Engcon käynnistää mittavan lähettiläsohjelman - tavoitteena korkeampi asiakastyytyväisyys

11.02.2020 11:33

Vuodesta 2017 alkaen Engconin lähettiläät ovat ottaneet yhteyttä yli 40 000 loppuasiakkaaseen ympäri maailman. Lähettiläiden tehtävänä on luoda selkeämpi kuva loppuasiakkaiden haasteista ja siitä, minkälaisia varusteita he tarvitsevat toimeksiannoista suoriutumiseen, sekä kertoa Engconin tuotevalikoimasta. Lopputuloksena ovat erittäin tyytyväiset loppuasiakkaat ja jälleenmyyjät, jotka saavat kaivukoneisiin juuri heidän tarpeisiinsa sopivat varusteet.

Engcon on vuosien varrella rakentunut ja kasvanut vuoropuhelussa loppuasiakkaiden kanssa, ja yrityksen menestys on juuri tämän vuorovaikutuksen ansiota. Vuonna 2017 Engcon perusti henkilöstöryhmän, jota kutsutaan nimellä lähettiläät. He työskentelevät yhdessä markkinointi- ja myyntiosaston kanssa markkinoilla loppuasiakkaisiin keskittyen. Lähettiläiden tehtävänä on ottaa yhteyttä loppuasiakkaisiin ja keskustella heidän kanssaan siitä, mitä koneita he käyttävät, mitä töitä he suorittavat ja miten hyvin he tuntevat Engconin tuotevalikoiman.

– Loppuasiakkaamme ovat meille erittäin tärkeitä, ja olemme vakuuttuneita siitä, että käymällä heidän kanssaan hyvää vuoropuhelua Engconista tulee entistä parempi tuotetoimittaja. Teimme äskettäin vuoden 20 000:nnen asiakasyhteydenoton (lue 2019), ja toimintansa alusta lukien lähettiläämme ovat keskustelleet yli 40 000 loppuasiakkaan kanssa, sanoo André Nordström, Engconin lähettiläsohjelman päällikkö.

Tavoitteena on käyttää lähettiläitä tulevaisuudessa kaikilla markkina-alueilla, joilla Engcon toimii ja että lähettiläät työskentelevät yhteistyössä paikallisen myyntiosaston kanssa loppuasiakkaiden toiveiden selvittämiseksi.

– Kun loppuasiakas on päättänyt, minkä tyyppisen varusteen hän meiltä haluaisi, otamme yhteyttä hänen valitsemaansa jälleenmyyjään ja huolehdimme siitä, että kaikki sujuu sovitusti, André Nordström jatkaa.

Suoraan asiakkaiden kanssa käytävät keskustelut ovat tärkeä täydennys digitaaliseen läsnäoloon

– Kaivukoneenkuljettajana toimiminen on elämäntapa. Monet varttuvat aikuisiksi kaivukoneen lähellä ja alkavat ajaa sillä, usein isänsä jalanjäljissä, jo hyvin nuorella iällä. Useimmat kaivukoneenkuljettajat suhtautuvat intohimoisesti työhönsä ja haluavat kehittyä siinä yhä paremmiksi. Siksi he usein etsivät älykkäitä työvälineitä tai tekniikoita, joilla he voivat kehittää ammattitaitoaan, André Nordström sanoo.

Engconilla on sosiaalisissa medioissa yli 140 000 seuraajaa ympäri maailman. Lähettiläät ovat silti Engconille tärkeä markkinointipanostus. Vuoden 2019 joulukuussa työnsä aloittivat jälleen kolme uutta lähettilästä: yksi Ruotsissa, yksi Alankomaissa ja yksi Isossa-Britanniassa.

– Aikana, jolloin yhä useammat palvelut ja tuotteet digitalisoituvat, on tavallaan uraauurtavaa, että yrityksessä on työntekijöitä, joiden tehtävänä on olla ainoastaan suoraan yhteydessä loppuasiakkaisiin. Olemme tästä erittäin ylpeitä, ja tiedämme, että se tekee meistä paremman tuotetoimittajan, André Nordström toteaa lopuksi.

Lähettiläsohjelmassa työskentelee tällä hetkellä yhteensä 15 lähettilästä, joiden ensisijaisena tehtävänä on käydä vuoropuhelua loppuasiakkaiden kanssa eri puolilla maailmaa. 

26.02.2020 14:44Cramo kehittää palveluita ja toimintaa asiakkaan lähtökohdista
26.02.2020 14:00Outokummun vuosikertomus 2019 on julkaistu
26.02.2020 12:00Metson vuosikertomus 2019 julkistettu
25.02.2020 10:11Team Engcon osallistuu Vasaloppet hiihtoon
24.02.2020 13:55Cramo tuo tehokkuutta rakentamiseen - yhdellä silmäyksellä kokonaiskuva työmaasuunnitelmasta
24.02.2020 12:30Nimitysuutisia: Janne Salomäestä Rotator Oy:n markkinointipäällikkö
24.02.2020 8:12Infra-alalla käytetään tulevaisuudessa uutta laskentapalvelua - Väylä kutsuu suunnittelijat mukaan kehitystyöhön
23.02.2020 12:00Kaivosalan ammattitutkinnon perusteiden muutos
22.02.2020TAMKin lehtori Eero Nippala palkittiin maarakennusalan yhteistyön edistäjänä
21.02.2020 11:00Suomalaiset Cobra seulakauhat esillä Conexpossa Las Vegasissa 10.-14.3.2020

Siirry arkistoon »