Volvo Trucksin vahva ote Suomen kuorma-automarkkinasta jatkui - Volvolla ennätyksellinen 40 % markkinaosuus 201314.01.2014 8.40
Volvo Trucksin vahva ote Suomen kuorma-automarkkinasta näkyi selkeänä markkina- johtajuutena vuonna 2013. Volvon myynnin kasvu oli lähes 30 %, kun vastaavasti kokonaismarkkina kasvoi 12 %. Volvon markkinaosuus oli historian paras eli 40 %. Uudistettu Volvo mallisto sekä maanlaajuinen ja ammattitaitoinen huoltoverkosto varmistaa asiakkaan kuorma-auton maksimaalisen käyttöasteen. Alan edelläkävijänä malliston uudet innovaatiot ja tekniset ratkaisut sekä kattavat palvelutuotteet hyödyttävät selkeästi suomalaista kuljetusyrittäjää. Volvo Trucks - Vahvempi kuin koskaan Volvo saavutti vuoden 2013 markkinajohtajuuden. Painoluokassa yli 10t markkinaosuus oli 38,5 % ja yli 16t 39,7%. Kokonaispainoiltaan yli 26 tonnia markkinaosuus on korkea: 41,3 %. Puukuljetuksissa markkinaosuus on 45,9 % ja maansiirtosegmentissä 34,9%. Rekanvetäjissä Volvon markkinaosuus kasvoi huomattavasti päätyen 44,6%. Volvon menestyminen näkyy erityisesti 4- ja 5-akselisissa ratkaisuissa. Lisäksi vahva asema näkyy myös muissa kokonaistaloudellisuutta vaativissa segmenteissä. Tuotevalikoima erilaisine alusta- ja akselivaihtoehtoineen on runsas. Niin Volvo FM, FMX, FH ja FH16 –mallit ovat kaikki saatavana 2-, 3-, 4- kuin 5-akselisina. - Olemme onnistuneet koko mallistolla. Tuotetarjontamme vastaa erittäin hyvin markkinoiden kysyntään ja pystymme myös tarjoamaan ratkaisuja asiakkaan muuttuviin tarpeisiin kattavasti kuljetusalasta riippumatta, toteaa Kimmo Ahonen, Volvo Finland Ab:n myyntijohtaja. Volvon vahva jälkimarkkinaverkosto kuljetusyrittäjän palveluksessa Erinomaisten tuotteiden rinnalla asiakaslähtöisesti toimiva ja laaja huolto- ja korjaamoverkosto on ollut markkinajohtajuuden saavuttamisen edellytyksiä. Uutuustuotteiden myötä entistä suurempi panostus koko henkilöstön osaamisen kehittämiseen antaa hyvät edellytykset laadukkaaseen asiakaspalvelutyöskentelyyn. Tämä varmistaa kuljetusyrittäjälle kuorma-auton maksimaalisen käyttöasteen. Koko jälleenmyyntiverkosto panostaa vahvasti kuorma-auton käytettävyyden ja asiakaspalvelun jatkuvaan kehittämiseen, joka viime vuoden aikana on näkynyt mm. huolto- ja korjaamotoiminnan resurssien lisäämisellä, pidennetyissä aukioloajoissa ja uusien palveluiden tarjonnassa. - Asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin on vastattu ja haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme kaikilla osa-alueilla, kertoo Volvo Finland Ab:n toimitusjohtaja Magnus Björklund. |