokeiluissa on taustalla suurempi merkitys. ”Tämän päivän urakoinnissa työvälineiden nopeus ja vakaus ovat välttämättömiä ominaisuuksia”, Saari kertoo. ”Ja aivan varmasti näemme lähitulevaisuudessa ainakin suljettujen alueiden automatisoitua talvikunnossapitoa.”

Kokoja joustaviin tarpeisiin 

Ammattikäytössä joustavuus on avainasia. Uuden koot täydentävät Nokian Hakkapeliitta TRI -sarjaa niin, että yhä useampaan traktoriin, traktorikaivinkoneeseen ja kompakteihin työkoneisiin kuten pienkuormaajiin löytyy sopiva rengas. Nokian Hakkapeliitta TRI -rengasta saa nyt seuraavissa koissa:

Uudet koot:

340/80R18
400/60R18
360/80R20
400/70R20
460/70R24
500/70R24
540/70R24
600/70R34

Muut koot:

360/80R24
400/80R24
420/65R24
440/80R24
400/80R28
440/80R28
540/65R30
440/80R34
480/80R34
480/80R38
540/80R38
650/65R42

15.09.2019 11:00Rakennuskustannukset nousivat elokuussa 0,9 prosenttia vuodentakaisesta
14.09.2019 9:22Matekon Pirkanmaan myynti vahvistuu - uusi aluemyyntipäällikkö Pekka Vuorivirta
13.09.2019 17:11Doosan ja Engcon panostavat yhdessä Eurooppaan
13.09.2019 12:11Metson seulauutuus yhdistää erinomaisen kapasiteetin ja markkinoiden laajimman seulaverkkovalikoiman
12.09.2019 16:01Rinta-Jouppi Machinella Konepäivät ja uusien toimitilojen avajaiset 27.-28.9. Seinäjoella
12.09.2019 11:11Malminetsinnän vastuullisuusjärjestelmän kehitystyö etenee
11.09.2019 11:11Viisi tapaa parantaa kaivukoneen polttonestetehokkuutta
10.09.2019 15:44Engcon kasvattaa liikevaihtoaan yhdeksättä peräkkäistä vuotta
10.09.2019 14:01Rototilt laajentaa työlaitevalikoimaansa tehokkaalla asfalttileikkurilla
10.09.2019 9:11Asfalttityöntekijät ovat huolissaan ylinopeuksien aiheuttamasta turvallisuusriskistä päällystystyömailla

Siirry arkistoon »